Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Brak ssania Po odpaleniu , Dziwne zachowanie Obro
LowRider - 27-04-2010, 19:46 Temat postu: [1G 90-94] Brak ssania Po odpaleniu , Dziwne zachowanie Obro Zacznę od Tego ,że się przedstawię .
Mam na imię Darek i od 12.01.2008 jestem posiadaczem Pięknej Jedyneczki Czerwonej z czarym dachem . Jestem tutaj nowy ale wcześniej od zakupu auta byłem zarejestrowany na Forum Mitsubishi Eclipse Klub Polska i jestem cały czas, ale mam problem i tam nie potrafię znaleść rozwiązania , więc przechodząc do Meritum ...
Sprawa wygląda tak , po odpaleniu autka mam 900-1000 obrotów, i taki stan utrzymuje się właściwie cały czas poza wyjątkiem jednego przypadku .
Kiedy śmigam na studia pakuje się w większe Miasto ( Kalisz ) no i najczęsciej w godzinach szczytu . I kiedy tak od jednych świateł do drugich poruszam się żółwim tempem czy po prostu stoję w korkach , obroty idą w górę , tak do max 1700 obr/min . Kiedy wiatraki się załączą obr lekko spadają , ale tutaj wydaje mi się to normalne .
Teraz powiem , co na bank jest dobre
Silniczek krokowy
Rura dolotu ( dziś sprawdzona )
Wężyki podciśnień na swoim miejscu
Wolne obroty ustawiłem za pomocą instrukcji krzyżaka ale nie pomogło
ECU sprawdzone
Zastanawiające ....
TPS ... ?
IPS ... ?
Czujnik temperatury ( który podaje ją do ECU )
Sonda Lambda
Przepływomierz
To chyba na Tyle , wszelkie pomocne odpowiedzi będę sprawdzał
No i jeszcze jedno - Jestem z Okolic Kalisza i Ostrowa wielkopolskiego , tak więc jesli na Tym forum jest zarejestrowany ktoś z tej okolicy który się bardziej zna na rzeczy , albo ma Eclipse 1G , czy była by mozliwość umówienia się na zdiagnozowanie problemu bądź podmianę tych niewiadomych części , wiedział bym przynajmniej co w Eclipsie jest Ok a co nie ...
Dziękuje z góry za pomocne odpowiedzi
Anonymous - 28-04-2010, 06:30
Witaj LowRider, To co opisujesz na początek stawiam na czujnik temp płynu do ECU prawdopodobnie jest walnięty i stad takie głupie zachowanie auta ja jestem z Poznania i tez posiadam takie autko w swojej stajni jeśli tylko będzie Ci się chciało przyjechać to możemy pogrzebać w nim
kamil4711 - 28-04-2010, 09:07
także stawiam na czujnik , myśle że podaje złe wartości di kompa i za to szaleje , najlepiej sprawdzić czujniki miernikiem i porównać z wartościami opisanymi z service manual
scribd.com/doc/26549369/Service-Manual-Laser-Talon-Elektryka
LowRider - 28-04-2010, 12:59
Dzieki sliczne za pomoc wszelką , jak bym kiedyś wybierał się do poznania , będę pamiętał o Tobie kosior1975,
A jeszcze jedno głupie pytanie ... Nie za bardzo umiem posługiwać się miernikiem , mozecie mi powiedzieć , co powinienem sprawdzić i jak na tych czujnikach ??? W sęsie , oporność i napięcie ... Ale How ?? Na włączonym kluczyku na ON , po wyjęciu wtyczki czy coś ..
Sorki ale jestem zielenina w tym ;p
MATi1G - 28-04-2010, 13:43
LowRider napisał/a: | TPS ... ?
IPS ... ? |
Zawsze mozesz je wyczyścić i ustawić...
Tez tak miałem ostatnio wymieniony czujnik temp, termostat , ustawiony krokowy, czyszczenie przepustnicy z wymiana uszczelki ustawienie IPS i TPS i po problemie...
kamil4711 - 28-04-2010, 14:37
Napięcie na czujnikach sprawdzasz przy włączonej stacyjce i i zostawiasz wpięte kostki do czujników. Zakres miernika ustawiasz na 20V napięcia stałego. Opory czujników mierzysz na odpiętych kostkach
LowRider - 28-04-2010, 16:13
MATi1G napisał/a: | LowRider napisał/a: | TPS ... ?
IPS ... ? |
Zawsze mozesz je wyczyścić i ustawić...
