Outlander I GEN Techniczne - masakra - pękł pasek rozrządu...
Anonymous - 16-04-2010, 12:48 Temat postu: masakra - pękł pasek rozrządu... No i stało się... zabrakło mi jakieś 8 tys km do wymiany paska rozrządu (chciałem po 60 tsy km), urwał się i już. Gruchnęło pod maską, silnik zdechł... zatrzymałem się, zakręciłem rozrusznikiem... a tam luz i świst.
Czekam na wyrok od mechanika...
Wstępnie poinformował mnie, że jak poważne usterki to nie ma sensu naprawiać tylko wymienić na inny. Pasek, koła, popychacze, kto wie czy nie głowica... jeśli z nowych części to ponad 3 - 4 tys może wyjść.
Na razie jeszcze nie zdecydowałem, bo może nie będzie tak strasznie, ale gdyby tak... to pomyślałem sobie, że byłaby okazja wstawić np. inny silnik, może 2.4 a może diesla.
Stąd moje pytanko: czy orientujecie się jakie silniki można w zamontować w Outlanderze bez większych przeróbek ?
topcan - 16-04-2010, 13:12
ten silnik ma głowice bez kolizyjną mi sie porzestawił rozrząd i nic
Bartek - 16-04-2010, 13:15
topcan, nieprawda niestety.....miałeś dużo szczęścia po prostu - w Lotto ludzie wygrywają, mimo, że większe prawdopodobieństwo jest nagłej śmierci w drodze do kolektury, niż wygranej....
tomek.rzepek - 16-04-2010, 17:01
silnik jest kolizyjny, mi tez przestawił się o ząbek i jest w porządku. (oczywiście rozrząd wymienił dla świętego spokoju) Z zasłyszanych opinii nie opłaca się tego silnika remontować (pomijając koszty) bo i tak zaraz zacznie brać olej i dzwonić. Ale bardzo ciekawy temat, z tym klekotem ciekaw jestem. Ja z kolei chciałbym się dowiedzieć czy 2.0 turbo wchodzi do 2.0 bez przeróbek? Jak ze skrzynią i mocowaniem?
krzychu - 16-04-2010, 17:05
2.0 Turbo to ten samo korpus ale elektronika, skrzynia i napędy są inne....
Trzeba by sprawdzić czy 2,4 bez MIVEC-a nie wejdzie bez przeróbek (taki chyba był w gradisie).
Hubeeert - 16-04-2010, 17:16
krzychu napisał/a: | 2.0 Turbo to ten samo korpus | co 2.0 turbo w EVO ale nie 2.0 bez turbo w Outku I GEN.
To inne silniki mimo tego samego oznaczenia.
krzychu - 16-04-2010, 22:15
Hubeeert napisał/a: | To inne silniki mimo tego samego oznaczenia. |
Inne w środku. Trochę inny osprzęt. Wleź wlezie (mocowania pewnie te same) ale reszta nie z tej bajki (elektronika, skrzynia, napęd).
Pawmitsu - 16-04-2010, 22:23
czyli, albo Ci sie udalo, albo bedziesz wstawial ten sam, co poprzednio
[ Dodano: 16-04-2010, 22:24 ]
Kto wie po ilu km jest druga wymiana rozrzadu?
krzychu - 16-04-2010, 22:30
Pawmitsu napisał/a: | druga wymiana rozrzadu? |
Jak oryginały to 90 tys km lub 5 lat. W przypadku zamienników polecają co 60 tys.
korek - 19-04-2010, 12:31
Witam serdecznie
A ile kosztują części (pasek i rolki napinaczy??)
Gdzie w ogóle można znaleźć jakie elementy należy wymienić w określonych wizytach serwisowych??
Pozdro
Anonymous - 19-04-2010, 13:09
Pasek nie więcej jak 200 zł. a koła poszczególne prawie po 500 za sztukę... możesz podejrzeć ceny na www.japonce.pl
korek - 19-04-2010, 13:43
Eeee to troche chyba przesadzone.
Na allegro jopoński zestaw komplet czyli 3 rolki i 2 paski (jeden balansowy) kosztuje 650zł
500za rolkę to byłoby trochę dużo za rozrząd za części wyszłoby pod 2000zł za części troche przegięcie.
Hubeeert - 19-04-2010, 17:32
krzychu napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | To inne silniki mimo tego samego oznaczenia. |
Inne w środku. Trochę inny osprzęt. Wleź wlezie (mocowania pewnie te same) ale reszta nie z tej bajki (elektronika, skrzynia, napęd). |
Inne w środku i na zewnątrz, inne - większe mocowania, osprzęt też jakby "lekko inny".
tomek.rzepek - 19-04-2010, 21:36
Same koszty to zamiennik nippartsa, kosztuje coś około 700zł, ale nie pamiętam, natomiast oryginał 2 z hakiem.
Do Radecky:
Ile przejechałeś outlanderem? czy po zakupie wymieniłeś rozrząd? Pewny jesteś przebiegu auta?
korek - 19-04-2010, 23:03
Ja na przykład mam rocznik 2004 i przebieg realny 60 000 i teraz się mocno zastanawiam czy wymieniać.
Jak myślicie??
Pozdrawiam
|
|
|