To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Klepiące zawory

Olivia - 17-04-2010, 21:10
Temat postu: Klepiące zawory
Cześć.
Mam od jakiegoś czasu wrażenie że co raz głośniej pracuje mój silniczek w Carismie.
Nie jest to związane z ilością oleju w silniku. Chyba że to wina jakości oleju. Wcześniej korzystałam z Castrola teraz mam GM.
Jaki może być koszt wymiany zaworów łącznie z robocizną ?
Czy jest to wymiana trudna lub czasochłonna ?
Czy trzeba przy klepiących zaworach wymienić cość jeszcze ?
Dziękuje za odpowiedzi

kris80 - 17-04-2010, 21:13

Moim zdaniem jeśli klepią ci zawory to wystarczy je wyregulować. Koszt w zalezności od warsztatu 50 - 100zł.
robertdg - 17-04-2010, 21:25

Napewno GM nie jest dobrym olejem do tego silnika, wiec radziłbym go wymienić na cos lepszego, koszt wymiany zaworów łacznie z robocizna to około 1300 - 1600zł, wymiana jest trudna i czasochłonna oraz nieco skomplikowana bo trzeba demontowac glowice, po czym tzreab wymienic wszystkie uszczelki na nowe, a głowice odpowiednio przyszykowac.
Nie pamietam jak dokładnie jest w 1.8 SOHC ale wydaje mi sie ze zawory sa regulowanie recznie, wiec powinna wystarczyc ich reczna regulacja, w dziale download jest Manual do tego silnika, tam jest opisane jak wyregulowac i jakie luzy, jak sie nie myle na zaworach ssacych 0.2mm na wydechowych 0.3mm

Olivia - 18-04-2010, 11:36

Dziękuje za odpowiedzi
.
Ostatnio (przed wymianą oleju z Castrola na GM, czyli rok temu) miał regulowane zawory. I od tam tego czasu mamy wrażenie że silnik faktycznie głośniej pracuje. Ale to może być subiektywne odczucie. Dlatego wolałam się spytać. Najlepszy olej to wg. mojego narzeczonego to Valvoline, Helix, Castrol. W tym roku wymieniam na lepszy olej.

W sumie chyba lepiej = taniej było by w sytuacji wymiany zaworów kupić inny silnik :?:

robertdg - 18-04-2010, 12:03

Olivia napisał/a:
taniej było by w sytuacji wymiany zaworów kupić inny silnik :?:
teoretycznie tak, ale nigdy nie masz pewnosci w jakim stanie jest tamten silnik.
Olivia - 18-04-2010, 20:52

W sumie to prawda co napisałeś.

Ale czy możliwe jest że po regulacji luzu zaworowego silnik głośniej pracuje ? Może przed regulacją luzu były ciaśniej skręcone zawory i dlatego ciszej pracował ?
Najpierw regulowałam luzik a później wymieniłam Castrola na GM. A wydaje mi się że głośniej silnik zaczął pracować po regulacji.

Aha. Co ile powinno się wymieniać pasek rozrządu łącznie z osprzętem ? Wcześniej wymieniałam w wakacje 2007 roku. Przez 2,5 roku zrobiłam może z 20 tyś. km. Ale pasek, rolka napinacza i pompa wody się starzeją. Więc co trzy, pięć lat ?

adaśko - 18-04-2010, 20:56

rozrząd co 60000km sie wymienia a nie co jakiś okres
kris80 - 18-04-2010, 21:03

Oczywiście, że mozliwe jest że po regulacji luzu silnik pracuje głosniej, tzn. zawory głosniej pracują. Ja miałem tak u siebie. Jak w jednym warsztacie mi wyregulowali luzy to było gorzej niz przed regulacją, bo robili to na zimnym silniku. Pojechałem do innego warsztatu i tam wyregulowali dobrze i od razu było o wiele ciszej.
Olivia - 18-04-2010, 21:55

Niby tak. Ale wg. moich rocznych przebiegów 60 tyś. km osiągne za 8 - 9 lat.
A każda guma się starzeje. Ba, nawet prezerwatywy mają specjalny dodatek do lateksu dodawany aby miały dłuższy termin użyteczności.

Carisma miała przeprowadzoną regulacje w serwisie który specjalizuje się w Toyotach i reszcie japońskcih produktów. Przy wymianie oleju i płynu chłodniczego powiem o regulacji luzu zaworowego.

pawelsonx - 18-04-2010, 22:00

adaśko napisał/a:
rozrząd co 60000km sie wymienia a nie co jakiś okres



wymienia się co przebieg a również co okres jeżeli przebieg nie został osiągnięty (przebiegi i czas podaje producent jak dobrze kojarze to dla paska przeważnie 5 lat)

dotyczy to również oleju silnikowego

[ Dodano: 18-04-2010, 22:05 ]
co do luzu jak po ustawieniu klepie to znaczy że ktoś żle ustawił w tm ym silniku ustawia się na ciepłym

robertdg - 18-04-2010, 22:55

adaśko napisał/a:
rozrząd co 60000km sie wymienia a nie co jakiś okres

No panie, małe uchybienie, interwał wymiany dla paska w zamienniku to 60 000km lub 5 lat, dla paska w oryginale to 90 000 lub 5 lat, interwał wymiany zalezy od tego co następuje pierwsze, zalezny jest też od daty waznosci podanej przez producenta (informacje mozna znalezc na opakowaniu, choc nie zawsze)

Olivia napisał/a:
A każda guma się starzeje. Ba, nawet prezerwatywy mają specjalny dodatek do lateksu dodawany aby miały dłuższy termin użyteczności.
Trafne spostrzezenie.

Moja rada zmień olej na jakiś inny, może być ELF Competiton STi 10W40, albo cos z lepszej półki, Valvoline, Motul, Mobil 1, zastosuj płukanke silnika przed wymiana oleju.

Pojedx do mechanika aby Ci ustawił zawory, potem przeprowadził płukanie silnika i wymiane oleju, no chyba ze potrafisz sobie sama poradzić, w takim razie znajdziesz w dziale download Manual, w którym jest dokładnie opisane jak regulować zawory.

P.S. jak bedziesz sama sie brala za regulacje zaworów, to sprawdż mikrometrem grubosci listkow szczelinomierza, bo w sprzedazy jes duzo bubli, a pozniej ludzie dziwia sie ze ustawiaja sobie zawory i auto gorzej pracuje.

Olivia - 19-04-2010, 20:16

Dziękuje za odpowiedź.
Mam zamiar zmienić na lepszy olej w momencie wymiany.
O co chodzi z tą płukanką ? Zwykły olej mineralny wlać i przejechać się powiedzmy 10 km. Spuścić go i zalać już dobrym właściwym, tak (przynajmniej o tym myślał mój narzeczony jak mu powiedziałam o płukance) ?
Na pewno sama nie będę tego robiła, wykluczone.

kris80 - 19-04-2010, 20:38

Nie nie nie, są specjalne płukanki do silnika przed zalaniem nowego oleju.

[ Dodano: 19-04-2010, 20:41 ]
Np. cos takiego:
http://moto.allegro.pl/it...a_warszawa.html

Olivia - 19-04-2010, 21:08

Ciekawe i tańsze rozwiązanie niż z olejem mineralnym.

Stosował ktoś to do starszych silników ?

robertdg - 19-04-2010, 21:54

Olivia, ja ciagle stosuje takie płukaniki, m.in. i w swoim aucie, jak narazie nie było z tym problemów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group