Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] wymieniać uszczelkę pod głowicą?
lesmen - 22-04-2010, 13:33 Temat postu: [Cari 1.9TD] wymieniać uszczelkę pod głowicą? Witam
Chciałbym się Was poradzić czy przy przebiegu ok 240tys km warto wymienić już uszczelkę pod głowicą? Pewnie większość wymienia gdy po prostu jest taka potrzeba. U mnie w sumie ubywa oleju gdzieś ok 0,5l oleju na 15tys km a więc znośnie lecz tyle co wyczytałem na forum to chyba w okolicy 250tys przebiegu lubi to siadać. Planuję w wakacje podróż do Bułgarii swoją Cari i nie chciałbym mieć takich nieprzyjemności. Doradźcie mi proszę czy się za to zabierać bez aktualnie jakiś objawów jej zużycia?
Andrew - 22-04-2010, 14:52
lesmen według mnie nie ma takiej potrzeby, aby wymieniać uszczelkę pod głowicą. Każdy raczej robi to, gdy istnieje jakaś przyczyna...
lesmen napisał/a: | U mnie w sumie ubywa oleju gdzieś ok 0,5l oleju na 15tys km | Ubytek oleju jak najbardziej akceptowalny.
lesmen napisał/a: | wyczytałem na forum to chyba w okolicy 250tys przebiegu lubi to siadać | Wymieniaj jak będzie potrzba.
Moja rada: skoro wszystko ok, to po co Ci dodatkowe koszty? Zainwestuj w co innego. Tymczasem śmigaj autem bezawaryjnie.
pamar - 22-04-2010, 15:01
Jestem zdania, że lepiej zapobiegać niż leczyć, uważam, że przy takim przebiegu F8QT, warto pomyśleć o wymianie, bo to jest najczęstsza przypadłość tego silnika.
Wymieniaj.
robertdg - 22-04-2010, 15:58
A ja bym nie ruszal dopóki jest dobrze, silnik po wymianie moze gorzej pracować, nie kazdy mechanik zna procedury demontazowe i montażowe tego silnika, to nie takie proste hop siup, wymieniaj i basta.
pietia555 - 22-04-2010, 20:53
obserwować zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego,jak nic się nie będzie działo to nie ruszać,mnie to kosztowało 1000zł,ale byłem zmuszony to zrobić
kielurkk - 22-04-2010, 22:09
robertdg napisał/a: | A ja bym nie ruszal dopóki jest dobrze, silnik po wymianie moze gorzej pracować, nie kazdy mechanik zna procedury demontazowe i montażowe tego silnika, to nie takie proste hop siup, wymieniaj i basta. |
podpisuję się pod tym
po co wymieniać dobre na nowe.? Jak coś się będzie działo to wtedy inwestuj. A skąd masz pewność że jak ją wymienisz to nie padnie coś innego albo to samo znów? NIE WYMIENIAJ takie jest moje zdanie
lesmen - 22-04-2010, 22:44
A przy jakim przebiegu Wy wymienialiście?
robertdg - 22-04-2010, 22:52
lesmen, nie ma okreslenia na tego typu rzeczy, jene przejedzie 100 000 i mu wydmucha uszczelke a drugi zrobi pol miliona km bez problemow, wszystko zalezy od tego jak eksploatujesz auto, ponadto wymiana uszczelki pod głowica, to nie tylko wymiana samej uszczelki, ale takze kompleksowa regeneracja glowicy, nowe uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, nowy rozrząd (takie zalozenie techniczne) nowe śruby do głowicy, wydatków jest sporo, no i musisz jeszcze znależć odpowiedniego człowieka co to Ci zrobic, co będzie wogole wiedział jak to zrobic
Anonymous - 23-04-2010, 07:31
koledzy dobrze prawią, zostaw tę uszczelkę w spokoju, pamiętaj lepsze jest wrogiem dobrego, każda ingerencja w ,,organizm" niesie za sobą ryzyko. Pozdrawiam
plecho1 - 23-04-2010, 08:44
Nie ma sensu jej wymieniać jak jest dobra, jeśli bylyby jakieś oznaki jej przepuszczania to wtedy jak najbardziej ale jeśli wszystko jest ok to nie zaczepiaj. Tak jak pisali koledzy taka wymiana wiąże się z innymi czynnościami co w sumie urasta do sporych kosztów. Jeśli cały silnik jest sprawny technicznie to lej paliwo, wymieniaj płyny i części eksploatacyjne i nie myśl o tym.
Premieros - 25-04-2010, 20:20
według mnie nie wymieniać osobiście zmuszony byłem wymienić przy 166k, niestety robił to mechanik partacz i silnik kompletnie inaczej pracuje niż pracował...
|
|
|