FAQ & How to? - płukanka silnika - czy zalecacie?
j-rules - 11-04-2010, 14:13 Temat postu: płukanka silnika - czy zalecacie? Zastanawiam się nad przeprowadzniem płukanki silnika przy kolejnej wymianie oleju.
Chcialbym poznac wasze, speców, opinie na temat takiego zabiegu.
Czy mogą byc jakies okolicznosci, w ktorych plukanka moze zaszkodzic?
Czy robic ja za kazdym razem z wymiana oleju czy tylko raz na dluzszy czas?
Jakie sa efekty plukanki?
I w koncu : czy warto?
Czy są jakies obiekcje w kontekscie duzego przebiegu silnika czy tez stosowanego oleju?
Jakies przeciwwskazania?
Chetnie tez poczytam czym plukacie
Ja_good - 11-04-2010, 14:35
ja robilem plukanie
srodek kupilem na stacji SHELL cos kolo 12-15 zl kosztowal.mialem zalanego 10w40 castrola i po plukance zalalem go valvolinem 5w40 i gdyby nie to ze machanik w serwisie zle dokrecil filtr oleju to nie dzialo by sie nic.przez pierwszy tydzien cieklo mi z pod filtra i myslalme ze silnik sie rozszczelnil lub cos w tym stylu ale po dokreceniu juz nic sie niedzieje.zero wyciekow,spalania oleju czy cos w tym stylu.
P.S olej na bagnecie przed plukaniem byl ciemno piwny a po plukaniu przy spuszczaniu byl wyraznie ciemniejszy-nie wiem czy to rezultat plukania czy placebo.
robertdg - 11-04-2010, 14:38
Witaj, ja tosuje plukanke silnika tuż przed wymiana oleju za kazdym razem kiedy dokonuje wymiany, zazwyczaj jest to płukanka albo firmy STP, albo Liqui Moly, zalezy co maja na obecna chwle na stanie w sklepie. tuz przed wyminą oleju, kiedy silnik jest rozgrzany do temp. roboczej gasze go i przez korek wlewu oleju wlewam odpowiednia porcje płukanki (na opakowaniu jest napisane jak porcjowac), nastepnie odpalam silnik na około 10-15min, wedle zalecenia na opakowaniu, po czym gasze silnik, wykrecam korek spustowy oleju i filtr oleju, zostawiam tak auto na około godzine, lub wiecej.
Wszystko robione celowo aby jak najwiecej spłynelo szlamu, bo po zastosowaniu płukanki efekty widoczne sa po spuszczeniu oleju, a wczesniejszym porównaniu go z barwa na bagnecie. Na koncu zakrecam nowy filtr olejowy, korek w misce olejowej i zalewam nowa oliwa, ot cała filozofia.
Płukanke stosuje przed kazda wymiana gdyz producent sam pisze w instrukcji ze w silnikach z hydro kasatorami luzów zaworowych to jest zabieg zalecany, no i efekt z czasem jest zauwazalny, najpierw po barwie oleju, a pozniej z kazda wymiana oleju widzisz jego czystosc. Jak dotad nie mialem jakichs problemow ktore mialby byc spowodowane przez plukanke.
j-rules - 11-04-2010, 17:25
Ja_good, no wlasnie bardzo mnie korci na plukanke i zmiane z 10w40 na 5w40 valvo... ale tez boje sie ze sie rozszczelni i dupka zbita, koszta itp. Teraz na valvo 10w40 nie bierze oleju, przynajmniej nie tyle by bylo to widac w jakis sposob na bagnecie.
Dziękuje za wypowiedzi
robertdg - 11-04-2010, 17:53
j-rules, jak zastosujesz dobry olej to nie powinno nic się stać z silnikiem, także bez obaw
yama - 22-04-2010, 17:33
nie ma problemu moj silnik ma 300kkm i jezdzil na syncie dolewka 0.5/10000 /5w30/
co do plukania uzyj tej firmy co masz olej jezdzisz na valvie to flush engine- u mnie teraz mniej niz 0.1 /na 10w40 /wychodzi TYLKO NIE MINERAL
tak przy okazji mozna podniesc auto lewarkiem to jeszcze z miski troche wycieknie bo 1 gen jest troche pod ukosem
Zajc3w - 28-04-2010, 20:18
Akurat jestem po demontażu głowic w Sigmie i .... Samochód stał tydzień przed ściąganiem głowic więc olej spłynął tak dokładnie jak to było możliwe. PO zdjęciu wałków miałem małą powódź oleju. - plama na stole pokaźnych rozmiarów się zebrała. IMHO płukanka daje taki sam efekt jak magnetyzery - głównie psychologiczny. Ale skoro nie szkodzi...choć wolałbym te 20zł na lepszy olej wydać.
