Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Migajacy CHECK ENGINE
FrankEcTr - 18-04-2010, 12:10 Temat postu: [1G 90-94] Migajacy CHECK ENGINE Witam.
Ostatnio zgłupiała mi kontrolka CHECK ENGINE, gdy jechałem miała tendencje do niekontrowanych mignięć, włączeń i wyłączeń. Myślałem, że jest to powodowane przesadnym, EcoDrivingiem i tym ze trzymałem go na względnie niskich obrotach, przy redukcji i dodaniu gazu znikała, ale na odcinku 3-4 kilometrów na 4 biegu przy prędkości 100km/h przy stałym dozowaniu gazu dalej, mignęła zaświeciła się, zgasła czasem dłużej trwało jej świecenie czasem krócej. W najbliższym czasie, nie będę miał możliwości zabrać go na warsztat i tu moje pytanie czy jest to na tyle poważna usterka waszym zdaniem, żeby dać mu na chwile odetchnąć zanim zczytam błędy. Czy jest to powodowane jakąś usterka, która będę w stanie sam zawalczyć?
Kazber - 18-04-2010, 13:27
powiem ci że ciężko wyciągnąć jakieś wnioski z twojego opisu poza tym, że miga check engine, koniecznie musisz zczytać błędy, nie jest to kłopotliwe w zasadzie 5 minut i nie potrzeba do tego warsztatu, tak poza tym dzieje się coś złego z autem? Zauważyłeś może jakieś nieprawidłowości w pracy silnika?
Przyczyną może być to że nie łączą jakieś styki w kostce przy którymś z czujników, ale może to oznaczać również defekt któregoś z nich
FrankEcTr - 18-04-2010, 15:01
Auto działa bez zarzutu, silnik działa sprawnie, jedyne, co w nim aucie, jako całości nadaje się do wymiany to synchronizatory na 2 i 3 biegu, ale to raczej nie będzie miało wpływu na silnik, da się z nimi żyć. Prędzej zdarzyło mu się zaświecić tą kontrolką, ale to było bardzo sporadycznie i tylko na dosłownie 5s. Dopiero ostatnio zaczął mnie niepokoić, żadnych innych zmian w aucie nie zauważyłem.
kamil4711 - 18-04-2010, 20:59
Tak jak pisał Kazber zczytaj błędy , będziesz wiedziałco gdzie szukać , nie koniecznie musi być powarzna usterka , poluzowane styki , kończonca sie lambda itd.
zczytaj błędy.
Furman89 - 18-04-2010, 21:27
u mnie tez tak bylo ze sie czasami zapalala i gasla... niestety nie moge sobie przypomniec co to bylo... jak mnie oswieci to dam znac
Adaho_krak - 19-04-2010, 09:25
Podobny efekt z kontrolką miałem przy padniętym TPS i Lambdzie. Padły naraz. Zczytaj błędy, ECU każde mrugnięcie CE zapisuje do czasu skasowania. O ile TPS wykaże to sonde nader rzadko.
viader - 19-04-2010, 09:25
Zczytaj koniecznie błędy, u mnie tak migała kontrolka jak miałem uwalony TPS. Auto normalnie jeździło, zbierało się i paliło w normie, jakiś rok tak jeździłem zanim wymieniłem ten czujnik (beznadziejny dostęp do dolnej śruby-trzeba zdjąć listwę z wtryskami mimo, że TPS jest na wierzchu).
MATi1G - 19-04-2010, 10:48
U mnie takie zapalnie i gaśnie powodował czujnik spalania stukowego.. tak jak i inni radze zczytać błedy bo tak to mozna tylko strzelać na ślepo
FrankEcTr - 19-04-2010, 15:58
Dzięki wszystkim za pomoc, teraz wiem gdzie mogę szukać ewentualnych usterek. W najbliższym czasie postaram się zczytać błędy i się okaże co powoduje zapalanie się kontrolki.
zenek_bb - 28-07-2010, 05:54
kamil4711 napisał/a: | kończonca sie lambda |
jak lambda się kończy to się nie dowiesz, dopiero jak rozłoży się jak kot na śmietniku to się łaskawie Check Engine zapali (jak na lambdzie będzie przez godzine 0V) tak że jeżeli chodzi o lambde i CE niema na co liczyć... to tak na przyszłość
kamil4711 - 28-07-2010, 06:46
zenek_bb napisał/a: | kamil4711 napisał/a: | kończonca sie lambda |
jak lambda się kończy to się nie dowiesz, dopiero jak rozłoży się jak kot na śmietniku to się łaskawie Check Engine zapali (jak na lambdzie będzie przez godzine 0V) tak że jeżeli chodzi o lambde i CE niema na co liczyć... to tak na przyszłość |
Niestety muszę podważyć twoją wypowiedź , sam miałem przypadek dwa miesiące temu z zapalanym i gaszącym się checkiem , podpiąłem pod ELM i diagnoza : zmiana napięcia sonda nr 2 , czyli druga sonda za katalizatorem , przy kupnie nowej miły pan w motoryzacyjnym także próbował mnie pouczać , skąd wiem , to nie prawda itd. , po wymianie na nową NTK czysto i bez choinki , brak błędu więc może i ten przypadek należało by wziąć pod uwagę przy problemie opisanym w temacie , może nie w dużym stopniu ale warto to sprawdzić .
zenek_bb - 28-07-2010, 14:45
ty mówisz o 2giej sondzie w 2G ecli, ja mówię o tym o czym w temacie, czyli 1G i pierwsza sonda
|
|
|