Carisma - Techniczne - Carisma 1.9TD problem z odpalaniem
choke - 19-04-2010, 11:07 Temat postu: Carisma 1.9TD problem z odpalaniem Witam wszystkich. Jestem nowym forumowiczem. Na wstępie informuję, że korzystałem z wyszukiwarki na tym i na innych forach ale żaden ze znalezionych problemów nie pasował dokładnie do mojego. Być może znajdzie się ktoś z podobnym przypadkiem.
Posiadam Carisme 1.9TD 96r. Sytuacja wygląda następująco. Kiedy zaparkuje auto wieczorem i rano próbuje je odpalić udaje się to najczęściej za 3 razem, bardzo rzadko za pierwszym bądź drugim (jeżeli pierwszy raz to odpala na dlużej przekręconym kluczyku ale jest tak bardzo rzadko). Kiedy już zapali jakieś 2-3 sekundy pracuje nie równo i później jest już ok (jak na moje oko, a jest to mój pierwszy diesel), silnik pracuje równo, auto wydaje się jechać tak jak powinno i nie zauważyłem żadnego dymienia itp. Po pierwszym odpaleniu, każde kolejne jest idealne (no chyba, że po dłuższym postoju). Generalnie jest tak, im dłużej zgaszony silnik, tym ciężej go odpalić. Po 2 dniowym nie korzystaniu z auta, nie mogłem go odpalić (po ponad 10, a może większej ilości prób odpuściłem aby nie uszkodzić rozrusznika). Kolega doradził mi abym podpompował ręcznie (czarny guzik zdaje się, że w okolicy filtru powietrza), zrobiłem tak jak mowił i auto zapaliło (znowu te 2-3 sekundy nierównej pracy). W skrócie sytuacja właśnie tak wygląda. Było dużo podobnych tematów ale nikt nie pisał o dłużej stojącym aucie.
Przy okazji spytam jeszcze o jedną rzecz. W benzynowej hondzie po przekręceniu kluczyka po chwili pomarańczowa lampka silnika gasła, w Carismie ta lampka gaśnie w momencie kiedy odpalę silnik. Czy tak jest w Carismie czy powinna gasnąć po pierwszym przekręceniu kluczyka?
Dodatkowo mam wrażenie, że silnik jest dość głośny i "nadaje wibracje" (głosniejszy niż TDI itp ale to starszy diesel więc pewnie dlatego.
Miał ktoś z was taki problem z odpalaniem?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
robertdg - 19-04-2010, 11:13
choke napisał/a: | Kolega doradził mi abym podpompował ręcznie (czarny guzik zdaje się, że w okolicy filtru powietrza), zrobiłem tak jak mowił i auto zapaliło (znowu te 2-3 sekundy nierównej pracy). W skrócie sytuacja właśnie tak wygląda. | Paliwo schodzi z układu, załóż zaworek zwrotny na układzie zasilania paliwem, kiedy wymieniałes świece żarowe, kiedy byl robiony rozrząd, czy był ustawiany kąt wtrysku
choke - 19-04-2010, 11:20
Nic jeszcze nie wymieniałem, auto mam od niedawna. Obecne świece były sprawdzane i podobno są ok. Chciałbym znać wszelkie sugestie aby mechanikowi powiedzieć w co najpierw zaglądnąć Pojawiały się tez glosy, ze jest zepsuta pompa paliwa badz nieszczelnośc w przewodach paliwowych, co wy an to?
Boniek - 19-04-2010, 12:30
Ogólnie wygląda to na problem ze świecami, warto to sprawdzić bądź wymienić na pewno nie zaszkodzi a będzie na plus, NGK oczywiście Przed zapaleniem silnika pod pompuj paliwko ręcznie, taki bolec(Biały) przy filtrze paliwa kilka razy naciśnij i potem zobacz. Warto też sprawdzić Akumulator czy dobry, bez tego to zimy nie przeżyjesz
Filtr Powietrza itp. itd ogólnie wszystkie filtry. Sprawdź także olej czy nie ma go za mało.
