To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] falujące obroty przy zwalnianiu.

Lechfan - 06-04-2010, 17:35
Temat postu: [E33A 2.0] falujące obroty przy zwalnianiu.
Witam,

Zmieniłem przez święta świece zapłonowe i filtr powietrza po czym zaczęły mi falować wolne obroty. Już wcześniej występowało u mnie dziwne zjawisko, że zwalniając, wrzucam na luz i obroty są na poziomie 600 RPM do momentu, aż się nie zatrzymam, wtedy wskakiwały na swój normalny poziom ~800 i było ok, ale za każdym razem jak wrzucam na luz i zaczynam hamować obroty spadały do zbyt niskiej wartości, a po zatrzymaniu do swojej normalniej.
Teraz, po zmianie w/w rzeczy problem jest ten sam tylko, że obroty nie spadają na ~600 RPM i trzymają się tak do zatrzymania pojazdu, a falują w zakresie ~400 - ~700 i kilka razy zdarzyło się nawet, że auto mi zgasło, bo tak nisko poleciały (poniżej 400 RPM).
Gdzie może być przyczyna? Filtry i świece wymieniłem na porządne, markowe.
Czy czyszczenie przepustnicy rozwiąże ten problem, czy może wina leżeć gdzieś indziej?

Z góry dzięki za pomoc.

oran - 06-04-2010, 18:06

Masz gaz? Bo mi się to samo działo ale na gazie.
Lechfan - 06-04-2010, 18:16

nie, nie. Sorki, zapomniałem dodać, że silnik to 2.0 4g63 bez gazu.
Gregor NEB - 06-04-2010, 20:25

kolego możesz miec peknietą membrane w serwo lub wąż od podciśnienia i ciągnie lewe powietrze miałem taki motyw w passacie
Maretzky85 - 06-04-2010, 20:41

Gregor NEB napisał/a:
kolego możesz miec peknietą membrane w serwo lub wąż od podciśnienia i ciągnie lewe powietrze miałem taki motyw w passacie

Najwyraźniej Passaty tak mają :D

Czyszczenie przepustnicy, regulacja wolnych obrotów i TPSa rozwiążę sprawę na pewno :)

Lechfan - 08-04-2010, 15:22

Ok, dzięki chłopaki.
Postaram się w takim razie sam przeczyścić przepustnicę i wyregulować wolne obroty wg 'przepisu' na stronie Krzyżaka. ;)
Nigdy tego nie robiłem i zastanawiam się czy dam radę, czy jest to może ciężkie do zrobienia, a wydaje się tylko takie łatwe?
I jeszcze, jakim środkiem najlepiej przeczyścić przepustnicę? Jakiś penetrator pokroju WD-40 będzie doby, czy lepiej czymś innym?
Aha, jakby udało mi się wyregulować te obroty, a nie zamierzam nic grzebać przy tym zaworze EGR to coś się stanie niedobrego?
Jeszcze raz z góry dzięki.. :)

Jeszcze coś. Ten manual Krzyżaka jest pod silnik 4G37, a ja mam 4G63. Wszystko będzie tak samo, bo ze zdjęć wydaje mi się, że powinno być git?

mitsu_pl - 08-04-2010, 22:56

Przepustnicę możesz wyczyścić środkiem do czyszczenia gaźników, lub też zmywaczem do tarcz hamulcowych. Środków pokroju WD-40 nie polecam, są dobre do zardzewiałych śrub, ale nie do czyszczenia przepustnic. Możesz śmiało robić wszytko według manuala od Krzyżaka.
Lechfan - 13-04-2010, 11:57

W sobotę ze względu na przykre wydarzenia, miałem dużo czasu. Kupiłem jakiś środek do czyszczenia gaźników za 15zł, przeczyściłem tą przepustnicę i udało się! :D
Auto odpaliło od razu, rozgrzałem silnik, jazda próbna i wszystko hula.
Nie regulowałem obrotów, ale chyba nie będę tego robił, bo już w ogóle nie falują i trzymają się ~800-1000 w zależności od obciążenia, więc wydaje mi się, że jest ok. :)
Mam też wrażenie, że jakby lepiej się teraz Galuś zbiera. :twisted:

I fotki nawet mam! :)
PRZED:

PO:

Szczerze to spodziewałem się tam jakiejś smoły czy masy syfu, a ku mojemu zaskoczeniu nie była chyba aż tak brudna.. :? ale mimo to po wyczyszczeniu efekt w 100% satysfakcjonujący. :D

Dzięki wszystkim za pomoc i rady.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group