Carisma - Techniczne - Klepiące zawory
Olivia - 17-04-2010, 21:10 Temat postu: Klepiące zawory Cześć.
Mam od jakiegoś czasu wrażenie że co raz głośniej pracuje mój silniczek w Carismie.
Nie jest to związane z ilością oleju w silniku. Chyba że to wina jakości oleju. Wcześniej korzystałam z Castrola teraz mam GM.
Jaki może być koszt wymiany zaworów łącznie z robocizną ?
Czy jest to wymiana trudna lub czasochłonna ?
Czy trzeba przy klepiących zaworach wymienić cość jeszcze ?
Dziękuje za odpowiedzi
kris80 - 17-04-2010, 21:13
Moim zdaniem jeśli klepią ci zawory to wystarczy je wyregulować. Koszt w zalezności od warsztatu 50 - 100zł.
robertdg - 17-04-2010, 21:25
Napewno GM nie jest dobrym olejem do tego silnika, wiec radziłbym go wymienić na cos lepszego, koszt wymiany zaworów łacznie z robocizna to około 1300 - 1600zł, wymiana jest trudna i czasochłonna oraz nieco skomplikowana bo trzeba demontowac glowice, po czym tzreab wymienic wszystkie uszczelki na nowe, a głowice odpowiednio przyszykowac.
Nie pamietam jak dokładnie jest w 1.8 SOHC ale wydaje mi sie ze zawory sa regulowanie recznie, wiec powinna wystarczyc ich reczna regulacja, w dziale download jest Manual do tego silnika, tam jest opisane jak wyregulowac i jakie luzy, jak sie nie myle na zaworach ssacych 0.2mm na wydechowych 0.3mm
Olivia - 18-04-2010, 11:36
Dziękuje za odpowiedzi
.
Ostatnio (przed wymianą oleju z Castrola na GM, czyli rok temu) miał regulowane zawory. I od tam tego czasu mamy wrażenie że silnik faktycznie głośniej pracuje. Ale to może być subiektywne odczucie. Dlatego wolałam się spytać. Najlepszy olej to wg. mojego narzeczonego to Valvoline, Helix, Castrol. W tym roku wymieniam na lepszy olej.
W sumie chyba lepiej = taniej było by w sytuacji wymiany zaworów kupić inny silnik
robertdg - 18-04-2010, 12:03
Olivia napisał/a: | taniej było by w sytuacji wymiany zaworów kupić inny silnik | teoretycznie tak, ale nigdy nie masz pewnosci w jakim stanie jest tamten silnik.
Olivia - 18-04-2010, 20:52
W sumie to prawda co napisałeś.
Ale czy możliwe jest że po regulacji luzu zaworowego silnik głośniej pracuje ? Może przed regulacją luzu były ciaśniej skręcone zawory i dlatego ciszej pracował ?
Najpierw regulowałam luzik a później wymieniłam Castrola na GM. A wydaje mi się że głośniej silnik zaczął pracować po regulacji.
Aha. Co ile powinno się wymieniać pasek rozrządu łącznie z osprzętem ? Wcześniej wymieniałam w wakacje 2007 roku. Przez 2,5 roku zrobiłam może z 20 tyś. km. Ale pasek, rolka napinacza i pompa wody się starzeją. Więc co trzy, pięć lat ?
adaśko - 18-04-2010, 20:56
rozrząd co 60000km sie wymienia a nie co jakiś okres
kris80 - 18-04-2010, 21:03
Oczywiście, że mozliwe jest że po regulacji luzu silnik pracuje głosniej, tzn. zawory głosniej pracują. Ja miałem tak u siebie. Jak w jednym warsztacie mi wyregulowali luzy to było gorzej niz przed regulacją, bo robili to na zimnym silniku. Pojechałem do innego warsztatu i tam wyregulowali dobrze i od razu było o wiele ciszej.
Olivia - 18-04-2010, 21:55
Niby tak. Ale wg. moich rocznych przebiegów 60 tyś. km osiągne za 8 - 9 lat.
A każda guma się starzeje. Ba, nawet prezerwatywy mają specjalny dodatek do lateksu dodawany aby miały dłuższy termin użyteczności.
Carisma miała przeprowadzoną regulacje w serwisie który specjalizuje się w Toyotach i reszcie japońskcih produktów. Przy wymianie oleju i płynu chłodniczego powiem o regulacji luzu zaworowego.
pawelsonx - 18-04-2010, 22:00
adaśko napisał/a: | rozrząd co 60000km sie wymienia a nie co jakiś okres |
wymienia się co przebieg a również co okres jeżeli przebieg nie został osiągnięty (przebiegi i czas podaje producent jak dobrze kojarze to dla paska przeważnie 5 lat)
dotyczy to również oleju silnikowego
[ Dodano: 18-04-2010, 22:05 ]
co do luzu jak po ustawieniu klepie to znaczy że ktoś żle ustawił w tm ym silniku ustawia się na ciepłym
robertdg - 18-04-2010, 22:55
adaśko napisał/a: | rozrząd co 60000km sie wymienia a nie co jakiś okres |
No panie, małe uchybienie, interwał wymiany dla paska w zamienniku to 60 000km lub 5 lat, dla paska w oryginale to 90 000 lub 5 lat, interwał wymiany zalezy od tego co następuje pierwsze, zalezny jest też od daty waznosci podanej przez producenta (informacje mozna znalezc na opakowaniu, choc nie zawsze)
Olivia napisał/a: | A każda guma się starzeje. Ba, nawet prezerwatywy mają specjalny dodatek do lateksu dodawany aby miały dłuższy termin użyteczności. | Trafne spostrzezenie.
Moja rada zmień olej na jakiś inny, może być ELF Competiton STi 10W40, albo cos z lepszej półki, Valvoline, Motul, Mobil 1, zastosuj płukanke silnika przed wymiana oleju.
Pojedx do mechanika aby Ci ustawił zawory, potem przeprowadził płukanie silnika i wymiane oleju, no chyba ze potrafisz sobie sama poradzić, w takim razie znajdziesz w dziale download Manual, w którym jest dokładnie opisane jak regulować zawory.
P.S. jak bedziesz sama sie brala za regulacje zaworów, to sprawdż mikrometrem grubosci listkow szczelinomierza, bo w sprzedazy jes duzo bubli, a pozniej ludzie dziwia sie ze ustawiaja sobie zawory i auto gorzej pracuje.
Olivia - 19-04-2010, 20:16
Dziękuje za odpowiedź.
Mam zamiar zmienić na lepszy olej w momencie wymiany.
O co chodzi z tą płukanką ? Zwykły olej mineralny wlać i przejechać się powiedzmy 10 km. Spuścić go i zalać już dobrym właściwym, tak (przynajmniej o tym myślał mój narzeczony jak mu powiedziałam o płukance) ?
Na pewno sama nie będę tego robiła, wykluczone.
kris80 - 19-04-2010, 20:38
Nie nie nie, są specjalne płukanki do silnika przed zalaniem nowego oleju.
[ Dodano: 19-04-2010, 20:41 ]
Np. cos takiego:
http://moto.allegro.pl/it...a_warszawa.html
Olivia - 19-04-2010, 21:08
Ciekawe i tańsze rozwiązanie niż z olejem mineralnym.
Stosował ktoś to do starszych silników ?
robertdg - 19-04-2010, 21:54
Olivia, ja ciagle stosuje takie płukaniki, m.in. i w swoim aucie, jak narazie nie było z tym problemów.
|
|
|