Ogólnie ten samochód dość głośno chodzi (Traktorek )więc nie można od razu myśleć że coś jest nie tak
choke - 19-04-2010, 13:11
W jakim celu pod podmpowac paliwo? i gdzie jest ten bialy bolec? Ja pompowalem "cos" takim guzikiem mniej wiecej wielkosci nakretki do wody mineralnej
Boniek - 19-04-2010, 13:16
W takim celu żeby sprawdzić czy czasem nie cofa ci się paliwo. To jest po prawej stronie na górze,(ja stoisz przodem do auta) to jest nad filtrem Paliwa, taki guzik wielkości kciuka
robertdg - 19-04-2010, 14:12
Boniek, juz było o tym wspomniane:
choke napisał/a: | Kolega doradził mi abym podpompował ręcznie (czarny guzik zdaje się, że w okolicy filtru powietrza), zrobiłem tak jak mowił i auto zapaliło (znowu te 2-3 sekundy nierównej pracy). |
dlatego zaleciłem zastosowanie:
robertdg napisał/a: | Paliwo schodzi z układu, załóż zaworek zwrotny na układzie zasilania paliwem |
Warto byłoby tez sprawdzic czy nie poca sie gdzies przewody paliwowe, czy układ jest szczelny.
kielurkk - 19-04-2010, 21:08
choke napisał/a: | i gdzie jest ten bialy bolec? |
Cytat: | Ja pompowalem "cos" takim guzikiem mniej wiecej wielkosci nakretki do wody mineralnej |
no to dobrym pompowałeś chyba. kolor nie ma znaczenia są białe i czarne "guziki" tłoczka.
Tak jak radzi robertdg, sprawdź szczelność układu zasilania (paliwowego) silnika a później załóż zaworek najlepiej przed filtrem paliwa (czyli między filtrem a zbiornikiem, mniejszy stopień zapowietrzenia układu przy wymianach filtra). Zaworek nie zaszkodzi a może pomoże jak Ci paliwo "schodzi". Możesz też założyć elektrozawór i prosty alarm czy ukryty wyłącznik i masz zabezpieczenie przed kradzieżą
kami mits - 19-04-2010, 21:56
Witam
Też miałem problem z odpalaniem i wymieniłem końcówki wtryskiwaczy i jest teraz ok, ale tak jak piszą poprzednicy mogą to być świece.
pozdrawiam
Robin2 - 20-04-2010, 22:21
Mam podobne objawy jak choke, spróbuję z rana podpompować, zobaczymy czy pomoże.
Tak przy okazji- jak najłatwiej sprawdzić świece żarowe? Czy pomiar oporności coś wyjaśni?
pawelsonx - 20-04-2010, 22:33
w 90 procentach pomiar opornosci wyjaśnia pod warunkiem że masz dokladny miernik
moc wyprodukowana ciepła jest w watach napiecie masz 12 v wiec jak opór swiecy wzrasta to wartoś ciepła spada prawo oma z podstawówki
I = U/ R
kielurkk - 20-04-2010, 22:34
Żeby sprawdzić świece to najprościej zrób tak:
odkręć przewody zasilające z 3 i 4 świecy (3i4 cylinder czyli najdalej od pasków a najbliżej skrzyni biegów) gdyż jest do nich najlepszy dostęp i są łączone po dwie równolegle. Następnie wyjmij wtyczkę z modułu grzewczego na podszybiu (przeważnie z napisem NAGARES) masz wtedy rozłączone wszystkie świece bez konieczności odkręcania przewodów z 1 i 2 gdzie jest trochę ciasno. Miernik w dłoń i jesli świeca ma jakąś oporność (przeważnie ok 3 Ohm) to ok a jeśli oporność jej jest nieskończoność czyli przerwa to świeca kaput i do wymiany. Świece 3 i 4 mierzysz bezpośrednio na nich a 1i 2 na wtyczce wypiętej z modułu. swieca 1 i 3 są ze sobą połączone a 2 z 4.
powodzenia
pawelsonx - 20-04-2010, 22:50
3 ochm to zdecydowanie za duzo normalna świeca ma 0,5 ohma jak świeca ma 1 ohm to już jest 50 procent słabsza w przypadku 3 omów na świece to 16 procent
kosek - 11-08-2010, 19:18
przycisk
dyrek - 28-10-2010, 20:17
Witam,
Mam podobny problem, z tym, że u mnie wybitnie padają świece, padają parami, praktycznie każdej zimy wszystkie 4 muszę wymienić. Podejrzewam, że to coś z mechanizmem grzania świec, proszę o poradę jak powinno się zmieniać napięcie na świecach po ich "zagrzaniu" - czy powinno spaść z 12V do mniejszej wartości, czy powinno być pulsacyjne 12/0/12/0...
Ma ktoś może jakiś schemacik układu grzania świec?
pozdrawiam serdecznie
|
|
|