[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Zgasł i zapalić nie zechce - problem z zapłonem?
Starion - 16-04-2010, 23:05 Temat postu: [CJ1A 1.3] Zgasł i zapalić nie zechce - problem z zapłonem? Witam wszystkich. Ostatnio miałem kilka chwil dramatu z moją truskawką, mianowicie po bezproblemowym i bezstresowym przejeździe przez miasto gdzie nie dało się odczuć absolutnie żadnych najmniejszych oznak jakiejkolwiek awarii ani spadku mocy ani też jakiegoś szarpania zatrzymałem się grzecznie na czerwonym świetle i przy ruszaniu obroty prawidłowo wzrosły i od 2000obr zaczęły spadać mimo wciśniętego gazu aż auto całkowicie zgasło. Przy ok 1000obr dało się odczuć coś jak by jeden lub 2 cylindry już nie pracowały. W momencie kiedy zgasł (a zrobił to o najgorszej porze w najgorszym miejscu) nie dał się już uruchomić aż do dziś.
Po całodniowym grzebaniu we współpracy z miernikiem, kluczami i drugim autem doszedłem do tego że: pompa pracuje, rozrusznik kręci jak wariat, świece są ok, przewody są ok, benzyna jest, olej w silniku jest, żadnych wycieków przepaleń pęknięć, kopułka i palec wydaje się ok, prąd do aparatu dochodzi i jest w miarę stały, nie ma odchyłów większych niż 0,2V, wszystko wygląda tak jak zawsze ale - zapalić nadal nie chce...
Popdpowiedzcie mi proszę cóż to może być, podejrzenia padły na wymienianą 11mies temu cewkę zapłonową która wtedy padając wariowala jakieś 2 miesiące wcześniej. Jeśli to jednak ona (o zgrozo) to gdzie to cholerstwo kupić do 4G13 12V za ludzkie pieniądze<570zł
PS: Dodam jeszcze że w 2 znanych mi lokalizacjach bezpieczników (pod maską i pod kolumną kierowniczą przy nogach) obadałem wszystkie - były sprawne, ale i tak wymieniłem te które wydawały mi się "brzydkie" - nie pomogło.
mipel - 18-04-2010, 07:41
Witam.Sprawdz błędy- )gniazdo diagnostyczne ) tak będzie najszybciej
Starion - 19-04-2010, 17:21
Niestety sprawdzenie błędów nic nie da - z dwóch powodów:
-resetowałem komputer podejrzewając jakieś błędy właśnie po stronie elektroniki
-wyczytałem gdzieś w instrukcji że w przypadku "awarii krytycznej" błędy się nie zapiszą
Dla pewności sprawdziłem jeszcze i kontrolka pulsowała równomiernie co 0,5sek - czyli brak odczytu.
Ktoś ma inny pomysł jak się za to zabrać? Bo nie ukrywam że dla mnie to dość poważny i kłopotliwy problem - auto nie jeździ i nie wiem gdzie szukać przyczyn
Marcin-Krak - 19-04-2010, 17:58
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=zgas%B3
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=nieodp*
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=niezap*
postudiuj te tematy. Powinieneś w nich znaleźć odpowiedź i rozwiązanie Twojego problemu.
Daj znać co i jak.
Powodzenia:)
Starion - 24-04-2010, 16:18
Dzięki wielkie Marcin. Po przeczytaniu i zwalczeniu całego aparatu miernikiem doszedłem do tego ze to na 99,9% jednak cewka zapłonowa.
Jednak odczytu z badania cewki nie byłem w stanie skontrastować z tym co jest zapisane w KS - wyszło mi jakieś 0,18 No i napisali tam że w aparacie są 2 cewki..? Pod jakim bym kątem nie patrzył to ja tam drugiej cewki nie widzę..
Z tego co widziałem zaadaptowanie sensownej cenowo całości z silnika 4G13 16V równiez odpada gdyż jest całkowicie inna budowa (np. są 2 kostki gdzie u mnie jest jedna - 7pinowa). Wygląda na to że z dodatkowymi 4 zaworami przebudowano też elektrykę
Fakt faktem że cewkę zapłonową - będącą elementem najbardzien podejżanym - wymienić muszę. Ich cena w ASO widzę ze się nie zmienia - 3550zł mi zaproponowano. Czy ktoś ma info gdzie można to dostać w bardziej ludzkiej cenie i z w miarę pewnego źródła?
I ostatnie pytanie - mamy gdzieś tutorial jak zabrać się do wyjęcia starej, zamontowania nowej i ustawienia całości aby auto jeździło? Jeśli nie to metodą prób i błędów takowy stworzę.
|
|
|