To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.9DI-D] Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.

Tomashi - 09-04-2010, 10:22
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.
Witam,
planuję wypucować trochę silniczek i co nieco wyczyścić. Mam pytania:
1. EGR - planuję sprawdzić, bo podobno się się strasznie - czy wystarczy odkręcić te 3 śruby? Na coś trzeba uważać, łatwo wychodzi?
2. Mycie silnika: chcę spryskać uwalone od oleju elementy, a potem zlać to wszystko Karcherem. Czy nie ma niebezpieczeństwa, że woda dostanie sie gdzieś do układu? Nie chcę niczego spieprzyć, jasna sprawa :)

Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Thx, pzdr.

carismax - 09-04-2010, 10:52

Hmmm... też ostatnio rozważam identyczne zagadnienia.

Z EGR podjadę do mechanika (weźmie za to 20zł) a z myciem silnika podjadę na myjnie. Mają tam specjalne środki do mycia silników, powinni wiedzieć jak to się robi a jak coś się zepsuje to już jest tylko i wyłącznie ich problem :D

Trzeba pamiętać żeby silnik był zimny, trzeba wyjąć akumulator. Powinno się też poźniej przemyć benzyną lub WD40 wszelkie wtyczki, klemy i kostki elektryczne. Uważać też żeby nie nalać wody do układu dolotowego.

Saqu - 10-04-2010, 14:38

carismax napisał/a:
powinni wiedzieć jak to się robi a jak coś się zepsuje to już jest tylko i wyłącznie ich problem

A to zależy jeszcze jaka myjnia :P
u nas w mieście na takiej myjce widziałem napis coś w stylu "Mycie silnika na własne ryzyko, nie odpowiadamy za efekty uboczne" coś takiego było i jak ktoś chciał myć silnik był o tym informowany :P
Więc to też jak by ich zabezpiecza

robertdg - 10-04-2010, 14:51

Tomashi, przy demontazu EGR-a wystarczy wpiąc kostke elektryczna i odkręcic 3 śruby, często, gęsto potrafi się tak zdarzyc, że EGR się zapiecze od nagaru spalin, więc konieczne będzie uzycie ściągacza do jego zdemontowania, musisz uważac aby nie utrącic cewki elektromagnetycznej, jak Ci się uda wyciagnąć EGR to delikatnie małym płaskim śrubokręcikiem musisz strącić nagar ze spalin, a dogłębne czyszczenie najlepiej wykonac zmywaczem do hamulcy np Forsch http://debeer.pl/index.ph...sch-600-ml.html no i szmatka ładnie wypucować, możesz jeszcze w celu czyszczenia uzyć szczoteczki do zębów.

Nie polecam mycia silnika Karczerem, przy myciu tego silnika nie wchodzi w gre nic co ma związek z wodą, ja osobiście wykonuje mycie ręczne, najpierw strącam gruby osad z brudu, potem zmywaczami do hamulcy spłukuje, ewentualnie benzyna ekstrakcyjna i zabawa z pędzlem, no chyba że chcesz sobie zasyfić elektronike i później co rusz wymieniac czujniki elektroniczne które wcale nie sa tanie, chcesz mieć to zrobione pewnie to tylko i wyłacznie mycie ręczne.

carismax napisał/a:
Z EGR podjadę do mechanika (weźmie za to 20zł)
Chętnie uzyskam adres do tego zdolnego człowieka, nawet jeżeli EGR będzie zapieczony to za wyjęcie, gruntowne umycie i założenie weźmie 20zł :?:

carismax napisał/a:
z myciem silnika podjadę na myjnie. Mają tam specjalne środki do mycia silników, powinni wiedzieć jak to się robi a jak coś się zepsuje to już jest tylko i wyłącznie ich problem :D
Tu się mylisz, bo usługa wykonywana jest na Twoja odpowiedzialność, jeszcze nie spotkałem myjni która by inaczej podchodziła do takiej usługi. Nawet pomimo tego że staraja się zabezpieczać elementy elektroniczne przed woda to i tak chronia swoje tyłki poprzez taki zapisek, bo nigdy nie wiadomo czy przypadkiem z myciem silnika nie zbiegnie się jakas złosliwośc rzeczy martwych.
Student - 10-04-2010, 19:07

Jak wygląda ściągacz do EGR-a bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić narzędzi które nie ma za co złapać EGR-a i jeszcze musi tę część wyjąć.
Z chęcią bym także wyczyścił EGR.

Co do mycia silnika to jak zwykle robię to Karcherem i specjalnym płynem do mycia silników, tylko trzeba robić to z głową.
Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem nawet w GDI.

