To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1,6] Jak jaki olej do silnika?

guner - 18-04-2010, 22:26
Temat postu: [Cari 1,6] Jak jaki olej do silnika?
Dwa tygodnie temu sprowadziłem sobie Carisme z silnikiem 1,6 (2003) z Belgii z komisu. Chce zrobić w nim wymiane oleju i rozrządu. Mam tylko mały dylemat. Jaki był olej w silniku?
Przegieg teoretycznie 100 tys (teoretycznie bo wiem że tamtejsze komisy też potrafią dokonać zmiany stanu licznika). Silnik pracuje ładnie i cicho.
Jaki wlać olej? Wiem że jak był full syntetyk to najlepiej taki sam (ewentualnie pół syntetyk). Ale jak był mineralny?
Przeszukałem troche forum i ktoś radzi sprawdzić lepkość oleju w warsztacie. Tylko czy coś takiego warsztaty robią (wujek google nie pomógł)?

plecho1 - 18-04-2010, 22:50

Takich tematów było już wiele na tym forum. Jak nie wiesz co było w silniku to przed wymianą wypłucz silnik specjalnym preparatem który wlewa się na rozgrzany silnik po czym silnik pracuje na wolnych obrotach kilka min (według instrukcji na opakowaniu) następnie spuszczasz stary olej i zaleważ nowym, ja proponuje jakiś dobry syntetyk (LM, Valvoline czy Motul) bo poco lać gorszy jak można syntetyk a z silnikiem nic ci się nie stanie. Też pół roku temu sprowadziłem swoje auto i tak zrobiłem jestem w pełni zadowolony.
guner - 18-04-2010, 23:09

Co do tematów to masz racje. Było ich dużo ale akurat jak chodzi o silnik 1,6 jakoś konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Co do twojej metody płukania silnika w czasie wymiany oleju jakoś nie za bardzo jestem przekonany. Co ten preparat robi? Usuwa tylko dokładnie stary olej? A co się stanie gdy ten silnik pracował na mineralnym? Wypłukanie silnika tym preparatem umozliwi wlanie oleju syntetycznego?
pawelsonx - 18-04-2010, 23:50

olej powinny byc mieszalne ale znając fantazje właścicieli to lepiej wypłukać w poprzedniej firmie co pracowałem koleś podbierał olej do smarowania generatorów i lał do swojego pasata tdi a ten olej nie mieszał się z niczym .

jak pracował na mineralnym to lepiej wypłukać silnik

Anonymous - 19-04-2010, 03:24

syntetyk - Valvoline SynPower 5W30

półsyntetyk - Valvoline MaxLife 10W40

wybór moim zdaniem zależy od stanu silnika, jeżeli przebieg jest mały a silnik pracuje ciągle świetnie to pierwsza opcja, w przypadku przebiegu (rzeczywistego) większego niż 150,000km warto byłoby się zastanowić nad drugą opcją - jest to znakomity olej opóźniający starzenie się silnika

plecho1 - 19-04-2010, 09:37

Moje auto ma 165tys km, kupiłem je w Holandii w komisie, raczej przebieg jest rzeczywisty co widać po wyglądzie auta, chociaż pewności nie ma nigdy bo i tam kombinują. Zalanie syntetyku nie spowodowało nic negatywnego. Zalałem Motul 8100 X-CESS 5w 40 bo był w najrozsądniejszej cenie za 5l. Zrobiłem tak trochę na próbę, bo jeszcze do końca nie znam tego auta i jakby brał olej to mam trochę na dolewkę. Jeśli będzie ok to przy następnej wymianie znowu płukanka i tym razem zaleję Valwoline syntetyk tylko albo Synpower albo Maxlife. A jeśli chodzi o silnik to czy 1.8 czy 1.6 to nie ma to aż takiego znaczenia. Płukankę też warto stosować bo czyści silnik. Olej wymieniłem chociaż miał tylko 4tys przebiegu bo na początku zalałem Castrol 10w40 ale po zagłębieniu się w temat o olejach postanowiłem przejść na syntetyk. Przed wlaniem płukanki sprawdziłem i był jak nowy a po płukaniu zupełnie czarny więc chyba warto pozbyć się tego syfu z silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group