Nasze Miśki - Srebrny galu audio :)
galant1.8 - 25-04-2010, 15:14 Temat postu: Srebrny galu audio :) Witam kolegów i koleżanki
Już od pewnego czasu jestem na forum , a dziś postanowiłem opisach mojego Galanta
Zakupiony w kwietniu 2009 od Pani która jeździła nim do pracy i do sklepu
Silnik : 4G93 1.8 benzyna 116KM
Rocznik : 1994
Przebieg : 189 tys km
Wyposażenie :
- Wspomaganie kierownicy
- ABS
- Kontrola trakcji
- SRS Airbag
- 4 Elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka
- Podgrzewane lusterka
- Centralny zamek
- Elektryczny szyber dach (otwierany w dwóch płaszczyznach)
- Regulowana kolumna kierownicy
- Welurowa tapicerka
- Halogeny przeciwmgłowe
- Trzecie światło stop
- Dzielona tylna kanapa itp.
Jest trochę poobijany ale serce ma cale i zdrowe , wszystko było wymieniane na czas , oraz po kupnie zostały wymienione następujące części :
- rozrząd
- przewody
- świece NGK
- olej Lotos 10W40
- filtr oleju
- filtr paliwa
- filtr powietrza
- filtr kabinowy
Później wymieniłem uszczelkę pod pokrywa bo trochę przepuszczała i po czyszczeniu przepustnicy też musiałem kupić nowa .
Z biegiem czasu powoli został czyszczony , czyli pranie tapicerki , dywaników , podsufitki itp. Dobre porządne odkurzanie ponieważ jeździły w nim dzieci i było trochę śmieci .
Dodatkowo była polerka nie ręczna tylko maszyną , prawie cały dzień przy tym siedziałem , bo obklejałem wszystkie plastiki żeby się nie wycierały
W bagażniku razem z kołem zapasowym było z 3 kilo błota nie wiem skąd nie wnikałem nawet
Alufelgi miał w tak opłakanym stanie , że na złomach mieli ładniejsze , ale sam postanowiłem je odrestaurować . Szczotka druciana na wiertakre , papier 200 , 500 , potem wodny 1200/1500/2000 i pasta polerska Autosol . Później do lakiernika i efekt widoczny niżej na zdjęciu
Silniczek został ładnie umyty , teraz przynajmniej widać gdzie i jakiego koloru są kable
Od marca tego roku powoli zacząłem nabywać sprzęt audio :
Jednostka sterująca - ALPINE CDE-9870RM
Tweetery - FUSION NV-TW10X
Głośniki przód - ALPINE SXE-1025S
Skrzynia i wzmacniacz - Fusion Reactor Bass Pack - RE-PK112
Kondensator - HP AUDIO 1F
Kable - Przekrój 2*10mm skrzynia i wzmacniacz
Przekrój 2*3,5mm głośniki przód i tył
Przekrój 2*2mm tweetery
RCA Cinch Hifonics HFP 5RCA 3*ekranowany
Jeszcze muszę tylko naładować kondensator i podłączyć go pod wzmacniacz , oraz inaczej ulokować wzmacniacz bo jest przykręcony do tylnej kanapy .
Wszystko nie było kupione od razu , ale w miesiąc to wszystko nabyłem
Jestem z tego zadowolony , nie charczy nie burczy itp , gra ładnie wszystkie rodzaje muzyki
Jak trzeba to zagra głośniej
A oto zdjęcia mojego autka
Proszę się nie zrazić jego wyglądem zewnętrznym , ale jak pozwolą fundusze i czas to przed końcem wakacji samochodzik zostanie pomalowany
A tutaj na deser dodaję zdjęcia pięknie zadbanego i czystego silniczka
Wszyc - 25-04-2010, 17:01
masz filtr kabinowy? gdzie?
galant1.8 - 25-04-2010, 17:04
za schowkiem , jak wyjmiesz blokadę schowka tak żeby mógł się otworzyć całkiem i tam będziesz widział czarna duża skrzynkę i on tam jest . Na 99% według mnie jest to filtr kabinowy bo jak kupiłem swojego galanta to strasznie słabo wiało z nawiewów . Po wymianie wyżej opisanego filtra zaczęły wiać tak jakby tornado przechodziło w samochodzie
k@rol - 27-04-2010, 17:20
zacny Galancik fele i silnik wyglądają bajkowo, jak możesz to napisz czym myłeś silnik bo też mam to w planach...
galant1.8 - 27-04-2010, 22:55
Preparat do mycia silników firmy AUTOLAND taki w czarnej butelce , oraz karcher nie powiem Ci jakiej mocy ale ten którym myłem silnik to był dość mocny
tam gdzie brud nie schodził po preparacie to szmatka i rozpuszczalnik uniwersalny i wycierałem
Po myciu galancik może trochę kulawo chodzić , może po prostu trochę szarpać jak będziesz dodawał gazu , ale ja po myciu zrobiłem z 5 km i już normalnie było po prostu może gdzieś kropelka wody się dostała i musiał ją wypalić .
