[97-04]Galant EAxA/W - [EA6W] Przyczyny za wyoskiego ciśnienia
wilk88 - 19-04-2010, 16:54 Temat postu: [EA6W] Przyczyny za wyoskiego ciśnienia Witam!
Mam za wysokie ciśnienie w silniku swojego diesla przez co wyrzuca mi olej i niestety na pomoc mechaników raczej nie mogę liczyć... (samochód prawie 2 tygodnie u nich stal, 580zl a jest jak było) Więc skoro muszę pogrzebać samemu to czy możecie mi napisać jakie mogą być przyczyny za wysokiego ciśnienia? Szukając trochę w internecie znalazłem takie:
-pęknięty pierścień na tłoku
-zapieczony pierścień na tłoku
-odma?
Znacie inne?
pozdrawiam Wilk88
Owczar - 19-04-2010, 17:15
wilk88, w każdym silniku jest pewne ciśnienie. Do odpowietrzania komory silnika służy tzw odma, o której wspomniałeś.
Przyczyny które podałeś objawiałyby się także spadkiem mocy silnika, drganiami, nieówną pracą. Wiem, bo przerabiałem zblokowany pierścień w TD.
Przy ogólnym zużyciu pierścieni będziesz miał minimalne ruchy powietrza.
Na początek sprawdź drożność odmy. Ja bym na Twoim miejscu odkręcił korek wlewu oleju, zdjął przewód od odmy z obudowy filtra i dmuchnął przez niego. Zrób sobie jakiś ustnik na tą rurkę i dmuchnij ustami gdy silnik jest zimny, od razu będziesz wiedział czy jest drożny. Jeśli będzie drożny to odpal silnik i zobacz czy z silnika dmucha przez niego.. Może być też przytkany otwór w obudowie filtra i jak zakładasz rurke to powstaje ciśnienie.
Ten drugi test sprawdzaj na zakręconym korku oleju.
Jeśli jest drożny to kolejny etap- sprawdzenie kompresji na wszystkich 4 cylindrach. Proponuję wykręcić świece, bo pod wtryski musiałbyś kupić podkładki.
Będziesz znał wyniki testów to się podziel i będziemy kombinować.
robertdg - 19-04-2010, 22:25
wilk88, napisałbyś chociaż jakie to ciśnienie ma wartość
Owczar - 19-04-2010, 22:26
robertdg, wilk88 pisze o zbyt wysokim ciśnieniu w komorze korbowej silnika, co powoduje wyrzucanie oleju uszczelniaczami.
Andrew - 20-04-2010, 13:46
Pisałem w innym temacie o ogólnie za wysokim ciśnieniu oleju, wprawdzie dotyczyło to silnika benzynowego i nie wiem czy sprawa tak się ma do diesla. W moim colcie miałem przypadek wywalania oleju przez uszczelkę pod głowicą na zimnym silniku po przebiegu 200 km po wymianie uszczelki... Co się wtedy okazało było za duże ciśnienie oleju, spowodowane majsterkowaniem wcześniejszego właściciela przy pompie oleju. Może taka sytuacja występuje u wilka88...
Proszę mnie poprawić, jeżeli to nie ma nic do rzeczy
wilk88 - 20-04-2010, 19:24
Dosyć mechaników! Mam ich dosyć po uszy... Naprawdę wolę znaleźć jakiegoś mechanika z tego forum(nawet z drugiego końca polski), przynajmniej będę miał pewność, że wie co robi...
A więc byłem dzisiaj u tych oszołomów i co się okazało. Gość wyciąga bagnet i prezentuje mi, że pod dodaniu gazu rzygnie przez niego olejem. Patrzę co on robi, a on ściąga wężyk od odmy z obudowy filtra powietrza, zatyka go palcem i mówi niech pan patrzy jak rzyga....Mówię, czemu pan zatyka odmę? Przecież to oczywiste że ciśnienie się podniesie...a on że i tak nie powinno rzygać. Ręce opadają... Generalnie cały warsztat próbuje mi wcisnąć, że mam wyjechany samochód i najlepiej będzie jak go sprzedam jak najszybciej na giełdzie. Robią złoma z samochodu, który jest w mojej rodzinie od 70tys km... Szkoda opisywać co się w ogóle tam dzisiaj działo, ale w każdym razie tak się zirytowałem, że dałem im wszystkim opiernicz, pomimo tego że jestem spokojnym człowiekiem a nawet wręcz dupowatym.