Tez tak miałem ostatnio wymieniony czujnik temp, termostat , ustawiony krokowy, czyszczenie przepustnicy z wymiana uszczelki ustawienie IPS i TPS i po problemie... |
Wyczyszczone i ustawione , problem pozostał ;/
Może jeszcze dziś sprawdzę to napięcie ...
MATi1G - 28-04-2010, 20:25
1500rpm powinieneś mieć na ssaniu pod opaleniu na wolnych po lekkim rozgrzaniu powinno zejść do 850rpm, może coś ze ssaniem stało się ,że wariuje,
bylo by fajnie jakbyś dorwał ECU na podmianke od jakiegoś klubowicza w okolicy wtedy mozna by je wykluczać na 100% i zostaje grzebanie po czujnikach któryś musi być walniety...
LowRider - 28-04-2010, 21:41
Między innym dla tego założyłem ten temat w poszukiwaniu osoby z mojej okolicy z którą mógł bym się spotkać , ale jak na razie ani na MEKP ani tutaj zero odzewu .
Co do obrotów to widzisz jest całkowicie odwrotnie ;/ Świrują w mieście ... a po odpaleniu 1000 ....
Jutro się biorę za te czujniki i zobaczymy co będzie ...
Kurcze Nie mogę się doszukać optymalnych wartości w Manualu dla tych czujników, czy może ktoś podpowiedzieć Mi jakie napięcie powinno być na nich jak równiez jaką oporność powinny miec ./...????
Adaho_krak - 29-04-2010, 08:58
LowRider, za obroty głównie odpowiedzialny jest silniczek krokowy. Ja miałem z nim podobny kłopot, mierzyłem było OK, jak było auto zimne OK, ale jak się zagrzał to silniczek świrował. Wymieniłem na inny i spokój.
LowRider - 29-04-2010, 13:07
Kurcze ale ja już wymieniłem krokowy >>>> Gdyby ktoś miał sprawny na 100% silniczek krokowy i mógł by go do mnie wysłać dla sprawdzenia , to był bym wdzięczny , oczywiście koszty wysyłki w 100% pokrywam Ja . Ma ktoś może film jaki ruch powinien wykonywać sprawny silniczek krokowy >> ???
marekrybnik89 - 06-06-2010, 13:18
Witam ja w moim G1 mam podobny problem;/ przy odpaleniu na benzynie obroty siegaja 1500 po przełaczeniu na gaz 1000, ale jak auto sie rozgrzeje obory siegaja 1500 obrotów i rosna do 2000 przy jezdzie w korku maks 3000 dalej wolałem nie sprawdzac do ilu dojdzie aha dodam ze na benzynie dzieje sie podobne z tym ze tam obroty od początku sięgają te 1500 co proponujecie sprawdzić albo wymienić?? jakieś czujniki temp wody? moze sie tak dziac z powodu lamby?
Kazber - 06-06-2010, 21:52
marekrybnik89 pytanie czy ustawiałeś mu wolne obroty ze zmasowaniem pinu serwisowego, chociaż wątpię, że to znacząco pomoże jak masz takie objawy, raczej wątpliwe by działo się to z powodu lambdy, najszybciej to krokowy wariuje
Możesz spróbować przykręcić mu trochę śrubę od wolnych obrotów to przynajmniej na starcie nie będziesz miał tak wysokich obrotów
Anonymous - 06-06-2010, 22:04 Temat postu: Re: Brak ssania Po odpaleniu , Dziwne zachowanie Obro [quote="LowRider"] po odpaleniu autka mam 900-1000 obrotów, i taki stan utrzymuje się właściwie cały czas poza wyjątkiem jednego przypadku .
Kiedy śmigam na studia pakuje się w większe Miasto ( Kalisz ) no i najczęsciej w godzinach szczytu . I kiedy tak od jednych świateł do drugich poruszam się żółwim tempem czy po prostu stoję w korkach , obroty idą w górę , tak do max 1700 obr/min . Kiedy wiatraki się załączą obr lekko spadają , ale tutaj wydaje mi się to normalne .
Facet pisze, że na rozgrzanym ma problem.
Nie obniżaj obrotów, znajdź dobry silnik krokowy i takiego samego kompa, pasują od innych przepustnic. Mogę się mylić, ale chyba od 3000 SL jest podobny.
Na tym forum możesz wyszukać użytkowników po miejscu zamieszkania i napisać im PW
Pozdro......
marekrybnik89 - 08-06-2010, 19:49
hmm no ok to lambe narazie zostawiam w spokoju zaczne od krokowca i dam znac jakie efekty hmm jeszze jedno pytanie czy przyczyna moze byc zle odpowietrzony układ jesli tak to jak go odpowietrzyc.
|
|
|