Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Nietypowy problem z wycieraczką - tył.
Anonymous - 14-04-2010, 12:44 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Nietypowy problem z wycieraczką - tył. Witam.
Mam od kilku dni problem z wycieraczką z tyłu. Jednego dnia okazało się że przestały działać obie pompki spryskiwacza(przód i tył) i wycieraczka z tyłu. Okazało się że bezpiecznik jest ok i włącznik przy kierownicy chyba też bo jak się włączy wycieraczki na przerywana pracę to słychać pracę przekaźnika. Przekaźnik tez jest chyba ok, przełozyłem go do Carismy DID znajomego i u niego działał, niestety nie mogłem sprawdzić czy jego przekaźnik działa u mnie bo on ma wycieraczkę bez funkcji przerywacza i po włączeniu u mnie wywalał bezpiecznik. Wczoraj sprawdziłęm obie pompki spryskiwacza i okazało się że do obydwu dochodzi prąd więc najprawdopodobniej się ,,skończyły".
Najdziwniejsze jest to że do wycieraczki z tyłu tez dochodzi prąd,a ona nie działa, a z kolei jak się ją podłączy bezpośrednio do akumulatora(dwa skrajne przewody potrójnej wtyczki) to działa.
Co może być przyczyną?
P.S. Może ma ktoś jakiś schemat elektryczny wycieraczek bo przeszperałem całe FAQ,ale znalazłem tylko schemat dla wycieraczki bez przerywacza.
P.S.2 Czy zakładał ktoś pompkę od Daewoo w miejsce pompki przedniego spryskiwacza?Wiem że z tyłu się sprawdza bo sam montowałem, ale nie wiem jak jest z przodem(na pewno będzie trzeba przerobić wtyczkę).
robertdg - 14-04-2010, 14:24
andy_lodz, Rozwiazaniem Twojego problemu beda ułamane kabelki w gumowym peszlu tylnej klapy, trzeba je naprawić, polutować. Oto przykład
Anonymous - 14-04-2010, 16:48
Dzięki robertdg. Trafna diagnoza, 2 przerwane przewody.
Daje punkcik i pozdrawiam.
andy
pelo99 - 15-04-2010, 09:26
dokładnie, to jest powodem, także to przerabiałem ...
dewu123 - 30-04-2011, 19:50
Właśnie dziś to przerobiłem, było przerwane 7 przewodów, wszystko ładnie polutowałem nałożyłem wężyki termokurczliwe okleiłem izolacja i wszystko do okola dużą ilością taśmy. Działa prawie wszystko leż dalej nie gra mi lewy głośnik z tyły i nie działa wycieraczka tylnia z tym że jak przekręcę pokętełko od wycieraczki to słychać od czasu do czasu "kliknięcie", zastanawiam się czy coś źle zlutowałem(choć wątpię, mam w tym trochę wprawy wszystko się stykało no może w 1 przewodzie 3 malutkie druciki wystawały poza ale to chyba nie problem prawda?) czy to może silniczek od wycieraczki, jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć, bądź dać jakieś sugestie to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam Cezary.
robertdg - 30-04-2011, 20:50
dewu123, możliwe, że kable pękły nie tylko w jednym miejscu - sprawdź ciągłość.
dewu123 - 30-04-2011, 21:30
Sprawdziłem ww miejscu tak jak na zdjęciu pokazał kolega robertdg. Gdzie jeszcze powinienem sprawdzić? Jakieś konkretne miejsca które lubią przerywać kabelki:)?
robertdg - 30-04-2011, 21:44
Głownie to miejsce, ewentualnie, przerwane kabelki mogły dokonac zwarcia - sprawdź bezpieczniki
dewu123 - 01-05-2011, 01:01
Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie, chyba że przekaźnik klaksonu odpowiada za wycieraczkę wsteczną, bo nie mam przekaźnika klaksonu szykuje się żeby kupić ale w szczecinie życzą sobie za niego po 50zł...
robertdg - 01-05-2011, 09:22
Nie ma przekaźnika, a bezpiecznik jest współny od wycieraczek przód i tył, wiec jeżeli przednie działaja to odpada, hmmmmmmmmmmmm.......
