To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wymiana uszczelek pokryw zaworów - 2.5 v6

5wi5tak - 09-04-2010, 00:21
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Wymiana uszczelek pokryw zaworów - 2.5 v6
Trochę się naszukałem i nic konkretnego nie znalazłem. Chciałem się dowiedzieć czegoś więcej na temat wymiany uszczelek pod pokrywami zaworów w EA5A. Chyba w punktach wyjdzie przejrzyście:

1. Co trzeba wykręcić żeby dostać się do pokrywy od strony ściany grodziowej.

2. Czy do dokręcania pokrywy zaworów konieczne jest użycie klucza dynamometrycznego (w manualu chyba zalecają)

3. Co dokładnie trzeba zrobić podczas wymiany powyższej uszczelki ( umyć krawędzie rozpuszczalnikiem, przeczyścić drobnym papierem ściernym) ?

4. Czy podczas całej operacji wymagana jest wymiana uszczelki pod kolektorem?

5. Niektórzy smarują delikatnie nowe uszczelki silikonem odpornym na wysokie temperatury - czy to dobre rozwiązanie ?

6.Czy osoba, która nie jest mechanikiem a ma jakieś pojęcie w tym temacie może sobie z tym poradzić?

7. W ostatnim punkcie proszę o wszelkie inne przydatne rady.

Mam nadzieje, że ktoś z Was kiedyś uporał się z wymianą tychże uszczelek i może zdać szczegółową, pomocną relację. Ew kilka fotek.

bieniak - 09-04-2010, 10:59

no to ode mnie robiłem to nie dawno:):
1 aby dostać się do tylniej pokrywy musisz tak mniej więcej po kolei:):) :
-odkręcić plastikową osłonę kolektora
-odkręcić kolektor z przodu:):) 6-7 śrób z łbem 12:)niezbędna grzechotka i przedłużki
-odkręcić podporę kolektora przy alternatorze
-odkręcić podporę kolektora przy przepustnicy (oczywiście obie podpory śą od strony grodziowej:)
- poodpinać niezbędne wężyki i wtyczki do podniesienia kolektora tutaj to już mniej więcej widać co i jak
2 Ogulnie manual zaleca klucz ja nie używałem poprostu dokręciłem z czuciem ani za mocno ani za lekko:)
3.dokładnie wymyć pokrywy najlepiej benzyną ekstrakcyjną lub nitro:)
4 Z tego co mówią to nie ponieważ ona jest metalowa i jeżeli jej nie uszkodzisz to nic jej nie będzie
5 Ja użyłem sylikonu we wszystkich silnikach tak robiłem i zawsze było sucho,jedni odradzają inni stosują masę uszczelniającą np loctite
6 jeżeli masz trochę wolnego czasu i narzędzia to spokojnie powinieneś dać sobie z tym radę
7 uzbrój się w cierpliwość
kup najlepiej taśmę papierową i wszystko co odpinasz poobklejaj opisane skąd było
jeszcze musisz odkręcić doprowadzenie powietrza przy przepustnicy:)
z kablami zapłonowymi będzie trochę walki ale to z odpowiednią siłą też wyjdzie:)

no i to by było chyba na tyle:)

5wi5tak - 09-04-2010, 19:25

Dzięki. Zabiorę się za to w przyszłym tygodniu. Myślę, że Twoja instrukcja mi spokojnie wystarczy.
tomekrvf - 09-04-2010, 19:54

5wi5tak, manual mówi że pokrywy należy dokręcać momentem około 4 Nm. Należy uważać żeby nie pogiąć blaszanych pokryw zaworów. Nie jest to trudne jak się dowala śruby pokryw zbyt mocno.
bieniak - 09-04-2010, 23:06

no podejrzewam że nie przekroczyłem tej wartości:)bo raptem tylko poczułem opór to leciutko dociągnąłem.
robertdg - 09-04-2010, 23:35

5wi5tak napisał/a:
5. Niektórzy smarują delikatnie nowe uszczelki silikonem odpornym na wysokie temperatury - czy to dobre rozwiązanie ?
Nie, sylikon wysokotemperaturowy mozna stosowac w miejscach bezpośredniego styku metal-metal, etc., natomiast do uszczelniania uszczelek gumowych powinno się stosowac specjalne pasty uszczeniające, powody są czysto chemiczne, jak chcesz mozesz sobie wygoglować dlaczego nie powinno się używać sylikonu na uszczelki gumowe.
Tomek - 27-04-2010, 15:01

Odświeżam temat.