Wybaczcie tą historię ale jestem strasznie sfrustrowany i mocno hamuje się od przeklinania.
A więc ciśnienie jest ok, a olej jak kapał tak kapie. Jutro znowu jadę do nich (udało się to wykłócić), żeby wjechać na podnośnik i nadzorować co robią. Biorę ze sobą ojca, który ma pojęcie o mechanice więc może coś się uda w końcu. Bo jak na razie jestem w plecy 600zł...
deejay - 20-04-2010, 20:56
Napisz mi czy sprawdzali cisnienie oleju w silniku tzn na czujniku manometrem i jakie ma wartości na biegu jałowym i przy 3000 obr/min , bo jesli jest poza granicami przy 3000obr/min to wine ponosi pompa oleju , a dokładniej zaworek zwrotny jest uszkodzony i sie nie zamyka , pompa ładuję duże cisnienie do obiegu oleju nawet 5 bar w ekstremalnych przpadkach dochodzi do wypchniecia uszczelniaczy , lub samej uszczelki na filtrze oleju
Andrew - 20-04-2010, 21:16
deejay napisał/a: | a dokładniej zaworek zwrotny jest uszkodzony | To samo miałem uszkodzone w colcie, a dokładniej jest tam taka sprężynka, którą chyba ktoś wymienił i była tak twarda, że ściskając mocno w palcach nie dało rady jej wogóle zgjąć. wilk88 niech zmierzą ciśnienie oleju na zimnym i na ciepłym silniku.
wilk88 napisał/a: | Generalnie cały warsztat próbuje mi wcisnąć, że mam wyjechany samochód i najlepiej będzie jak go sprzedam jak najszybciej na giełdzie. | Też kiedyś robiłem poprzedniego gala u gościa, który mi mówił, żeby miśka sprzedać, bo to już złom. Kto tak mówi nie jest godzien dłubać przy miśkach wcale
wilk88 - 21-04-2010, 13:18
Czy manometry do diesli są inne niż do benzyniaków? Bo gość mówi, że ma tylko do silników benzynowych.
Owczar - 21-04-2010, 13:27
wilk88, ale chyba mowa o ciśnieniu na cylindrach... Ciśnienie oleju mierzy się tak samo.
wilk88 - 21-04-2010, 13:32
On ma tylko do mierzenia ciśnienia na cylindrach w benzyniakach.
Owczar - 21-04-2010, 13:40
wilk88, ale niech Ci zmierzy ciśnienie oleju. Tak jak poprzednicy pisali, może być problem ze zbyt wysokim ciśnieniem oleju. Sprawdzałeś drożność odmy?
wilk88 - 21-04-2010, 14:01
Odma drożna a te dziady nie mają miernika ciśnienia oleju... warsztat doskonały...
swinks_UK - 21-04-2010, 14:34
Może być zwykły "zegarek" do mierzenia ciśnienia oleju (kupisz na ebayu, allegro) + łącznik "t". Wpinasz się w miejsce czujnika/przekaźnika na bloku silnika. W 6a13 jest to koło pompy wody, nie wiem jak w dieslu.
Nie rozumiem, dlaczego dla ludzi którzy utrzymują sie z warsztatu (ci twoi mechanicy) to taki rocket science.
Andrew - 21-04-2010, 15:04
wilk88 napisał/a: | a te dziady nie mają miernika ciśnienia oleju |
swinks_UK napisał/a: | Może być zwykły "zegarek" do mierzenia ciśnienia oleju |
Mechanior jak mierzył mi ciśnienie w colcie też nie miał specjalnego miernika do tego. Wyciągnął jakiś stary ruski zegar, końcówkę dorobił, żeby wkręcić w miejsce czujnika i tak żeśmy sprawdzili ciśnienie. Dodam, że było 2 razy większe niż powinno być, nie pamiętam ile to było...
|
|
|