To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Dziwna "dziura"

Anonymous - 28-09-2006, 10:45
Temat postu: Dziwna "dziura"
Autko to sigma 3.0 V6 12V.
W momencie przechodzenia silnika przez dokladnie 1500obr/min nastepuje "dziura" -zadlawienie silnika. Dalej ciagnie jak rakieta. Przewody , swiece, aparat zaplonowy jest wszystko nowe. Nie ma zadnej usterki CE. Spalanie na analizatorze jest bardzo dobre. Krotko mowiac nie ma do czego sie przyczepic aby okreslic przyczyne takiego zachowania. Zjawisko tego dlawienia zaczelo nastepowac powoli az doszlo do nieznosnego.
Ktos spotkal sie z czyms takim?
Dzieje sie to na benzynie, na gazie jest bardzo slabo odczuwalne, ale jest.
Prosze o pomoc!

Anonymous - 28-09-2006, 11:22

Proponuje wyczyscic przepustnice z wszystkimi dyszami i wszystkim co przylega do niej
Krzyzak - 28-09-2006, 11:41

sprawdź odczyty z TPS - czy opór zmienia się płynnie i bez przerw
Anonymous - 28-09-2006, 12:34

Sprawdzalem na oscyloskopie szumy na TPS- chodzi plynnie
ta dziura nie zalezy od polozenia przepustnicy
czy dam 1/4 czy 2/4 takie same zadlawienie

Anonymous - 28-09-2006, 12:36

Najlepiej, zebym wiedzial co przy takich obrotach (1500) dzieje sie w tym silniku...wtedy byloby wiadomo gdzie szukac przyczyny. Juz nawet zastanawiam sie nad recyrkulacja spalin.....
Anonymous - 28-09-2006, 13:50

ja recylkulację zupełnie odłączyłem czyli metalowa uszcelka pod zawór i rureczkę przytkalem koreczkiem i zaczeła się zbierać.zawór mam uszkodzony i przez to cyrki się działy
Anonymous - 28-09-2006, 17:30

To ja przy okazji ma również pytanie....

Od 3 dni nie mogę jeździć na benzynie ponieważ samochód starsznie szarpie i nie chce jechać. Jak przełacze na gaz wszystko jest oki. Tak się zastanawiam co przypadkiem może być nie tak. Ostatnio wymieniłem świece ale nie przewody. Może ktoś miał takiego przypdłościa ze swoją niunią - 12V. Podjechalem do mechanika (tak się nazwał) to mi odpowiedział że może świece, może przewody, może wtyskiwacza, a może przepływka a może bóg wie co.....

Rafal_Szczecin - 28-09-2006, 17:33

Nachbar na Twoim miejscu, na samym poczatku zaczal bym od spraw groszowych - wymianie filtra powietrza itp , jezeli to nie pomoze, to za wine moze byc odpowiedzialna pompa paliwa .
Anonymous - 28-09-2006, 19:22

opiszę dokładniej: jak właczę zapłon to raz jest oki a innym razem samochód się trzęsie jak galareta przerywając. Jak się jedzie to najgorzej jest na dwójce - do 1000 obr jest w miarę znośnie a potem jakby zaczęło brakować benzyny- dusi się i przerywa. Po redukcji na 3 jest ok. do pewnego poziomu obrotów i znou się zaczyna. Słowa jest OKi oznaczają, że samochód nie ciągnie jak potzreba ale się nie dusi.
Powiedzcie czy to możliwe żeby było to przewody? Facio, który zmieniał świece (zwany przez siebie mechaniiem), powiedział mi dzisiaj, że urwał jedną z końcówek przwodów do świecy i zarabiał ją na nowo. Teraz tak sobie myślę że pojeździło się miesiac i nagle to jego zarabianie (elektryka) nie wytrzymała i .... ale czy to może być od tego????

Anonymous - 28-09-2006, 21:14

jaceksu25 napisał/a:
Sprawdzalem na oscyloskopie szumy na TPS- chodzi plynnie
ta dziura nie zalezy od polozenia przepustnicy
czy dam 1/4 czy 2/4 takie same zadlawienie


A ja mimo wszystko postawił bym na TPS, po prostu ciężko jest go sprawdzić nawet na oscyloskopie. Po przeanalizowaniu tego co pisałeś to jedyna rozsądna diagnoza, przy 1500 obr. nie dzieje się nic szczególnego.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 28-09-2006, 21:22 ]
Nachbar napisał/a:
opiszę dokładniej: jak właczę zapłon to raz jest oki a innym razem samochód się trzęsie jak galareta przerywając. Jak się jedzie to najgorzej jest na dwójce - do 1000 obr jest w miarę znośnie a potem jakby zaczęło brakować benzyny- dusi się i przerywa. Po redukcji na 3 jest ok. do pewnego poziomu obrotów i znou się zaczyna. Słowa jest OKi oznaczają, że samochód nie ciągnie jak potzreba ale się nie dusi.
Powiedzcie czy to możliwe żeby było to przewody? Facio, który zmieniał świece (zwany przez siebie mechaniiem), powiedział mi dzisiaj, że urwał jedną z końcówek przwodów do świecy i zarabiał ją na nowo. Teraz tak sobie myślę że pojeździło się miesiac i nagle to jego zarabianie (elektryka) nie wytrzymała i .... ale czy to może być od tego????


Moim zdaniem gdyby to były przewody, na gazie było by jeszcze gorzej. Skoro jednak usterka objawia się tylko przy jeżdzie na benzynie, coś jest nie tak z układem zasilania paliwem. Do sprawdzenia jest więc pompa, filtr paliwa, wtryskiwacze i regulator ciśnienia. Jeśli fitr był niedawno wymieniany, można go pominąć. Regulator w tym aucie też jest bardzo trwały. Tak jak pisał wcześniej Rafał_Szczecin, zaczął bym od sprawdzenia pompy...

pozdrawiam.

Anonymous - 28-09-2006, 22:07

skoro na wyższych obrotach daje radę to pompa.gdyby pompa padała to przy wyższych obrotach nie dawałaby rady a jaceksu napisał że powyżej 1500 idzie jak rakieta.ja stawiam na przepływomierz

[ Dodano: 28-09-2006, 22:16 ]
sorrki nie doczytałem reszty postów jeżeli już w ogóle nie chce jeździć na benzynie to może też być pompa ciśnienie w układzie wtryskowym powinno wynosić 3,5 bara ale przepływomierz też bym wzioł pod uwagę

Anonymous - 29-09-2006, 07:30

wielkie dzieki za pomoc - i teraz nasuwa się nastepny problem - do kogo pojechać żeby to zaczął sprawdzać. U "TYCH" co robiłem wcześniej nie bede już robił. Szukać nowych tzw. mechaników - szkoda mi samochodu, zeby ktos sie na nim uczył. :evil: KOSZMAR :!:
Anonymous - 29-09-2006, 08:04

jeśli chodzi o przepływomierz to najprostszą metodą jest dorwać kogoś z takim samym silnikiem i przerzucić od niego graty,a co do pompy to tylko pomiar to nie ma zabardzo co tam popsuć powodzonka
Anonymous - 29-09-2006, 08:19

Nachbar, miałem to samo przepływomierz na 99% nie miałeś strzału gazu może??
Anonymous - 29-09-2006, 10:43

a można jakoś rozebrć przepływkę i naocznie zobaczyć czy to ona??? fakt że miałe strzała ale dzień później - jestem na to uczulony ale głowy nie dam że wczyśniej nic nie strzeliło. :shock:
a znowu jak ja kogoś przychylnego znajdę coby chciał użyczyć swojej przepływki.... :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group