To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Silnik się dławi, brak reakcji na dodawanie gazu

rogal16-91 - 06-04-2010, 12:49
Temat postu: [3.2 DID] Silnik się dławi, brak reakcji na dodawanie gazu
Witam. Mam problem z Pajero 3.2 DID z 2000 r. auto ma przebieg 240.000 km.
Auto jezdziło idealnie, po dwóch dniach świątecznego postoju przy uruchamianiu silnik zapalił dobrze lecz nie chodził na wszystkie cylindry, na desce świeci się kontrolka CHECK ENGINE, a z tłumika wydobywa się ogromna ilość spalin w kolorze siwo-czarnym z przewagą czarnego oprócz tego silnik się dławi, nie ma żadnej reakcji na dodawanie gazu. Pozdrawiam

zbyszekm2 - 06-04-2010, 13:04
Temat postu: Re: Silnik się dławi, brak reakcji na dodawanie gazu
rogal16-91 napisał/a:
Witam. Mam problem z Pajero 3.2 DID z 2000 r. auto ma przebieg 240.000 km.
Auto jezdziło idealnie, po dwóch dniach świątecznego postoju przy uruchamianiu silnik zapalił dobrze lecz nie chodził na wszystkie cylindry, na desce świeci się kontrolka CHECK ENGINE, a z tłumika wydobywa się ogromna ilość spalin w kolorze siwo-czarnym z przewagą czarnego oprócz tego silnik się dławi, nie ma żadnej reakcji na dodawanie gazu. Pozdrawiam

Prawdopodobnie zawór EGR, odkręc korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy tamtędy nie chlapie olej, jesli tak, to znaczy dziura w tłoku. A jeśli nie to raczej EGR.

rogal16-91 - 06-04-2010, 14:01

Odkręcałem korek i nie chlapie olejem.
Czytałem o zaślepianiu zaworów i mam pytanie w którym miejscu go zaślepić ? w miejscu nr 1 czy w miejscu nr 2 a może w ogóle gdzie indziej....


zbyszekm2 - 06-04-2010, 14:24

miejsce 2, ale ten zawór rzadko sie psuje, ale moze sie posuł.
rogal16-91 - 06-04-2010, 15:31

po zaślepieniu tego zaworu w miejscu nr 2 silnik pracuje jeszcze gorzej, spadły obroty do tego stopnia że silnik praktycznie gaśnie, po zdjęciu zaślepki wszystko wróciło do stanu z przed założenia jej na zawór :x
zbyszekm2 - 06-04-2010, 17:57

to znaczy ze jeszcze mógł paść elektrozawór który jest pod akumulatorem. Rozepnij wtyczki po kolei i po kolei sprawdzaj czy działają,
rogal16-91 - 06-04-2010, 18:59



czy to chodzi o ten elektrozawór który jest wyżej na zdjęciu ? zaglądałem do niego i tam są na pierwszy rzut oka widoczne dwie wtyczki i z boku elektrozaworu jedna wtyczka elektryczna oprócz tych przewodów podciśnieniowych, po zdjęciu wtyczki która jest najwyżej obroty silnika wzrosły po odpaleniu do ok. 1100 obr/min lecz dalej dymił, po założeniu tej górnej wtyczki i zdjęciu kolejno najpierw dolej pozniej bocznej praca silnika wróciła do stanu kiedy chodził na niskich obrotach, po ponownym ściągnięciu tej wtyczki na której miał 1100 obr/min silnik od razu po odpaleniu wchodzi na obroty powyżej 2000 tyś/min i teraz tak za każdym odpaleniem ( przy ściągniętej górnej wtyczce )

zbyszekm2 - 06-04-2010, 19:05

tak, to o te zawory chodzi, ale sprawdza się je tak, bierzesz kabelki z akumulatora, ściągasz wtyczki i dotykasz je kablami z aku, i nasłuchujesz czy cyka czy nie. Ja jeszcze dodatkowo dmucham w wężyk, żeby sprawdzić czy przepuszcza powietrze czy nie.
rogal16-91 - 06-04-2010, 19:49

