To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] cari a skrzynia

tasman1988 - 09-04-2010, 21:25
Temat postu: [Carisma] cari a skrzynia
Panowie orientuje sie ktos jakie skrzynie ( jaki producent ) jest wlozony do cari 1,6 103 km benzyna i 102 km i 115 km disel?
pawelsonx - 09-04-2010, 21:27

diesle di-d są volvo

co do 103 konnego 1,6 to podaj vin
ale przypuszczam że renault JB3

tasman1988 - 09-04-2010, 22:01

ktore bardziej wadliwe? nie mam jeszcze cari ale nosze sie z jej kupnem od dluzszego czasu
pawelsonx - 09-04-2010, 22:55

to zależy
w did skrzynia jest prawie bezobsługowa ale jak wysypie się koło dwumasowe to daje po kieszeni
co do skrzyni jb3 ma wady tulejki wybieraka i czasami potrafi pocieknąć naprawy groszowe sprawy . W razie awarii można przełożyć bebechy z jakiejś renówki kupionej za parę zł jak to zrobił obywatel tomazh1,

jak masz r19 to prawdopodobnie masz skrzynie z seri Jxx taka jak w carismie 1.6

tasman1988 - 10-04-2010, 17:05

dzieki
szuwar - 28-04-2011, 23:52

Ja posiadam Carismę jak poniżej :) w stopce 1,6 90KM - i często jest problem z jedynką jak chcesz zredukować, bo jak z postoju to nie ma problemu, jaka może być przyczyna? mi to nie przeszkadza, zresztą rzadko z tego korzystam :) tzn, redukcja do 1 ale żonka kręci noskiem ....
jak ktos ma jakiś pomysł będę wdzięczny ...

jolly69 - 01-05-2011, 21:28

szuwar napisał/a:
Ja posiadam Carismę jak poniżej w stopce 1,6 90KM - i często jest problem z jedynką jak chcesz zredukować, bo jak z postoju to nie ma problemu, jaka może być przyczyna? mi to nie przeszkadza, zresztą rzadko z tego korzystam tzn, redukcja do 1 ale żonka kręci noskiem ....
jak ktos ma jakiś pomysł będę wdzięczny ...


przyczyna jest taka że jedynka jest niezsynchronizowana z pozostałymi biegami i powinno się ją włączać tylko na postoju, te skrzynie tak mają i tyle.. nie poradzisz

szuwar - 01-05-2011, 21:31

thx, tak podejrzewałem że to nie usterka tylko cecha :) w sumie nie dokuczliwe i można żyć. pozdr
dominlife - 19-05-2011, 18:59

moze i mozna zyc. ale pilowanie sprzegla jest troche denerwujace. mozna zmienic technike jazdy, szybki podjazd i stop. potem jedynka i dalej. ja nie lubie takiej jazdy i jej nie preferuje. jest to zdecydowana wada tych skrzyn. wogole skrzynie w carismie sie strasznie sypia. sam jezdze na zgrzytajacej. z drugiej strony 90 - 100km na 2gim biegu nie jest takie zle :D
jolly69 - 19-05-2011, 21:16

dominlife napisał/a:
wogole skrzynie w carismie sie strasznie sypia

Kolego z tego co widze masz GDI więc ciesz się japońską skrzynią która jest o NIEBO lepsza od tej z Laguny i nie słyszałem co by się często sypała, francuska to rzeczywiście porażka choć u mnie terkocze lekko jak jest zima już 3 rok i nic więcej się nie dzieje (odpukać).

dominlife - 20-05-2011, 10:58

moja nie jest tip top. chramoli przy pierwszych 2 - 3 zmianach 2go biegu po rozruchu silnika. czyli tez na zimno. pozniej o dziwo dziala bez problemu. w vw, oplach, sie z tym nie spotkalem (no i tam jedynka wchodzi), choc to jest moje pierwsze auto. impreza wymiany/naprawy nie jest tania. a kazdy mechanik u ktorego bylem bez patrzenia na samochod krzyczy synchronizator. moze mam pecha ale w xedosie, na mierzynie kolo szczecina koles nie mysli spuszczac z ceny ponad 1200pln bo towar (skrzynia GDI) schodzi bez problemu.
jolly69 - 20-05-2011, 18:40

proponowałbym zmienić na początek olej, co prawda zupełnie problemu nie rozwiąże ale bardzo często po wymianie oleju skrzynia pracuje dużo ciszej i biegi wchodzą lepiej. Polecam to zrobić tym bardziej że piszesz że najgorzej jest na zimnej skrzyni a więc i na zimnym oleju.
dominlife - 21-05-2011, 23:37

to byla pierwsza rzecz ktora zrobilem. co najdziwniejsze czasami mi sprzeglo piszczy. wtedy odginam taka gume na skrzyni biegow i leje tam wd40 lub inny olej w cieklej konsystencji. piszczenie ustaje. a skrzynia jakby troche lepiej. ale dalej nie idealnie. nie chrobocze jezeli jej na hama nie wcisne ale jest opor przy zmianie drugiego biegu bez zgrzytu (jak wcisne mocniej to i zachromoli). niby synchrnizator niby nie do konca.
szuwar - 27-05-2011, 08:59

Wczoraj oddałem Moją Strzałę w ręce mechanika, który ma pozwolenie na modyfikacje :) - zaufany i dosłownie za parę groszy poprawił co nieco przy skrzyni i chodzi jak ta lala :) ))
dewu123 - 29-05-2011, 19:02

JA mam DI-D'a 130 Km i moja skrzynia czasami (ale rzadko zgrzytnie, ale wydaje mi się ze jak ie docisnę sprzęgła do samego końca. Ktoś z was ma może DI-D'a i może udzielić kilku rad co tam potrafi się sypać jak często wymieniać olej i jak sprawdzić czy ze skrzynią wszystko OK? To chyba jedyna część auta której nie sprawdzałem. Choć z tego co słyszałem to w cari po lifcie skrzynie się już tak nie sypią. Mitsu podobno wzięło po uwagę to słabe ogniwo;).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group