Sigma/Diamante Techniczne - Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej
Zajc3w - 12-04-2010, 17:22 Temat postu: Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej Wszystko wskazuje na to ,że mojej sigmie uszczelki pod głowicami sie kończą( wypluwa płyn, lekko czuć spaliny spod korka chłodnicy).
Przy okazji ściągania głowic chcę wymienić uszczelniacze zaworów, może popychacze( zalany 10w40 mobila jak nie ucichną to mycie- potem wymiana), na pewno uszczelki dolot/głowica.
wypatrzyłem uszczelki hearth_buss jakoparts i elring. Zawartość zestawu podobna cena też. które lepsze?
Ewentualnie namiary na coś w rozsądnej cenie i jakości.
zbyszek05 - 12-04-2010, 21:23
jakoparts śmiało możesz zakładać - polecano mi że są dobre i świetnie leżą na głowicach w bmkach 6 cylindrowych "rzędówkach "wieć ...są mocne i tanie - ja moge polecić od siebie "viktora reinza" - metalowe 4 warstwowe - po znajomościach wyrwiesz je po 130 zł. - bez znajomości 150-200 zł.- regulatorki daj na płukanie i niech ci rozwiercą otworki olejowe na 3 mm - lepiej będą zapodawać olej i szybciej się odpowietrzać - slniczek będzie szumiał jak nowy - sprawdzone ! koszty niewielkie a skuteczne - przy okazji jak ściągniesz głowice posprawdzaj też zaworki i spręzyny - wymieniaj bo kosztują grosze razem ze szlifem...no i na razie tyle
Zajc3w - 12-04-2010, 23:11
Nie zapominaj ze mam 12V - z tego co wiem smarowanie popychaczy trochę inaczej wygląda niż w 24V. Zresztą taki manewr może pogorszyć smarowanie gdzie indziej - już wolę cykanie słyszeć niż za 50kkm np panewki zmielić.
Te viktory to 130zł za sztukę czy 2? Jakopartsa zestaw czyli cała głowica i baranek(chyba tylko oringów wałków brakuje) za 550 zł.
W sumie to zamierzam robić sam, tylko głowice na szlif/planowanie i szczelność zaworów oddam.
zbyszek05 - 13-04-2010, 07:52
e h ....zapomniałem że masz 12v
a co do uszczelek to oczywiście sztuka ale na 24V. "elring "do ciebie to 90 zł./szt . co do rozwiercania to na nic to nie wpłynie bo możesz kupic na ebayu owe regulatory ze średnicą 1mm/3mm . sprawdzone technicznie w dziale 3000GT .nie wiem jak jest skonstruowany 12 zaworowy ale myślę ze akurat w regulatorach dużej róznicy nie ma a płukanie niestety nie pomoże
znalazłem ...USZCZELKA GŁOWICY - stosować: 2 HYUNDAI 153.40 zł.
USZCZELKA GŁOWICY - stosować: 2 AJUSA (HISZPANIA) 80.20 zł
USZCZELKA KOLEKTOR-RURA WYDECHOWA AJUSA (HISZPANIA) 11.04 zł
USZCZELKA KOLEKTORA SSĄCEGO AJUSA (HISZPANIA) 15.02zł.
USZCZELKA KOLEKTORA WYDECHOWEGO AJUSA (HISZPANIA) 60.47 zł.
USZCZELKA POKRYWY ZAWORÓW AJUSA (HISZPANIA) 23.60 zł
USZCZELNIACZ {PRZÓD} WAŁKA ROZRZĄDU - rozmiar: 35x50x8rm AJUSA (HISZPANIA) 10.62 zł
USZCZELNIACZ ZAWORU
zamienniki: AJUSA (HISZPANIA) 3.54 zł
USZCZELKI SILNIKA - wariant: od gŁowicy w gÓrĘ AJUSA (HISZPANIA) 476.73zł.