udało się sprawdzić 3 przewody na każdym jest tyknięcie tylko zauważyłem że na jednym powietrze najpierw nie chce iść i po podłączeniu pod aku i po tyknięciu powietrze idzie a na pozostałych dwóch jest tak że najpierw powietrze idzie a po tyknięciu już nie czyli na odwrót czy tak powinno być ?
zbyszekm2 - 06-04-2010, 19:53

tak powinno być, ale może wężyk masz gdzieś przerwany, To musi być coś w tych zaworach albo wężykach.
rogal16-91 - 06-04-2010, 20:07

za co odpowiada ten elektrozawór ? czy możliwe że do uszkodzenia doszło poprzez przełączanie napędów na wyłączonym silniku a włączonym zapłonie :?:
przy przełączaniu wyraznie było słychać jak coś działa

tompol34 - 06-04-2010, 20:36

podłączę się do tematu, zauważyłem dzisiaj że auto trochę zamulone max 150 le....dwie,pali od strzału spalanie w normie nie kopci nawet przy pełnym bucie pracuje równo na zimnym około 1min jakby oporniej wchodzi na obroty(mam takie wrażenie) rok 2001 automat long. Może filtr paliwa ?

dzięki za odpowiedzi na mój post

zbyszekm2 - 06-04-2010, 20:43

rogal16-91 napisał/a:
czy możliwe że do uszkodzenia doszło poprzez przełączanie napędów na wyłączonym silniku a włączonym zapłonie :?:
przy przełączaniu wyraznie było słychać jak coś działa

Niemożliwe.

tompol34 - 06-04-2010, 20:47

może jakieś sugestie
rogal16-91 - 06-04-2010, 20:52

ok, na dzisiaj zbyszekm2, dziękuję, jutro jadę z nim na komputer może coś pokaże

[ Dodano: 07-04-2010, 15:59 ]
byłem dzisiaj na komputerze i wyświetla poszczególne kody błędów:
48 - zawór regulacji ciśnienia
26 - regulacja ciśnienia paliwa
51 - czujnik położenia odprowadzenia spalin
52 - zawór regulacji ciśnienia doładowania
31 - CAN - komunikacja

wymieniłem jeszcze dzisiaj filtr paliwa, samochód w tej chwili odpala i gaśnie od razu, wczoraj był dym czarno siwy a dzisiaj jest już biały i mam wrażenie jak by obroty nieco wzrosły.
czy możliwe jest że przeskoczył łańcuszek rozrządu :?:

[ Dodano: 08-04-2010, 06:35 ]
samochód dzisiaj przestał palić wogóle :shock: gdzie można naprawić takie coś w okolicach rzeszowa, lublina ? a może ktoś przerabiał już taki problem i go rozwiązał ?

[ Dodano: 08-04-2010, 20:23 ]
Postanowiłem dać mu ostatnią szansę, próba odpalenia plakiem, przy rozruchu samochód zaczął wypychać spaliny z kolektora ssącego, po odkręceniu korka wlewu oleju samochód zaczął zaskakiwać lecz wypychał spaliny korkiem

zbyszekm2 napisał/a:
Prawdopodobnie zawór EGR, odkręc korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy tamtędy nie chlapie olej, jesli tak, to znaczy dziura w tłoku. A jeśli nie to raczej EGR.


Po odkręceniu pokrywy zaworów i próbie rozruchu samochód odpala bez problemów z tym że dymi tak jak dymił



( pokrywę ściągnąłem po to aby sprawdzić stan rozrządu, czy nie przeskoczył )

Po założeniu pokrywy, ponowna próba odpalenia bez zaworu EGR chce łapać lecz powstaje wulkan spalin z kolektora ssącego i z chłodniczki EGR-u



Z punktu 1 i 2 zaznaczonego na rysunku wydobywają się wulkany spalin wspomniane wyżej



Zawór EGR jest w tej pozycji...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group