Proponuje dogrzebać sie do kosci wiazki instalacji tylnej, tylko szczerze kurde powiem, ze nie jestem do konca pewien czy ona jest gdzies przy slupku tylnych drzwi, czy pod tapicerka przestrzeni bagazowej - naprawde nie pamietam - ale demontaż tapicerki lewego tylnego boku to chwilka.
Następnie rozpiąłbym kość i sprawdził czy po przekreceniu manetki na uruchomienie tylnej wycieraczki pokazuje sie sygnal dochodzacy, jezeli pojawia sie sygnal dochodzacy, to w zesci instalacji tylnej klapy jest albo przerwa, albo silniczek jest spalony.
dewu123 - 01-05-2011, 10:49
Dobra spróbuje zrobić to co mówiłeś. Dziś będę miał trochę czasu żeby pogrzebać przy mojej Cari. Może nawet ja umyje i wrzucę jakieś zdjęcia;).
jolly69 - 01-05-2011, 21:01
obstawiam jednak przerwę dalej na łączeniu z klapą, ja miałem w dwóch miejscach. Najprościej zdejmij plastik z klapy od środka (chyba dwie śrubki za zaślepkami) zobaczysz pod nimi silnik od wycieraczek, zdejmij kostkę , ma chyba 3 piny, multimert w dłoń i sprawdź czy dochodzi napięcie na włączonych wycieraczkach (oczywiście jedna sonda miernika do masy samochodu), tam jest tak że napięcie będzie pojawiało się na jednym z przewodów a jak wyłączasz to przepina się na drugi (parkowanie wycieraczki), jak napięcie nie dochodzi to zapamiętujesz kolory przewodów i sprawdzasz napięcie na łączeniu z klapą (najlepiej zaopatrz się w igłę którą wbijasz po prostu w przewody i mierzysz napięcie).. i tak dalej i tak dalej...
dewu123 - 20-05-2011, 12:20
Wsadziłem w kostkę przy silniczku wycieraczki 3 druciki... jak mnie nie [wulgaryzm]... . wiec sygnał dochodzi chyba silniczek jest spalony. rozkręcę go i zobaczę co tam się dzieje, jak nie bee mógł nic na to poradzić to zostało mi tylko kupić nowy/używany. Co do głośnika, wyjąłem lewy i podpoiłem pod kable z prawego. Śmiga, więc głośnik jest OK. gdzieś coś musi być na kablach, bo radio też wyjąłem i wszystko tam jest dobrze podpięte. Jakieś pomysły ?
jolly69 - 20-05-2011, 18:47
co do wycieraczek to z tyłu lubi się zapiekać ramię wycieraczki. Jak kupiłem kiedyś Colta to właśnie wycieraczka nie chodziła z tyłu a napięcie dostawała. Okazało się że oś wycieraczki była tak mocno zapieczona że musiałem z godzine na imadle wybijać żeby chciała wyjść (nie dziwne że się nie obracała), potem musiałem trochę oś zeszlifować bo za nic bym jej nie włożył nawet na smarze. Pomimo tego że to było zapieczone to silnik się nie spalił i po złożeniu wszystkiego śmigało az miło...
dewu123 - 22-05-2011, 14:53
Tak więc, przeczyściłem syki posmarowałem wszytko ładnie po dopasowywałem poustawiałem złożyłem ładnie. Podłączam puszczam sygnał wycieraczki i co? EUFORIA! Naprawiłem tyle że zaraz entuzjazm miną, wycieraczka zrobiła 1 obrót(tam i z powrotem(Cykl)) i zdechła . Jakieś pomysły panowie ?
|
|
|