To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - korek wlewu oleju + korek chlodnicy RALLI ART

jOkerek - 05-04-2010, 13:29
Temat postu: korek wlewu oleju + korek chlodnicy RALLI ART
witam serdecznie... ostatnio namierzylem taki zestawik jak na zdjeciach ponizej...

moze bylby ktos zainteresowany zakupem aby zredukowac koszty wysylki w wysokosci 23 $ ? cena za sam przedmiot wydaje sie byc cena atrakcyjna :)



a TUTAJ juz link do aukcji

mead - 05-04-2010, 13:46

Ja bym sie pisal bo mnie tez troche wczesniej odstraszyla cena wysylki
robertdg - 05-04-2010, 13:50

Jedna sztuka/komplet wychodzi około 130zł z wysyłką wedle obecnego kursu dolara. Trzeba doliczyc jeszcze koszta oclenia.

Same korki około 63zł

Potrzebne conajmniej 10 osób aby ceny koreczków z wysyłka do kraju, jej ocleniem i dostarczeniem jeszcze z punktu A pod własciwe adresy zamknął sie w około 80zł - 90zł dla osoby.

No i co o tym sądzisz :?: jest 100% pewność ze te korki będą pasowały do EA :?: Z tego co pamietam to swinks_UK miał włąsnie kiedyś jakiś problem chyba z koreczkiem.

Ja bym się pisal jeżeli te korki będą pasowac do EA2A

jOkerek - 05-04-2010, 14:14

znalazlem TUTAJ oryginalny korek z rozpiska do pasujacych modeli wiec mysle ze problemu byc nie powinno...

dla pewnosci mozna zadac pytanie sprzedajemu aby dokaldnie zwymiarowal koreczki

robertdg - 05-04-2010, 15:42

Dla pewności byłoby tak lepiej, gdyz pomimo tego że korek wygląda identycznie może być rózna wysokość sprężynek trzymających
JimBest - 05-04-2010, 21:14

Przecierz to podróbki są...
jOkerek - 05-04-2010, 21:59

JimBest, a masz do namierzenia cos lepszego ?
Radowan - 05-04-2010, 23:36

A tak poważnie... co te korki dają?
Dodają mocy? :twisted:

Oczywiście żart...

jOkerek - 06-04-2010, 07:26

dodaja 2KM ;)
pytanie techniczne co do samego korka chlodnicy:
galanty fabrycznie maja oznaczenie 0.9 kg/cm² / te z aukcji maja 1.3 kg/cm² czy to nie wplynie negatywnie na auto ?

robertdg - 06-04-2010, 10:51

jOkerek, jest to siła docisku sprężyny korka
swinks_UK - 06-04-2010, 10:57

Potwierdzam zdanie Roberta. Miałem problem z korkiem chłodnicy. Dokładnie z zamieszaniem w katalogu. Korki potrafią być wyszczególnione jako do Galanta, a w praniu wychodzi że są głębsze (otwarcie zaworu) i pochodzą z innej chłodnicy (pewnie od starego Evo i VR-a 1-gen), a więc nie pasują. To dotyczyło korka HKS.
Natomiast korki olejowe mają słabą gumke, która po 5k km się prasuje i traci własności uszczelniające (trzeba nową samemu dorobić potem). Do tego metalowa sprężyna dociskająca jest słaba i dość krucha. Więc ten korek wymaga sporo troski i uwagi w użytkowaniu (łatwo o złamanie blaszki i zostawienie jej pod pokrywą zaworów). :wink: Dlatego wróciłem do oryginalnego korka, bo miałem dość ciągłego sprawdzania czy korek jest dobrze dociągnięty.

[ Dodano: 06-04-2010, 10:05 ]
jOkerek napisał/a:
dodaja 2KM ;)

Czemu od razu nie 20 lub nawet 200 kucy??? :wink:
jOkerek napisał/a:
galanty fabrycznie maja oznaczenie 0.9 kg/cm² / te z aukcji maja 1.3 kg/cm² czy to nie wplynie negatywnie na auto ?

Nie ma obawy. Ja w tej chwili mam SARDa i jest na 1.3kg/cm2. Późniejsze otwarcie, czyli zwiększenie ciśnienia w obiegu powoduje podniesienie punktu wrzenia cieczy. Ma sens, gdy silnik musi znosić wysokie temperatury i musi mieć efektywne chłodzenie np. w VR4 gdzie temperatury silnika i turbin są znacznie wyższe, układ chłodzący pracuje w trakcie "uduchowionej" jazdy na granicy wytrzymałości dlatego razem z tym sie stosuje termostat o otwarciu 68°C).
Minus - obnizona żywotność radiatora (ta ebonitowa góra), ale w przypadku VR-ek to i tak jest do wmiany po 10 latach.
Mało sensu w Galancie EAxx, bo tam układ chłodzący nigdy nie osiągnie granicy wydajności.

barteski - 06-04-2010, 22:36

kolega zmienił w eclipsie 1g turbo korek z 0,9 na 1,3 i w ciagu miesiaca wystrzeliły mu 3 weze od wody , jesli cos daja to tak ryzyko utracenia cieczy
jak chcecie zmieniac korek na wyczynowy to trzeba zakupic komplet przewodów sylikonowych wzmocnionych do takich cisnień a nie wymienic to co najtansze i szukac efektów ... osobiscie kupiłem mu korek "HKT" MADE IN JAPAN 0,9 ZA 29 ZŁ w tym sklepie
http://www.allegro.pl/sklep/5424518_petrocar

jOkerek - 06-04-2010, 22:40

korek chlodnicy byl akurat w komplecie a glownie rozchodzi sie o korek wlewu oleju gdyz u nas za podobny koreczek trzeba zaplacic od 150zl w gore
swinks_UK - 07-04-2010, 11:02

barteski napisał/a:
kolega zmienił w eclipsie 1g turbo korek z 0,9 na 1,3 i w ciagu miesiaca wystrzeliły mu 3 weze od wody

Akurat to wina mało drożnego układu chłodzącego. Zasyfione kanaliki, chłodnica itp. Od tego bym zaczął. :wink:
Układy w misiach są przewidziane na wyższe ciśnienia niż te 1.3kg/cm2.
Chyba, że kolega kupił chińską podróbę, gdzie zawór w ogóle się nie otwierał :D

jOkerek - 11-04-2010, 14:39

oczywiscie proponowany zestaw nei wszystkim musie sie podobac.... moze jakies nowe propozycje ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group