To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Blokada Mostu ????

tommalla - 13-04-2010, 00:10
Temat postu: [2.5 TD] Blokada Mostu ????
Witam Serdecznie Grono Mitsumaniaków

Dosłownie od kilku dni jestem posiadaczem Pajero 2.5TD 98r. i tyleż samo samochodu terenowego. Moje pytanie jest natury technicznej otóż mój nowy nabytek nie ma stałej 100% blokady mechanizmu różnicowego a mimo to przy załączonym napędzie 4h lub 4l wyrażnie blokuje mi tylny most co nie ma miejsca gdy załącze tylko tylny napędu. Z tego co dowiedziałem się do tej pory to tylny most posiada LSD pot. SZPERA.

Troszkę poczytałem i wiem jak mniej więcej dzieła lsd ale na jakiej zasadzie załącza się tylko na napędzie 4*4 przecież tył ciągnie non stop :oops:

Z góry dziękuje............

gołąb - 13-04-2010, 11:42

Czy twoje auto posiada skrzynię Super Select? Jeśli nie, to niestety masz "szperę" między mostami przednim, a tylnym może to aż tak znacząco nie chamuje auta, przy skręconych kołach jak dzieje się to mając "szperę" w tylnym moście, ale również jest odczuwalne, dla tego gdy dołączasz przedni napęd to tak się dzieje...



tommalla napisał/a:
stałej 100%
Stałej 100% tynego mostu to żadne auto nie posiada,bo nie dało by nim się normalnie jeździć. w Pajero jeśli takową posiada,to jest włączana i wyłączana za pomocą przycisku r/d lock :)
tommalla - 13-04-2010, 12:31

Więc tak jeśli chodzi o skrzynię super select to raczej nie posiadam choć nawet nie wiem jak mógł bym to sprawdzić jakieś numery na skrzyni czy jak ???? a jeśli chodzi o przycisk r/d lock to takiego na bank nie ma.

Popraw mnie jeśli żle zrozumiałem szpera działa cały czas tylko że blokowanie tylnego mostu odczuwa się po załączeniu przedniego napędu czy tak ?

Anonymous - 13-04-2010, 13:49

Tematy dotyczące sprawdzania skrzyni:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192

rogal16-91 - 13-04-2010, 14:37

Blokada LSD w Pajero ? Pierwsze słyszę, wydaje mi się że jest tylko blokada 100% tylnego mostu. jeżeli masz easy select to raczej nie masz a masz tylko blokadę centralnego mechanizmu różnicowego między osiowego i odczuwasz opór przy skręcie z dołączonym przodem ponieważ każde z kół kręci się z inną prędkością a moc rozkłada się po 50 % na każdą oś, stąd biorą się naprężenia zawieszenia a w tylnym moście i przednim mechanizm różnicowy działa normalnie. Pamiętaj że nie możesz jezdzić na załączonym przodzie po utwardzonych nawierzchniach bo zniszczysz zawieszenie, tutaj masz nawet temat którego ja jestem autorem, można się sporo dowiedzieć czym grozi jazda 4x4 na twardym podłożu,
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50077
Pozdrawiam wszystkich MM 8)

gołąb - 13-04-2010, 20:10

rogal16-91 napisał/a:
wydaje mi się że jest tylko blokada 100% tylnego mostu. jeżeli masz easy select to raczej nie masz
tu rodzaj skrzyni nie ma znaczenia,bo w obydwu wystąpowała blokada mostu


tommalla napisał/a:
blokowanie tylnego mostu odczuwa się po załączeniu przedniego napędu czy tak ?
To nie tylny most Ci blokuje, a robią to naprężenia między tylnym a przednim mostem
A gdybyś miał jeszcze do tego blokadę tylnego mostu i ją załączył,to by Ci było ciężko ruszyć :)

[ Dodano: 13-04-2010, 20:16 ]
tommalla napisał/a:
choć nawet nie wiem jak mógł bym to sprawdzić
między zegarami prędkościomierza, a obrotomierza są kontrolki napędów- pod kontrolkami napędów powinien być napis super select.A podstawa to Easy Select ma tyko 3 przełożenia 2h, 4h, 4L
konradgdynia - 13-04-2010, 21:32

Jeżeli po załączeniu przedniego napędu odczuwasz wyraźne hamowanie, nawet podczas jazdy do przodu to może być to spowodowane różnym rozmiarem kół. Ja miałem taki efekt gdy wymieniłem opony na nowe na tylniej osi ( z przodu były Fulda Tramp 265/75/15 ale prawie łyse, a z tyłu Goodyer Wrangler 265/75/15 nowe; różnica średnic ok 3cm ). Po wymianie opon na nowe z przodu efekt ustał.
tommalla - 13-04-2010, 22:02

W tej chwili już wiem jaką posiadam skrzynie ( Easy Select ma tyko 3 przełożenia 2h, 4h, 4L )
Co do tylnego mostu podnosiłem cały tył do góry i jednak jest też szpera ( LSD ) bo oba koła kręcą się w tą samą stronę a nie jak przy zwykłym mechaniżmie różnicowym w przeciwnym ( taką technikę sprawdzenia przeczytałem na innym temacie ).
A naprężenia jakie powstają przy skręcaniu są wynikiem rozłożenia mocy w po 50% na każdą oś. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi[/code]

gołąb - 14-04-2010, 08:51

tommalla napisał/a:
A naprężenia jakie powstają przy skręcaniu są wynikiem rozłożenia mocy w po 50% na każdą oś
zgadza się.


tommalla napisał/a:
jednak jest też szpera ( LSD
być może gdy producent nie stosował szpery 100%-ej załączanej przyciskiem, to montował to o czym mowisz...nawet miało by to sens....bo co to za terenówka, gdy tak naprawde realnie napędzany były by tylko 2 koła :)
jabol66 - 16-04-2010, 19:23

tommalla napisał/a:
Co do tylnego mostu podnosiłem cały tył do góry i jednak jest też szpera ( LSD ) bo oba koła kręcą się w tą samą stronę a nie jak przy zwykłym mechaniżmie różnicowym w przeciwnym ( taką technikę sprawdzenia przeczytałem na innym temacie ).

z tego co mi sie wydaje tak jest tylko w mostach typu torsen
a w tą samą stronę na podnośniku to sie będzie kręcic napewno bez blokady też w normalnych mostach



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group