Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] PROBLEM Z WRZUCENIEM 5 BIEGU
nerpo - 02-04-2010, 20:07 Temat postu: [Cari 1.6] PROBLEM Z WRZUCENIEM 5 BIEGU Pozdrawiam. Po 7 latach użytkowania carismy pojawił się pierwszy problem. Wrzucenie piątego biegu często kończy się na trójce. Rok temu wymieniałem te francuskie tuleki. Przejechałem niewiele, może z 6000 km. Czy może to być problem ze skrzynią biegów, czy jedynie wymiana tulejek. Zacznę oczywiście od tych tulejek, ale wszytki biegi wchodzą super, jedynie wrzucenie piątki kończy się trójką, nie zawsze , ale od tygodnia zdecydowanie za często.
carismax - 02-04-2010, 20:45
A sprzęgło w jakim masz stanie ??
pawelsonx - 02-04-2010, 21:00
probleg z 5 biegiem to albo niewłaściwy olej lub nie wymieniony na czas czyli co 150k km
nerpo - 02-04-2010, 23:39
Dzięki za zainteresowanie. Sprzęgło jest w porządku, nie wydaje żadnych mruczeń, bulgotania. Rzeczywiście olej był wymieniany z 5 lat temu, ale mój przebieg roczny jest niewielki, około 10 000. A może te tulejki były słabej jakości. Na allegro są jakieś tuleki chromowane, odporne na rdzę. Bieg 5 wkładam i nagle wycie, skaczą obroty, a to trójka. Po świiętach wymienię tuleki, rok temu było podobnie, choć rzadziej ta trójka wchodziła zamiast 5. Czytam forum i Internet i jest dużo o biegu 1 i wstecznym, nawet na forum volvo s 40. NIe znalazłem nic na mój problem, czyli wchodzenie 3 zamiast 5. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Carisma to super samochód, po tylu latach pierwszy probem, mam nadzieję, że to tylo te francuskie tulejki. Jeżeli tak wygląda reszta francuskiej motoryzacji, to sie nie dziwię, że aut F podobnie nie kupi nawet 50 procent użytkownaików, natomiast carismy na oceny aut nie kupi zaledwie 8 procent.
pawelsonx - 02-04-2010, 23:51
tulejki psuja sie tylko w volvo i carismie
w renaultach nie wy stepuje ten problem.
Co do francuziej motoryzacji to bez przesady najwięcej problemów mają z nią ci co nigdy nimi nie jeździli.
co do tulejek czy wymieniony został komplet ??
Saqu - 03-04-2010, 00:01
I wymień też olej na wszelki wypadek może i dużych przebiegów nie robisz ale jak wszystko, po jakimś czasie traci swoje właściwości do smarowania etc.
pawelsonx - 03-04-2010, 00:04
co do oleju tranself trx specjalnie został stworzony do skrzyni renault (inne sie nie nadają)
robertdg - 03-04-2010, 00:19
pawelsonx napisał/a: | tulejki psuja sie tylko w volvo i carismie
w renaultach nie wy stepuje ten problem.
| ciekawe, gdybym nie miał i nie jeżdził Renatą to bym o tym nie wiedział, tulejki rzecz normalna wycieraja sie, w swojej renacie prócz tulejek wymieniałem jeszcze taką dźwigienkę, tu akurat przykład z Carismy, ale w Renacie byla podobna:
Za pierwszym razem wymieniłem same tulejki i długo nie pojezdzilem bo moze pół roku, byly po tym problemy z wbiciem 5-tego biegu, potem wymieniłem jeszcze raz tulejki i dałem nową dźwigienke, o problemie z nieprecyzyjnie działającymi biegami zapomniałem, dlatego stawiam na problem tulejek i tej dźwigienki.
carismax - 03-04-2010, 00:24
Mi przychodzi do głowy jeszcze inna rzecz, lecz niech koledzy mnie poprawią jeśli się mylę, mam na myśli cięgna. Czy mogły się wyciągnąć lub haczyć ??
nerpo - 03-04-2010, 00:27
Wymieniałem w ASO Mitsubishi w Lublinie, u pana Seweryna, który był anawet polecany na forum lubelskim. Czy całość była wymieniana, trudno mi określić. Mam znajomego mechanika, który stwierdził, że tulejki są w porządku. Pojadę do ASO i zobaczymy. Nie miałem francuskiego samochodu, ale.. Doświadczenie dwóch kolegów z pracy w przypadku lagun nie odbiega od opinii na ciekawej stronie autocentru. Na przykład laguna 2001 - 2007 na 365 ocen ponownie by auto nie kupiłło 30%. W przypadku innych aut francuskich, z wyjątekiem renault safrane ten procent niezadowolonych jest znaczny. Oczywiście, liczy się dbałośc o samochód, ale...konstukcja też ma swoje znaczenie. czytam fora różnyc aut i stąd ta opinia. Dodam, że nie jestem uprzedzony do francuzów. To jedynie moja analiza prasy motoryzacyjnej, Internetu. Warto zajrzeć, wystaczy wpisać w google, na przykład: ocena carisma
[ Dodano: 03-04-2010, 00:34 ]
Dzięki robertdg, ta dżwigienka mnie niepokoi. Może to być dobry trop.Muliline 1000 na allegro sprzedaje te te tulejki. I tu pytaniem czy razem z tą dźwigienką? Tego nie mogę się dopatrzeć.
pawelsonx - 03-04-2010, 00:35
sprawdź poziom oleju
posprawdzaj tulejki podkreślone na czerwono niektóre sa pod samochodem a niektóre przy lewarku mechanicy przeważnie sprawdzają te przy skrzyni i te co łącza lewarek z wybierakiem zapominając ze w mechanizmie lewarka również potrafia sie zużyć
nerpo - 03-04-2010, 01:05
Dzięki, pawelsonx!. Pierwszy raz jestem na forum, choć często je czytywałem. Opinia o forum mitsubishi w moim przypadku się potwierdziała, natychmiastowa pomoc, zainteresowanie.
Rysunek przydatny, rady z olejem do skrzni i ta dźwigienka, wszystko sprawdzamy.
robertdg - 03-04-2010, 01:05
nerpo, trzymaj http://moto.allegro.pl/it...ka_skrzyni.html
Saqu - 03-04-2010, 01:08
carismax napisał/a: | mam na myśli cięgna |
Cięgna występują w skrzyniach od GDI z tego co mi wiadomo
nerpo - 03-04-2010, 01:12
Nieźle, robertdg, wszystkim dziękuję. Naprawdę, jestem w szoku. Pomoc szybsza niż odsiecz Gromu.
Skonsultuję się jeszcze z mechanikiem z ASO. Ważne, że jest namiar na tę część. Takiej akcji się nie spodziewałem i wysłałem do muitline 1000 zapytanie ze zdjęcie.
Galant, robertdg, jest piękny i tyle. Powiem, że ten model galanta uważam za kwintesencję mitsubishi.
|
|
|