[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] problem z wolnymi obrotami LPG i benzyna
lordpako - 31-03-2010, 17:36 Temat postu: [C62A 1.5] problem z wolnymi obrotami LPG i benzyna Witam mam lancera GLXi [C62A 1.5] 1500cm poj. 12V. przebieg 221tys km Prawie zawsze odkąd go kupiłem miałem problemy z wolnymi obrotami szczególnie na LPG auto mi gasło jak dojeżdżałem do skrzyżowań i wrzucałem na luz, czy jechałem z górki to też na luz i gasło, a potem jak chciałem odpalić to musiałem heblować, bo chyba było zalane. Regulacja obrotów, powietrza czy dawkowania gazu u mechaników gazowych nic nie dała, bo na luzie jak auto stoi to owszem regulowanie dawało podniesienie się obrotów, ale jak trochę przegazowałem albo ruszyłem i na luz wziąłem to znowu spadały obroty do 500obr i mniej. Często miałem takie obroty na luzie ze 400/300 i auto nie gasło, ledwo, ledwo co chodziło. Jak stałem na światłach czy na skrzyżowaniu to obroty same falują i po nie określonym odstępie czasu potrafią sie ustabilizować i na następnym skrzyżowaniu ponownie mogą wachlować. Wtedy w aucie śmierdzi gazem tak jakby z szło ono z powietrzem przez wentylator jak włączam nawiew.
W niedziele byłem na giełdzie w Słomczynie i kupiłem nowy parownik TOMASETTO ale nic to nie dało, myślałem że gumy w parowniku są już stare i sztywne i przez to przygasał na wolnych obrotach. Tak się dzieje na LPG. Nie wiem czego to przyczyna, może silniczek krokowy albo przepustnica??? Na benzynie auto nie przygasa na wolnych choć czasem może się zdarzyć, że zdechnie mi ale bardzo rzadko. Poza tym podobnie jak na LPG na luzie mam bardzo słabe obroty i regulacja nie wiele tu daje, bo tak jak pisałem na LPG jak stoi auto i reguluje obroty to wzrastają i jest ok. ale jak trochę przejadę to znowu spadają obroty do minimum często poniżej 500 obr.
PROSZĘ O POMOC!!
Dzięki z góry.
moje gg: 7589931
jazy1 - 31-03-2010, 18:23
Miałem tak w galancie z gazem. Fachowiec wyciął dziurę w rurze wlotu powietrza ( tak mniej więcej o średnicy 4 cm ) i od razu było ok.
lordpako - 01-04-2010, 12:43
na razie dziury nie będę tam robić. Proszę o inne rady.
jelonek98 - 01-04-2010, 18:25
Sprawdź czy komputer nie zgłasza błędów.
tomusn - 01-04-2010, 21:52
lordpako, czy strona Krzyzaka jest Ci znana?
a to o rurze wlotu powietrza - chodzi o ten plastik przed filtrem
lordpako - 01-04-2010, 23:51
Czy ktoś inny robił taką dziurę i czy pomogło? przypominam że kupiłem nowy parownik. może najpierw przeczyścić przepustnicę i silniczek krokowy ale nie mam pojęcia gdzie on jest
resiu - 03-08-2010, 13:08
Witam, mam podobne objawy w swoim, identycznym lancerku, pojechałem wczoraj do mikołowa, fachowca od mitsubishi, podejżewał silniczek krokowy, ale po sprawdzeniu ten działał ale nie zawsze miał sygnał z ecu. Polecił wymianę kompa, ewentualnie najpierw samych kondensatorków.
jurekschroda - 03-08-2010, 16:29
www.mitsubishifan.webpark.pl - strona Krzyżaka, polecana wyżej przez kolegę tomusn.
Wszystko m.in. o przepustnicy, krokowcu i kondensatorach.
|
|
|