To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Dziwne stuki po ostrym hamowaniu

Rako86 - 05-04-2010, 19:53
Temat postu: [1G 90-94] Dziwne stuki po ostrym hamowaniu
witam mam taki problemik, po ostatnim ostrym hamowaniu prawie ze 120 do 40 z odpiętym ABSem coś zaczęło łopotać razem z obrotem koła, kilka osób mówi że opona sie starła, ale jeżdżę już tak z tydzień i nadal stuka tak samo jak na początku, tarcze sprawdzałem nie ma jakichś wgięć rys itp, opony trudno sprawdzić czy są gdzieś wytarte, osobiście nic nie widzę, co mogło jeszcze polecieć?, najgorsze jest to że nie mam kanału i nie ma jak zerknąć pod samochód :?
kamil4711 - 05-04-2010, 20:31

hmm , nie musisz mieć kanału bo to tarcza zwichrowana , takie objawy są jeszcze jak masz wybity drążek ukł. kier. , dawno tarcze zmieniałeś ? docierałeś ? ale jeszcze sprecyzuj , podczas hamowania czy jałowy , prędkość ?
Rako86 - 05-04-2010, 21:00

bije podczas jazdy na jałowym na biegu, stuka coś razem z obrotem koła, tarcze mają wżery ale z tego co pamiętam to zawsze je miały , tu jest takie uczucie jak by opona dostała bulki czy coś , strasznie wichruje kierownica po przekroczeniu 140np po jej puszczeniu auto jedzie prosto ale kiera drga jak pralka na wirowaniu , co do układu kierowniczego to jak sie stoi i ruszy kierą tak żeby był lekki opór to słychać łupnięcie :? to może po prostu kolejna usterka przy okazji to dziś zobaczyłem :? i to wszystko po tym hamowaniu, głupie pijaki na ulicy :?
zenek_bb - 06-04-2010, 13:42

od kiedy pijaki chodzą na drodze expresowej ? wiem, troche wredne pytanie ale szanujmy się i nie przeceniajmy naszych starych pseudosportowych autek... ;/

najprawdopodobniej jak przedmówca mówił, końcówki drążków sprawdź bo najłatwiej (podnosisz przód na podnośniku z jednej potem drugiej strony i szarpiesz kołem jakby skręcało raz w lewo raz w prawo) jak nie końcówki to może maglownica ;/ jak już będziesz miał podniesione koło to odpal auto i wbij mu dwójke albo jedynke na wolnych obrotach żeby się koło kręciło i popatrz czy nie bije opona czy jak się kręci opona idzie równo, najpierw jedna potem druga strona...

MATi1G - 06-04-2010, 14:39

Rako86, ja tez miałem takie stuki ostatnio u mnie to była osłona tarczy hamulcowej ,nie wiem czemu ale tak sie wygieła ze obcierała o tarcze hamulcowa , chociaż po bardzo ostrym hamowaniu tarcze mogły nie wytrzymać i sa na śmietnik, drążek od czegoś takiego by raczej nie walnął
kamil4711 - 06-04-2010, 21:39

jezeli myslisz ze to opona to zamien kola przod-tyl , przejedz sie , sprawdz czy jest roznica
barteski - 06-04-2010, 22:12

jak to po ostrym hampwaniu BEZ ABSu to obstawiam opone skoro stukot jest jak autko sie toczy .
poprostu wybrało gume jak przychamowałes i tkak klapie placek na bierzniku
a to czy masz luzy to pewnie wyszło przy okazyjnych ogledzinach
jak pisze kamil4711, pozamieniaj koła i zobacz czy jest zmiana najlepiej jak bys zapakował inne dobre koła na przednia oske

Anonymous - 06-04-2010, 22:46

obstawiam, że tarcza zwichrowana i mogą być przegrzane uszczelnienia tłoczek-cylinderek. Zobacz czy nie masz odbitego śladu klocka.
bicie opony sprawdzisz podkładając np. młotek pod oponę przy podniesionym kole i obracając nim delikatnie podsuwaj młotek, jak zacznie cyklicznie obcierać to masz bicie. podobnie z tarczą, choć do niej najlepiej przystawić czujnik zegarowy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group