Pajero II - [2.8 TD] [2.8 TD]Ustawienie pompy wtryskowej
sziuwaks - 01-04-2010, 23:46 Temat postu: [2.8 TD] [2.8 TD]Ustawienie pompy wtryskowej Witam. Po regeneracji pompy mój misiek II 2.8 TDI stracił moc i dużo palił do tego gubił olej. Więc postanowiłem w nim troszkę pogrzebać. Okazało się że na pompie są dwa znaki T i N do tego skośne zęby. Na wałku rozrządu ustawiam znak na godzinę dwunastą i nie wiem co dalej zrobić z pompą?? czy brać poprawkę na skośne zęby i na który znak ustawiać T/N ?? Ogólnie mogłem pompy nie wyciągać, lesz gubił olej bo nie wymienili oringu. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Faraonix - 02-04-2010, 00:37
Znaki na pompie T/N oznaczaja Turbo i Non-Turbo. Jezeli masz Turbo ustawiasz na T.
Zeby wkladac pompe musisz ustawic kolo zamachowe na 0. Masz wciecie na kole ale tutaj masz 50% szans dobrego ustawienia. Zeby ustawic wlasciwie musisz zdjac pokrywe zaworow i na walku jest znak. Musi sie on znajdowac u gory. Po ustawieniu kola zamachowego wkladasz pompe tak zeby punkty sie zgraly. Potem mozesz ja podregulowac luzujac 2 sruby i obracajac ja.
Sciagnij sobie pdf do silnika tam masz rysunki.
Co do spalania u siebie ostatnio zmniejszylem dawke jednoczesnie szlifujac boost pina. Od dolu dostaje mniej paliwa ale jak wcisne gaz jest wiekszy kat wzrostu dawki. Jeszcze nie sprawdzilem ile pali ale chyba mniej. Na dynamice nie widac straty.
sziuwaks - 02-04-2010, 10:14
dzięki za podpowiedź. Lecę montować. Wieczorkiem napisze jak poszło.
[ Dodano: 03-04-2010, 02:39 ]
Tak więc. Nie jest to prosta sprawa ponieważ minimalny ruch wałkiem rozrządu przesuwa koło na pompie o ząb. Udało mi się za piątym podejściem. A żeby dobrać się do pompy trzeba się śrubek na kręcić. Teraz pozostaje wyregulowanie dawki paliwa, bo mulasty jest dalej. Jedna śruba z kontrą znajduje się z tyłu poniżej zielonego kapturka. Lecz jest jeszcze śruba na membranie u góry. Co ona dokładnie ustawia??? Jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc.
Robert09 - 04-04-2010, 08:51
Mam podobny problem. Wyjmowałem pompę w celu wymiany simmeringu na wałku npompy, wymiana się udała i mimo że zaznaczyłem zęby względem obudowy białym markerem. przy wkładaniu pompy nie dało jej się włożyć dealnie w to samo miejsce. Zęby względem znaku wchodziły albo przed albo za zrobionymi znakami. Efekt - koszmarna praca silnika, klekot, słabsza moc i dymienie. Coś poszło nie tak Czy mogło to spowodowaqć przestawienie o jedsen ząb?. Korekta ustawienia pompy praktycznie jest niemożliwa, nie ma dostępu do śruby od strony bloku silnika. Gdzie jest ten znak T N i jak poprawnie zamontować pompę.
jawaldek - 04-04-2010, 09:16
Robert09 napisał/a: | nie ma dostępu do śruby od strony bloku silnika. | jest tylko piekielnie trudny->> jak będziesz robił sztukował nasadkę moja rada zabezpiecz nawet taśmą izolacyjną aby nie rozłączyły się podczas manipulowaniem kluczem bo jak spadnie na dół to prze......ane aby wyjać no chyba że zrobisz sam odpowiednią przedłużkę np z pręta "8" Robert09 napisał/a: | Efekt - koszmarna praca silnika, klekot, słabsza moc i dymienie. | miałem to samo->> regulacja pompy pomogła
Robert09 - 04-04-2010, 10:45
Dzięki będę próbował, przy okazji zdjęcia:
tutaj są jakieś znaki:
[ Dodano: 04-04-2010, 17:29 ]
trochę poszperałem i zaczynam rozumieć o co chodzi, tylko jeśli włożę pompę w/g wszystkich znaków będzie ok?
sziuwaks - 04-04-2010, 18:34
To są właśnie te znaki a na kole zębatym masz nacięty minimalnie jeden ząbek od strony pompy jak wkładasz to ustaw na N. Kumplowi mechanik wydrukował stronkę z serwisu jak to ustawić. A na wałku rozrządu trzeba ustawić tryb od łańcucha między kropkami do góry równo. Bardzo możliwe że jak obrócisz na znak na wałku to będzie "T" na pompie. Lecz tak jak pisałem minimalny ruch na wałku to na pompie ząb w górę lub w dół.