POPYCHACZ ZAWORU - cecha: hydrauliczny AJUSA (HISZPANIA) 28.75 zł
PROWADNICA ZAWORU - cecha: wydechowego DOKURO (JAPONIA) 7.25 zł
PROWADNICA ZAWORU - cecha: ssĄcego DOKURO (JAPONIA) 7.48 zł
www.autolab.pl
no i napiszę jeszcze że zdania co do jakości czy trwałości części - ajusa - są podzielone jak ze wszystkim - jedni chwalą drudzy nie polecają .
wojtas - 13-04-2010, 09:22
Natomiast jeśli byś chciał uszczelnić wał od strony rozrządu to w IC są dostępne orginały od Hyundaia w rozsądniej cenie 28zł, nr: N10508H.
mmatulek - 13-04-2010, 15:36
Kupowałem Erlinga po 53,00 zł. http://www.tanioidobrze.pl/
zbyszek05 - 13-04-2010, 16:34
ELRING 68.69 [PLN]
Grubosć: 1,65
śr.: 93
Uszczelka grafitowa ze strony która podałeś
mi chodziło o uszczelkę metalową - jest lepsza
sklep www.tanioidobrze.pl
Zajc3w - 13-04-2010, 17:00
ok dzieki - chyba wezmą AJUSY - jednak więcej pozytywów spotkałem.
mmatulek - 13-04-2010, 19:54
hmm....
Z tego co pamiętam miała elementy metalowe.
zbyszek05 - 14-04-2010, 18:51
tak obwódki miedziane dolegające do krawędzi cylindra oraz obwódki na kanały olejowe i chłodzące .....drobiazgi - mi chodzi o całą metalową uszczelke składającą sie z 4 warstw - dodatkowo tłoczone w prasie . takie kupiłem na 24 V - " victor reinz " przez pomyłkę kolega zapodał mi erlinga całego metalowego tłocznego /chyba dwie warstwy cienka,grubsza/ za 90 zł. .....no ale - nieważne
mmatulek - 15-04-2010, 05:36
Nie wiedziałem. Człowiek uczy się całe życie.
VirMan - 15-04-2010, 17:07
jak masz 12v to wszystko jedno - w 24v naprężenia i kształty są inne to i opłaca się mieć metalową , ale ją chyba sie mocniej dociąga też.
lukasz12 - 15-04-2010, 19:58
VirMan napisał/a: | jak masz 12v to wszystko jedno - w 24v naprężenia i kształty są inne to i opłaca się mieć metalową , ale ją chyba sie mocniej dociąga też. |
post_count++
A teraz serio. Bartek po co to piszesz skoro to czysta teoria? Czy ściągałeś głowice z obu wersji i porównywałeś? Czy ten post coś wnosi coś do tematu poza nabijaniem licznika postów?
VirMan - 15-04-2010, 20:51
well - szerzej.. Więc z uwagi na inną konstrukcję silnika 24v od 12v i innych naprężeń , i tego co fabrycznie dają ( bo fabrycznie nie dają całych kutych ) wnioskuję , że skoro 12v ma nieco wyższy stopień kompresji , ale za to więcej "mięsa" obok , i nie grzeje się tak jak 24v ,( zwłaszcza turbo , gdzie uszczelki były inne niz w wolnossącym ) i tego co widziałem w rozebranym silniku i zasłyszałem tu i uwdzie o silnikach 12v i 24v , sądzę że uszczelka w 12v nie podlega tak dużym naprężeniom jak w 24v , i takim temperaturom , wiec i nie musi być taka super wypaśna.. gość może kupić tańszą , i tak pojeździ. Nie musi kupować kutej uszczelki ( o ile jest do 12v) z tego co się robi do 24v tt.. proste.. tyle że w bardziej lakonicznej formie.
wojtas - 15-04-2010, 21:38
Bartek. Nie zgodzę się z tobą, o jakich różnicach mówisz? Moce są zbliżone, bloki są prawie identyczne, również różnice w kompresji są minimalne. Co za tym idzie podczas normalnego użytkowania miśka temperatury i naprężenia w silniku są podobne. Dlaczego lepiej jest założyć metalową uszczelkę, chociażby dla tego, że nie składasz z części fabrycznie nowych. No chyba, że dasz blok do planowania. Co do twin turbo, to chyba ich w sigmach nie montowali.
|
|
|