To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Wymiana uszczelki pod głowicą

Anonymous - 28-09-2006, 19:39
Temat postu: Wymiana uszczelki pod głowicą
Witam. Czy może ktoś opisać na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy wyminia uszczelki? jutro ruszam z wymianą i chciałbym żeby po złożeniu było wszystko ok-i ;) . Tylko nie każcie mi ściągać manuala - chodzi mi tylko o to czy trzeba na coś szczególnie uważać.
Hugo - 28-09-2006, 21:18

Warto zwrócić uwagę na wężyki podciśnień, który gdzie, bo później może się zrobić niezły bałagan i nikt nie dojdzie jak ma być. Najlepiej zaznaczać kolorami, no chyba , że nie ma ich dużo (wężyków). Przede wszystkim należy w odpowiedniej kolejności dociągać szpilki głowicy, zaraz po montażu na ok. 70-80 Nm i po przejechaniu 500 km dociągnąć na powiedzmy 100 Nm. W silnikach Mitsubishi to ważne. Osobiście swoją głowicę dociągnąłem na 140 Nm i szpilki nie "popłynęły", ale trochę przesadziłem. A jeśli jeszcze nigdy nie wymieniałeś uszczelki pod głowicą to sam nie próbuj.
Anonymous - 28-09-2006, 22:32

potwierdzam słowa hugo, pozatym musisz dobrze obejrzeć głowicę no i oczywiście splanować.
Anonymous - 29-09-2006, 07:28

czy po planowaniu głowicy trzeba regulować zawory? może ktoś wie gdzie w WLKP planują głowice?
Anonymous - 29-09-2006, 09:24

Wzasadzie przydało by się i przy okazji sprawdź uszczelniacze zaworów czy nie puszczają.
josie - 29-09-2006, 10:59

Ja przy ściąganiu głowicy nawet bym się nie zastanawiał i uszczelniacze zaworów zmienił - można dostać taniej oryginalne Hyundaia z G15B.
Anonymous - 29-09-2006, 14:15

za dobrej jakości uszczelniacze nie orginalne ale zamienniki ja płaciłem w serwisie mitsu po 8 zł /szt.

[ Dodano: 29-09-2006, 14:19 ]
a i jeszcze z ważniejszych żeczy przed przykreceniem wyczyść dobrze szpilki i posmaruj olejem masz wtedy większa pewność że są dociągnięte z równą siła. I jeszcze jedno nie wiem jak robią inni ale ja zawsze smarowałem uszczelkie smarem grafitowym. podobno jest lepiej ale nie wiem co inni o tym sądzą.

Anonymous - 29-09-2006, 14:47

rami1000 napisał/a:
za dobrej jakości uszczelniacze nie orginalne ale zamienniki ja płaciłem w serwisie mitsu po 8 zł /szt.

[ Dodano: 29-09-2006, 14:19 ]
a i jeszcze z ważniejszych żeczy przed przykreceniem wyczyść dobrze szpilki i posmaruj olejem masz wtedy większa pewność że są dociągnięte z równą siła. I jeszcze jedno nie wiem jak robią inni ale ja zawsze smarowałem uszczelkie smarem grafitowym. podobno jest lepiej ale nie wiem co inni o tym sądzą.
nie jest to konieczne ale nie zaszkodzi.

[ Dodano: 29-09-2006, 14:52 ]
Jeszcze jedno, przy okazji zmień symeringi na wałku rozrządu, wogóle to bym na twoim miejscu kupił komplet do uszczelniania silnika, ja dałek 320 pln, jak będziesz kupował oddzielnie to zapłacisz grubo ponad 500pln, a i sprawdź czy niema progów, i czy otwory nie sa owalne bo jak będzie lipa to szlif cię czeka, możesz też pokusić się o wymianę panewek. i silnik jak nowy.

Hugo - 30-09-2006, 12:46

I wiadomo głowicę należy również odkręcać w odpowiedniej kolejności. Do tego po odkręceniu głowicy weź wkrętak, nałóż na niego kawałek szmatki i wybierz olej, który wleci do otworów na szpilki głowicy. Jeśli tego nie zrobisz możesz mieć problemy z równym dociągnięciem głowicy lub ukręcisz szpilki.
Anonymous - 02-10-2006, 23:17

nomm i mam problem.... głowica zdjęta.... jutro idzie do szlifu ale nie moge znaleźć cechy na kole wałka rozrządu - na wale znalazłem bez problemu tylko jest w innym miejscu niż na schematach, może ktoś zapodać fotke ze swojego auta jak ma tą ceche na kole od wałka rozrządu??
Hugo - 03-10-2006, 00:11

Nie wiem gdzie są fabryczne znaki na kole rozrządu, ale mogłeś pomyśleć wcześniej i zrobić swoje. Teraz już za późno.
Hubeeert - 03-10-2006, 00:17

Hugo napisał/a:
Nie wiem gdzie są fabryczne znaki na kole rozrządu, ale mogłeś pomyśleć wcześniej i zrobić swoje. Teraz już za późno.

Ten post jest bardzo pomocny. Bardzo. Jeżeli nie masz nic do dodania to nie pisz - to jedna z zasad forum.

promil69, ściągnij sobie service manual mechaniczny do C5x - tam masz to opisane - dział 9 strona 36 i 37.
natomiast jeśli Ci chodzi o wzniosy wałków masz je na stronie 52. Do 4G15 szły zawsze takie same wałki.

Pozdrawiam

Anonymous - 03-10-2006, 07:56

Hugo - zrobiłem swoje znaki zanim ściągnołem :] ale chce żeby wszystko było na TIP-TOP. Dobra Hubeeert ściągne i zobaczymy co z tego wyjdzie :)
P.S - bez tego forum "leżym i kwiczym" :P
Dzięki za pomoc. :)

Hubeeert - 03-10-2006, 08:06

promil69 napisał/a:
ale chce żeby wszystko było na TIP-TOP.

No to tylko service manual - tam masz wszystkie dane regulacyjno naprawcze do Twojego samochodu.

Krzyzak - 03-10-2006, 11:22

na fotce widać dziurkę na kole wałka rozrządu, na głowicy jest trójkąt
dodatkowo poniżej zaznaczyłem dla koła wału (zębatka zdjęta - tylko znak na bloku)
fotka trochę zamazana, bo clue miał być wał a nie wałek rozrządu, ale mam nadzieję, że widać
jest to 4G15 8v, przy 12v znacznik jest ciut dalej - tak poziomo (a dla 8v lekko w górę)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group