Powodzenia
Mnie szlak trafiał ale chodzi.
Faraonix - 04-04-2010, 19:02
sziuwaks napisał/a: | ... Lecz jest jeszcze śruba na membranie u góry. Co ona dokładnie ustawia??? ... |
Poszukaj sobie na forum VW informacji na temat LDA i boost-pina. Ta srubka na gorze pompy ogranicza dzialanie tego pina. U siebie troche przerabialem tego pina. Podszlifowalem go zeby byl bardziej stromy. Podciolem podkladke co pozwala na jego glebsze wciskanie oraz odkrecilem ta srubke zeby podniesc pina. W ten sposob na poczatku troszke dluzej jest minimalne ustawienie dawki a pozniej ze wzrostem cisnienia bardzie stromo zwieksza dawke. Mimo ze ostatnio zmniejszylem dawke (wykrecilem srube o 1/3 obrotu) dynamika auta nie spadla.
tutaj masz linka do forum
sziuwaks - 04-04-2010, 19:33
A jeszcze jedno pytanko. Czy spotkał się ktoś z czymś takim że na kole pasowym znak jest przewalony o ok 90stopni w prawo. Reszta znaków na miejscu??
Faraonix - 04-04-2010, 20:41
Jasne. U mnie kolo sie zepsulo i czesc ze znakiem mozna bylo krecic jak sie chcialo wiec i o 90 stopni dalo sie ustawic
sziuwaks - 04-04-2010, 23:34
Czaję. Ja też ustawiłem. Lecz uważam że znak by się przydał, ustawianie poszło by szybciej. A odnośnie koła drogie jest jak ... i ile będzie można jeździć na zepsutym?? Chodzi o to przesunięcie.
Faraonix - 05-04-2010, 00:33
sziuwaks napisał/a: | Czaję. Ja też ustawiłem. Lecz uważam że znak by się przydał, ustawianie poszło by szybciej. A odnośnie koła drogie jest jak ... i ile będzie można jeździć na zepsutym?? Chodzi o to przesunięcie. |
Jak Ci sie przesunie to nie ma jak ustawic pompy. Za swoje kolo zaplacilem cos kolo 70 funtow z przesylka z UK. Oczywiscie za nowe nie uzywke.
Robert09 - 05-04-2010, 17:16
Dzięki za pomoc, faktycznie pompa była przestawiona o jeden ząbek do tyłu. Teraz wszystko jestb ok. i silnik ładnie pracuje. Poniżej ustawienie znaków na kole pasowym.
tutaj znak na wałku rozrządu
wreszcie ustawienie samej pompy na T (turbo)
[ Dodano: 05-04-2010, 17:19 ]
a przy okazji może ktoś podpowie do czego służą dwa znaki na kole zębatym wałka rozrządu?
Maciejt1234 - 03-05-2010, 12:35
Witam.
Mam pytanie dotyczace srub luzujacych pompe by ja podregulowac,
jak wiadomo jedna sruba jest bardzo trudno dostepna ( ta od strony bloku silnika) Nie wiem w jaki sposob do niej dotrzec?
chcialbym sobie opoznic troche wtrysk by misiek chodzil bardziej miekko
zasadniczo wszystko jest ok, mialem regenerowana pompe i wsadzielem nowe koncowki wtryskow, mechanik ustawil mi chyba troche za duzy kat wyprzedzenia, Czy istnieje jakis inny sposob niz przesowanie pompy?
pozdrawiam
M
Faraonix - 03-05-2010, 22:24
Dostep jest trudny ale dasz rade. Zdemontuj intercooler, filtr paliwa i nasz wtedy troche miejsca zeby rece tam zlozyc z roznymi przedluzkami. Poklej je tasma zeby ci sie nie rozpiely.
|
|
|