plecho1 - 28-04-2010, 20:35
Najlepszym sposobem aby zobaczyć jak działa płukanka jest zalanie silnika nowym olejem następnie zalanie płukanki oczywiście zgodnie z instrukcją a następnie spuszczenie wszystkiego. Ja prawie tak zrobiłem,zmieniłem olej po około 4tys km, przed samym zalaniem płukanki spuściłem trochę oleju aby sprawdzić jak wygląda, był prawie jak nowy a po zastosowaniu płukanki całkiem czarny. Więc raczej działa no chyba że wchodzi z olejem w jakąś reakcję chemiczną, dla ściemy i stąd ten czarny kolor.
Sadeek - 30-04-2010, 00:03
Witam! sorki ze podepne sie pod temat ale nie chce smiecic. Jak wyglada plukanie diesla? teoretycznie tak samo ale jak w praktyce? Jestem przed wymiana oleju i wlasnie sie nad tym zastanawiam bo ma juz stukniete 250k km. Mogl by ktos w temacie polecic jakis srodek? ew. z jakim olejem pozniej polaczyc
yama - 02-05-2010, 16:38
z dieslem jak z beznyna tylko rozgrzej dobre silnik tj olej/ pamietaj ze olej wolniej sie nagrzewa niz woda/ srodki ja wiem ja uzywam tylko stp albo valvo ale w sumie i tak wiekszosc zawiera to samo
Krzyzak - 31-05-2010, 19:41
ja płukałem przed wymianą oleju preparatem liqui moly kupionym na Allegro za ok. 18 zł
potem zmieniłem olej na syntetyk (wcześniej półsyntetyk jeszcze wcześniej mineralny) i już nie stosuję płukanki, bo syntetyki mają świetne właściwości myjące
Tomek - 31-05-2010, 21:15
Krzyzak napisał/a: | ja płukałem przed wymianą oleju preparatem liqui moly kupionym na Allegro za ok. 18 zł
potem zmieniłem olej na syntetyk (wcześniej półsyntetyk jeszcze wcześniej mineralny) i już nie stosuję płukanki, bo syntetyki mają świetne właściwości myjące |
ja dokładnie tak samo, tylko, że płukałem płukanką valvoline za jakies 14-15 zł
i zmieniłem z półsyntetyka na syntetyk, póki co jest wszystko okej.
ps. widze Krzyzak, że nabyłeś prawdziwe cudo, pochwal się
Kofi - 09-07-2010, 12:38
Krzyzak napisał/a: | ja płukałem przed wymianą oleju preparatem liqui moly kupionym na Allegro za ok. 18 zł
potem zmieniłem olej na syntetyk (wcześniej półsyntetyk jeszcze wcześniej mineralny) i już nie stosuję płukanki, bo syntetyki mają świetne właściwości myjące |
Hehe...ludzie zazwyczaj z syntetyka idą w kierunki minerału a Ty odwrotnie
Krzyzak - 09-07-2010, 22:12
Kofi napisał/a: | Hehe...ludzie zazwyczaj z syntetyka idą w kierunki minerału a Ty odwrotnie |
cóż - ja chcę jeździć na lepszym oleju a nie gorszym
a nie ma lepszych od syntetyków
i cenowo wychodzi na to samo, bo minerał po 60 zł na 7500 km a syntetyk po 120 zł na 15 000 km
Havoc - 15-07-2010, 10:33
A co z rozszczelnieniem silnika? Nic się po takim płukaniu naprawdę nie dzieję? W zasadzie gdybym dajmy na to chciał zrobić to jest to chyba ryzyko. Nie znam dokładnie stanu motoru, nie prześwietlę go sobie oczami przecież. Może być tak że pełen syntetyk czy nawet półsyntetyk po płukaniu okaże się za rzadki i będzie trzeba przejść na mineralny?
|
|
|