Przed myciem sprawdź czy masz wszystkie kable wtyczki itp. dobrze podciskane
k@rol - 27-04-2010, 23:27
dzięki może niedługo i ja będę mógł się pochwalić czystym silnikiem...pozdro
areksz121 - 28-04-2010, 10:29
A kolego jak tam z wolnymi obrotami? Doszedłeś do wymaganych efektów?
Gal ładny nie można nic powiedzieć, te błotniki pod maską jak nówki w porównaniu do moich Ale ja mam plan
Bezawaryjności
galant1.8 - 28-04-2010, 19:37
no jeszcze nie doszedłem , bo narazie galancik stoi jeżdżę służbowym , ale lada dzień bede coś myślał , dalej sądzisz że to ten czujnik może być wadliwy ?
A co do rdzy to dużo jej nie mam pare punkcików i pare nalotów na podwoziu , ale coś za coś na zdjęciach może nie widać , ale galu jest strasznie poobijany i był malowany , całe ładne elementy to klapa bagażnika , drzwi przednie pasażera , dach i prawe nadkole reszte jest do małego szpachlowania i klepania , oraz malowania
galant1.8 - 23-06-2010, 13:23
Dzisiaj , w sumie już od wczoraj galancik dostaje trochę życia
Co do wolnych obrotów i dużego spalania to już cała sprawa została rozwiązana , galancik pali teraz w mieście 8,4 litra przy normalnej jeździe , natomiast trasa przy 90km/h wynosi 7,2 litra , dla mnie nie jest źle .
Pomalowany cały przód jak widać na czarno , mogłem zrobić wcześniej zdjęcie to przód był cały w rdzy .
Jak widać też na zdjęciach dekielki od kół pomalowałem farba fluorescencyjną żółtą tak po prostu bo czarne mi się znudziły , niektórzy pomyślą że trochę wiocha ale mi się podoba i fajnie wyglądają nocą na średnio oświetlonych drogach
Cały układ wydechowy też został że tak powiem odnowiony , powymieniane uszczelki , wszystko od kolektora po wydech końcowy pomalowane farba żaroodporną do +900 stopni
W bagażniku dopięte wszystko na ostatni guzik , kondensator naładowany , podłączony , wzmacniacz wyregulowany i wszystko ładnie gra i wygląda
Fragu - 23-06-2010, 14:18
galant1.8, piękna maszyna, w najlepszej wersji - liftback Gratulacje, dbaj o niego.
jacek11 - 23-06-2010, 17:04
Muszę napisać,że wycyckałeś galusa faktycznie stan kielichów jest rewelacyjny jak na nasze autka.Fajnie pomalowałeś kolektor,tylko gdzie masz osłonę?
galant1.8 - 23-06-2010, 18:46
osłona niestety przerdzewiała i odpadła i jeszcze główki od śrub mi się poukręcały i tak zostawiłem , ale kupie osłonę i ją przyspawam
Trochę się namęczyłem z odkręceniem zderzaka przedniego , lamp , błotników i atrapy , zajęło mi to jakieś 4 godziny nawet klucze kątowe nie pomagały w niektórych przypadkach
mkm - 23-06-2010, 21:33
galant1.8 napisał/a: | kupie osłonę i ją przyspawam |
To nie jest najlepszy pomysł, a i w wykonaniu bedzie ciezki
Rozwierc sruby i nowa osłone normalnie przykrec.
galant1.8 - 24-06-2010, 20:07
Jak mówisz ze spawanie będzie ciężkie to zrobię tak jak napisałeś
Po weekendzie wrzucę zdjęcia zderzaka przedniego który przechodzi właśnie mała zmianę
jacek11 - 24-06-2010, 21:23
galant1.8 napisał/a: | Po weekendzie wrzucę zdjęcia zderzaka przedniego który przechodzi właśnie mała zmianę |
Zaczyna się robić ciekawie
|
|
|