Tomashi - 13-04-2010, 22:39

Dziękuję za rady, ale postanowiłem udać się do mechanika (Volvo)z problemem cieknącej przepustnicy/zaworu. jak w TEMACIE.
Taki dialog:
"Mam Carismę, zna pan problem.....blablabla opisuję co i jak.
- Oczywiście. Ile auto ma przebiegu?
- 140 tys.
- No tak, od ok 100 tys zaczyna się pocić a potem ciec. Co roku należy uszczelniać."

Wymiana uszczelki, czyszczenie EGR, mycie posmarkanych części - 200 zł.
Jestem już umówiony. Jak mi zrobią to opiszę co i jak. Dodam, że kolega w DI-D w Volvo zrobił to samo i po roku nadal ma sucho.

Roche87 - 14-04-2010, 01:10
Temat postu: Re: Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.
Tomashi napisał/a:
Witam,
planuję wypucować trochę silniczek i co nieco wyczyścić. Mam pytania:
1. EGR - planuję sprawdzić, bo podobno się się strasznie - czy wystarczy odkręcić te 3 śruby? Na coś trzeba uważać, łatwo wychodzi?
2. Mycie silnika: chcę spryskać uwalone od oleju elementy, a potem zlać to wszystko Karcherem. Czy nie ma niebezpieczeństwa, że woda dostanie sie gdzieś do układu? Nie chcę niczego spieprzyć, jasna sprawa :)

Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Thx, pzdr.


Ja moge cos o tym powiedziec bo mi zawor ten padl i przy tym jeszcze wymienilem przeplywomierz. Z zaworem meczyli sie chyba pol dnia i stary nadawal sie tylko na zlom. Byl taki nagar w srodku taki byl przypieczony ze nie szlo go wyciagnac. Chlopaki dali rade zaplacilem jakies 150zl za robocizne. Jezeli macie chwilke to radze wam raz na jakis czas go wyjac i przeczyscic. Samochod na starym EGR nie mial mocy jak zamontowalismy nowy bylo prawie ok a po wlozeniu nowego przeplywomiarza bylo extra :lol:

Tomashi - 14-04-2010, 08:01
Temat postu: Re: Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.
Roche87 napisał/a:
Z zaworem meczyli sie chyba pol dnia

Mówisz o tym "grzybku", z którego cieknie? Czy o EGR?

Student - 14-04-2010, 08:15

O EGR bo to dziadostwo jest tak zamontowane że nie można go chwycić i użyć dźwigni :doubt: .
Tomashi - 14-04-2010, 15:40

Acha. Zauważyłem jeszcze, że zawór się rusza - tzn. sam "miedziany" cylinder. Tak ma być?
@Student - uszczelniałeś już te dziadostwo i jaki miałeś przebieg przy wymianie EGR?

robertdg - 14-04-2010, 16:09

cylinder nie powinien sie ruszac, może ktos próbował z tym walczyć i się nie powiodło.
Student - 15-04-2010, 09:29

Uszczelniłem EGR-a na wyciętą podkładkę z klingerytu czy jakoś tak.
Jeszcze nie sprawdzałem czy jest ok. ale na pewno oryginalna uszczelka nie uszczelnia.
Samego zaworu nie wymieniałem.

gulgulq - 22-04-2010, 11:48

to może ja zapytam przy okazji przymierzania się do czyszczenia EGR

co oprócz niego zrobić przy tej okazji??
ostatnio mój misiek to lekki muł i wzrosło spalanie (ok. 3-4 setki na 100 km) i musze pobadać co jest nie tak

a wiec co wyczyścić: EGR....??

kolektor, coś przy turbinie, zawór gaszący??

Student - 22-04-2010, 18:20

Wyczyścić cały dolot przy EGR, ale to dużo pracy bo trzeba sporo sprzętu zdemontować aby się dostać do śrub trzymających dolot.
Tomashi - 22-04-2010, 22:48

A ja właśnie dziś odebrałem autko. Nie bawiłem się w mycie/rozkręcanie i nie żałuję. Uszczelnili mi przepustnicę, wyczyścili EGR i umyli całą komorę silnika. Matko - wygląda jak nowy! Na początku myślałem, że wymienili połowę bebechów - niesamowite. Wszelkie rurki alu, przewody lśnią jakby prosto z fabryki :biggrin:
Skąd się bierze olej i dlaczego się "poci"? Zużycie silnika jak i turbiny. Trzeba uszczelniać co rok. Tak orzekł mechanik. Zobaczymy po wakacjach czy coś cieknie/poci się. Oby nie.
Co do osiągów- nie ma żadnej różnicy. Został jeszcze problem taki: podczas jazdy, jak dociskam gaz (spokojnie) i obroty wzrastają, włącza się turbina i jak dochodzi do 3000 obr na ułamek sekundy jakby się"zawahała" po czym dalej płynnie ciśnie do 3500, 4000 obr/min. Co to może być? Macie tak samo? Zapomniałem spytać.
Na razie fotka z komóry ale już widać ten blask :wink:


Uploaded with ImageShack.us



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group