[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Brak iskry SOHC 8V 4G63
rudi59 - 15-04-2010, 14:50 Temat postu: [E33A 2.0] Brak iskry SOHC 8V 4G63 Witam,
Parę dni temu mój misiek po przejechaniu 2km zdechł. chwile przed padnięciem było słychać dziwne odgłosy z lewej strony silnika. Pierwsza diagnoza pękł pasek. Po ściągnięciu górnej obudowy rozrządu okazało się, że pasek jest cały (uff ) I teraz głupie pytanie, czy przy kręceniu rozrusznikiem powinno być widać po zdjęciu górnej obudowy rozrządu jak pasek się obraca? U mnie stoi w miejscu... Jako, że pasek wygląda na cały sprawdziłem czy jest iskra, i jak się okazało iskry brak. Pierwsze co to sprawdziłem kondensatory w ECU, te wyglądają na całe, brak jakichkolwiek widocznych uszkodzeń ECU(uff ). Przy ręcznym ruszaniu aparatem zapłonowym odzywa się pompa i wtryskiwacze. Dzisiaj wykręciłem moduł zapłonowy (ten umieszczony na kolektorze dolotowym). Miał oznaczenia F-088 Diamond 12V Tranzistor. Niestety nie da się go w żaden sposób rozkręcić. A kupno nowego bez wcześniejszego upewnienia się, że to na 100% to odpada.
Panowie czekam na porady, bo szkoda miśka na żyletki
robertdg - 15-04-2010, 15:12
rudi59 napisał/a: | I teraz głupie pytanie, czy przy kręceniu rozrusznikiem powinno być widać po zdjęciu górnej obudowy rozrządu jak pasek się obraca? | tak, wez sproboj reka zrzucic ten pasek, coz z tego ze wyglada jakby byl na swoim miejscu jak sie okaze ze jest zerwany na dole.
Jezeli pasek nie bedzie napedzal walka rozrzadu to niestety ale iskry nie bedzie.
idas - 15-04-2010, 15:15
rudi59 napisał/a: | Po ściągnięciu górnej obudowy rozrządu okazało się, że pasek jest cały (uff ) |
Niestety również pamiętam taki widok z mojej "przygody"...nawet kupowałem później drugi aparat zapłonowy dopiero jak pociągnąłem pasek ręką w górę wiedziałem co się stało...nie życzę Ci jednak tego:) Powodzenia!
rudi59 - 15-04-2010, 16:13
Panowie nie róbcie ze mnie idioty! Pierwsze co to ciągałem pasek, żeby sprawdzić czy nie jest urwany(wyglądać to on sobie może). Teraz dla pewności poszedłem i sprawdziłem jeszcze raz, próbowałem go nawet zsunąć i trzyma się mocno!
Tutaj zdjęcie:
ZDJĘCIE
Robert przy kręceniu rozrusznikiem pasek był cały czas w tym samym miejscu i to mnie martwi.
idas - 15-04-2010, 16:25
rudi59 napisał/a: | Panowie nie róbcie ze mnie idioty! |
Nikt nawet nie próbuje tego robić...to poważna sprawa. Skoro pasek stoi w miejscu przy kręceniu rozrusznikiem to niestety ale najprawdopodobniej nie jest dobrze (przecież w tej fazie zawory również muszą być synchronizowane z ruszającymi się tłokami...). Jak jeszcze kręci Ci praktycznie bez oporów i szybciej niż zwykle to możesz być pewien tragedii. U mnie też pasek nie wisiał na włosku, był zaczepiony o jakieś kółka na dole i trzeba było go lekko wyszarpnąć. No ale bądźmy optymistami
rudi59 - 15-04-2010, 16:34
Idas zapytam jeszcze jak u ciebie skończyła się historia z zerwanym paskiem? Ponieważ czytałem na forum, że niektórym w tych silnikach po strzale paska nic się nie dzieje. Z drugiej strony Krzyżak pisał, że silniki te są kolizyjne.
Ps. Rozumiem że też masz SOHC 2.0 8V 4G63?
robertdg - 15-04-2010, 16:35
rudi59, zerwał się klin na kole zębatym, albo rozleciał się wał korbowy, albo pekl wieniec na kole zamachowym(ale byłoby to słyszalne jalowym kreceniem rozrusznika)
[ Dodano: 15-04-2010, 16:38 ]
rudi59, czasmi zdarza się uratowac silnik, ale kolega idas wymienial silnik na drugi
rudi59 - 15-04-2010, 16:42
Robert, zapomniałem dopisać, że samochód wydaje przy kręceniu inny odgłos niż wcześniej. Napisz mi jeszcze czy diagnozy stawiane przez Ciebie kończą się remontem silnika czy może jakąś mniejszą lub większą naprawą? Jak pi razy oko wyglądały by koszty naprawy?
robertdg - 15-04-2010, 16:46
Zmierz kompresje na cylindrach, jezeli wał korbowy bedzie uwalony to wszystko zalezy od skali uszkodzeń, raczej tańsza opcja w takim przypadku bedzie kupno 2-ego silnika.
Jak te dźwięki brzmią, może jakieś nagranie
rudi59 - 15-04-2010, 17:30
Tutaj wrzucam plik z dźwiękiem przy próbie zapalenia.
http://w184.wrzuta.pl/plik/2hkxa3oK8pI/glos002
Trzeba ściągnąć i odtworzyć w Quick Time Player
Ale na ucho laika nie brzmi to dobrze...
robertdg - 15-04-2010, 23:44
Może ścieło klin na kole zębatym wału korbowego, bez organoleptycznych ogledzin sie nic nie wyduka.
rudi59 - 15-04-2010, 23:52
No nic, miałem nadzieję na odratowanie Miśka niedużym kosztem. Ale w takiej sytuacji będę musiał odpuścić i dokończyć zbieranie funduszy na upragnionego EA. Może jakiś chętny na Miśka? Oddam za symboliczną kwotę
|
|
|