Carisma - Techniczne - problem z paleniem na zimnym silniku,szukam mechanika
roberto79 - 25-04-2010, 14:26 Temat postu: problem z paleniem na zimnym silniku,szukam mechanika Witam . Mój problem wygląda tak. Rano próbując odpalić auto,nie odpali, gdy przytrzymam nogę lekko na gazie i tak za chwile potrzymam ,puszczam i są "jakieś " obroty,więc czekam chwile i jadę.Gdy ruszam obroty bardzo szybko spadają,przy zmianie biegów ,więc muszę uważać żeby w trakcie nie zgasła.I tak jeżdżę już 2 lata. w ASo wykluczyli wszystko ,prócz komputera, że z nim coś nie tego.Problem był większy,gdy ją kupiłem , bo wyglądało to tak , że dojeżdżając do skrzyżowania ok.400m ,i zatrzymując się tez potrafiła zgasnąć,i tak aż gdy temperatury nie złapała.W ASO coś tam przestawili i było lepiej , bo chociaż na tym skrzyżowaniu nie gasła i dało się nią jechać.Najgorzej jest w zimę ,gdy sa mrozy i trzeba dłużej ja trzymać na tym gazie.Mam już dość i chce to naprawić , czy możecie mi przy okazji polecić dobrego mechanika w Gdańsku i okolicach.Zaznaczam , że była podłączana do kompa i nie ma błędów. Tez już trochę kasy w nią wrzuciłem ,bo każdy mechanik co innego radził wymienić.Dzieki.
[ Dodano: 25-04-2010, 14:28 ]
Jeszcze coś. W ASo powiedzieli mi ,że auto musiałbym na 2 tyg.u nich zostawić bo komputer muszą wysłać do Warszawy i że tego nie robią na miejscu.A tyle czasu bez auta to u mnie graniczy z cudem.
robertdg - 25-04-2010, 14:34
roberto79, napisz cos o parametrach auta.
roberto79 - 25-04-2010, 14:37
Cari 1,6 V ,rok98.
Premieros - 25-04-2010, 20:13
Hmm ja ze swoim skromnym dorobkiem mechanika i wiedzą nie wiedzą postawił bym na przepustnicę, podobny problem miał kumpel z pracy tyle że w golfie i wymiana własnie tego podzespołu pomogła ( czyszczenie nic nie dało) ale poczekajmy co bardziej doświadczeni koledzy napiszą
pozdrawiam
roberto79 - 26-04-2010, 11:36
Dzięki.Przepustnica również była czyszczona , a jej parametry były ok. W sumie to daje to do myślenia,bo gdy oddałem auto do ASo to całkowicie nie paliła,i gasła po przejechaniu 500m.Natomiast gdy ją odebrałem z ASO to na drugi dzień miała małe obroty ,ale przy cofnięciu już zgasła.Al mówiłem im , że coś zrobili ale nie do końca,wtedy czyścili ta przepustnicę.Spr.sinik krokowy.przewody itd.i niby wszystko ok.Tylko ten komputer,że niby on,Ale czy mają rację?
Premieros - 26-04-2010, 19:34
tego Ci przyjacielu niestety nie powiem... ja bym stawiał na przepustnicę, czy mam rację też nie wiem... komputer nowy to jakie koszta ?
kozuch2 - 27-04-2010, 08:17
ja rownież stawiał bym na przepustnice,a dokładnie na silnik krokowy,ja mam GDI ,ale te same problemy miałem,komputer też nie pokazywał błędów,postanowiłem wymienić cłą przespustnice i okazało się dobrym wyborem,auto od 2 lat wogóle nie zgasło.
roberto79 - 27-04-2010, 09:28
Silnik krokowy był przekładany z innego auta i na odwrót i było ok. A ile taka nowa przepustnica kosztuje ? Może jak nie drogo to bym się skusił....
pawelsonx - 27-04-2010, 10:42
przy każdej naprawie i czyszczeniu przepustnicy itp powinno sie robić reset ecu i nauczyc obrotów silnik czy te czynności były wykonywane ??
spróbuj naukę obrotów zrobić na obciążonym silniku czyli klima światła radio itp.
roberto79 - 27-04-2010, 12:19
Nie wiem ,czyszczenie było w ASO.Ale myślę , że tak zrobili. Sam jej nie czyściłem i nie wymieniałem.Teraz to myślę , że jak ja bym wymienił i to nie było by to ,to znów by mi powrócił problem z gaśnięciem po przejechaniu tych 500m .A ile taki komputer kosztuje?I czy można go wymienić czy tylko naprawić.
pawelsonx - 27-04-2010, 12:53
razem z ecu trzeba wymienić jeszcze immobilizer stacyjke na allegro są zestawy
w przypadku aso wymieniają komputer bo mają sprzęt żeby to zahulało
roberto79 - 27-04-2010, 18:50
Sam tego nie zrobię,wolałbym oddać auto mechanikowi.Czyli musiałbym wymienić przepustnice ,ecu ,zamek,stacyjkę i kluczyk.To całkiem nie mało.W ASo powiedzieli mi , że nie zrobia tego mi tu tylko wysyłają taki ecu do Wawy i tam robią.a czemu to nie wiem.
[ Dodano: 27-04-2010, 18:55 ]
A po takiej wymianie ecu nie mozna by było ponownie wbić kod z tego kluczyka?
[ Dodano: 29-04-2010, 14:36 ]
Chyba skusze się na wymianę przepustnicy...u mnie ecu nie trzeba wymieniać tylko go przestawić (czy jakoś tak).Chce jeszcze opisać jak ten problem z paleniem wygląda..jak dziś rano np.zapalałem to oczywiście noga przygotowana na gazie i delikatnie trzymam,ale cofnąłem do tyłu,i zgasła,więc znów odpalam a ona sie dusi i charcze..ale zapali.Szybko ruszam (uważam na szybko spadające obroty) i zaraz problem znika ,gdyż silnik się nagrzewa.i tak jest ok.Az do następnego dnia rano.Problem tez zniknie w lato ,bo będzie ciepło.wtedy pali nawet po nocy,ale to już nie wiem czemu.
wojtas0101 - 20-05-2010, 22:03
POMOCY
jestem nowym szczęśliwym właścicielem GDI i mam ten sam problem z obrotami tylko ze u mnie mechanik czyscil tylko krokowy natomiast nie czyscil nikt jeszcze przepustnicy. czy sam jestem w stanie to zrobic? i jeszcze jedno RESET to jest zwykle odlaczenie akumulatora? jezeli tak to powiedzcie co dalej robic?
dzieki za madre rady
a moze ktos zna dobrego mechanika z Bydgoszczy?
Saqu - 20-05-2010, 22:13
Tak, jesteś w stanie sam wyczyścić przepustnicę Parę kluczy, odrobina chęci i będzie zrobione.
Tu masz temat o przepustnicy:
http://forum.mitsumaniaki...ustnicy&start=0
marcin84k - 20-05-2010, 22:37
miałem to samo... ewidentnie sterownik komputera,,, dzieki psełdomechanikom mam w garażu juz 3 zestawy przepustnica - krokowy . sprawne. a wystarczyło naprawić (wymienić sterownik)
|
|
|