Mam do wymiany uszczelki pod pokrywami, sztuk 2.
Pan Leszek, który to oglądał mówił, żeby zakupić uszczelki oryginalne, bo zamienniki w Galancie się nie sprawdzają i trzeba bedzie nidługo robić od nowa.
Dzwoniłem do Japaneze, on poleca jakieś uszczlki Erling, czy Erving.
Dzwoniłem do Pana Leszka, ale on mówi, że te są właśnie ładne i piękne, ale w Mitsu się nie sprawdzają i mój wybór.
W RM Filipowicz mi powiedzieli, że owszem, ale czas oczekiwania min. 3 tygodnie, bo usczelek nie ma nigdzie w europie.
Podpowiedzcie, czy te co proponuje Japaneze, to wielkie zło??
Ile to wytrzyma?

Pozdrawiam

Rafal_Szczecin - 27-04-2010, 15:38

podlaczam sie do pytania tomek84, czy ktos zmienial uszczelki na erlinga ?
i czy w komplecie sa osobno "kolnierze" na swiece ?

Bartek - 27-04-2010, 15:47

Rafal_Szczecin, nie ma świec i potwierdzam, że nie jest to dobry wybór - w Wagonie po 30 000 km są spocone i były prawie od początku - nie mocno, ale na ori w VR-4 mam sucho jak pieprz......
swinks_UK - 28-04-2010, 00:15

O-ringi do świec mam z tego sklepu online: http://www.polymax.co.uk/....html#aBS322V75
Uszczelki nr BS322V75. Są odrobinę inne niż ori, ale z opinii na CVR4 wynika, że trzymają dobrze.
Minimalny zakup jest za 10 GBP, więc wychodzi... 20 sztuk, które kosztują z wysyłką do PL 20.26 GBP.
Moim zdaniem dobra cena jak za 3 komplety :D

tomix - 28-04-2010, 12:21

Witam
Jestem właśnie po wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów.
Zakupiłem dwa komplety REINZ-a.W komplecie były też uszczelniacze świec.
Wszystko pasowało idealnie.
Pięknie odtłuszczone,dodatkowo potraktowane pastą wysokotemperaturową też REINZ-a.
Narazie 500km,i sucho.Zobaczymy jak długo.Mechanik i ja jesteśmy dobrej myśli.

Rafal_Szczecin - 28-04-2010, 13:01

jaki koszt i gdzie kupiles ?
Bartek - 28-04-2010, 13:24

Złożone na pastę będzie trzymać..... a pomyślałeś co będzie, jak trzeba będzie zdjąć pokrywkę?
tomix - 28-04-2010, 13:26

Uszczelki zakupił mechanik w jakiejś hurtowni z którą ma podpisaną umowę.
Zapłaciłem:

Za dwa komplety uszczelek Reinz z uszczelniaczami świec 120zł
Pasta wysokotemperaturowa Reinz w tubce 20zł
Za płyn do oczyszczenia silnika z oleju i odtłuszczenia 10zł
Wymiana uszczelek 200zł
W sumie koszt "imprezy" = 350zł. I 6 godzin bez auta.(pasta uszczelniająca musi wyschnąć)

Drogo?

[ Dodano: 28-04-2010, 13:36 ]
Bartku na razie myślałem o tym żeby mieć motorek bez wycieku.
A uświniony był strasznie.
Pokryw przecież nie trzeba zdejmować tak często.
Jeśli zajdzie taka potrzeba to myslę że i sposób się jakiś znajdzie.
Nie ma sytuacji bez wyjscia.

Bartek - 28-04-2010, 14:00

Te pokrywki są z plasteliny - gną się niemiłosiernie, a na pastę są trwale przyklejone ;) . Osobiście wolę zapłacić więcej (ori uszczelka kosztuje coś ok. 100 zł), a mieć pewność, że przyszły demontaż nie będzie okupiony wysokimi kosztami i dużą ilością słów na k i na ch :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group