To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Wibracje podczas chamowania

tomek14013 - 02-05-2010, 18:59
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Wibracje podczas chamowania
Witajcie. Mam problem podczas chamowania od 100 km/h w górę, a mianowicie kierownica dostaje wibracji i pedał chamulca. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe a wibracje pozostały no może są trochę mniejsze. Nadmienię że przed wymianą byłem u mechanika pytać i powiedział że mam pokrzywione tarcze, no ale wymiana nic nie dała.
mario mario - 02-05-2010, 19:00

A za ile kupiłeś te tarcze? i jakiej marki?
tomek14013 - 02-05-2010, 19:02

Japaneze cały koszt około 250 zł
robertdg - 02-05-2010, 20:04

Trzeba bylo zaczac od wywazania kol
tomek14013 - 02-05-2010, 20:40

Podczas wymiany opon na letnie powinni raczej dobrze zrobic, ale dzięki za podpowiedz pojadę i sprawdze u innego wulkanizatora.
Centosz - 02-05-2010, 21:35

Mam to samo u siebie i też mechanik powiedział że mam krzywe tarcze.Chamując ze 120 km/h nic nie czuć.Chamując za 160 kierownica dostaje wibracji.Skoro wymiana tarcz nic nie daje to co może być jeszcze przyczyną?Nie chce wywalić kasy w błoto.Koła mam wyważone bo pracuje na wulkanizacji.Na stalówkach miałem to samo i na alusach też to jest.
tomek14013 - 02-05-2010, 21:47

Przed chwilą wróciłem ze stacji benzynowej. Przy 80 km/h zachamowałem tak gwałtownie że aż przód zanurkował i nic się nie dzieje. Natomiast powtórzyłem to przy 120 to mało kierownicy nie wyrwie.
robertdg - 02-05-2010, 22:14

tomek14013, wyważ koła, bycmoze wada tkwi w felgach, jedz do rzeczowego czlowieka.
Centosz - 02-05-2010, 23:49

Jak by były nie wyważone koła to drgania kierownicy by były przy normalnej jezdzie a nie przy chamowaniu.
mario mario - 03-05-2010, 06:54

Zastanawia mnie tylko to że drgania są przy hamowaniu z prędkości ponad 100, jakby tarcze krzywe to drgania byłyby już odczuwalne przy mniejszych prędkościach, jakby nie było, ja bym sprawdził całą zawiechę wszystkie luzy. Pytałem o cenę tych tarcz ponieważ miałem dwa przypadki nowych i były krzywe, po zebraniu kilku dziesiątych u tokarza jak ręką odjął do pierwszego mocnego hamowanie, później było to samo, ale to w galancie, kupiłem tarcze za 400 zł dobrej firmy i było git od razu po założeniu. Rzekomo Marek nie sprzedaje badziewia.
robertdg - 03-05-2010, 09:09

Centosz, jakby nie bylo to najtansza opcja, a juz nie raz spotkalem sie z identycznym przypadkiem spowodowanym przez felge, przy hamowaniu z duzej predkosci ciezko bylo utrzymac kierownice w rekach, wywazeniekol przednich ze sprawdzeniem felg to cena okolo 30zl, a dobre nowe tarcze to wydatek dziesieciokrotnie wiekszy

Ponadto user napisał:
tomek14013 napisał/a:
Mam problem podczas chamowania od 100 km/h w górę, a mianowicie kierownica dostaje wibracji i pedał chamulca. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe a wibracje pozostały no może są trochę mniejsze.

Nawet jakby tarcze sie pokrzywily to po paru hamowaniach a nie po pierwszym

Anonymous - 03-05-2010, 10:49

sciaganie samochodu podczas chamowania

1. tarcze chamulcowe

2.zle klocki

3.brak wywazenia kółek

4.i główna przyczyna na która mało kto zwraca uwage zapieczony zacisk chamulcowy,czyli gdy naciskamy pedał hamulca ten zacisk który nie jest zapieczony zaczyna chamowac pierwszy i w tym momencie zaczyna nam sciagac samochod w lewo lub prawo i od tego bym zaczol

Centosz - 03-05-2010, 12:33

robertdg masz racje że najlepiej wybierać na początku najtańszą opcje, ale w moim wypadku musze wykluczyć krzywe felgi.Sprawdzałem na wyważarce i są proste.Najwiekszy ciężarek jaki mam naklejony na strone to 40g.

West-Cbradio nie chodzi o ściąganie samochodu bo takiego objawu nie ma.

rasiak1980 - 03-05-2010, 15:40

sprawdź bicie na tarczach i luzy w zawieszeniu to że ci kierownicą szarpie nie koniecznie musi być winą układu hamulcowego, ale np sumą luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu, sprawdź w szczególności przegub wahacza, końcówki drążków, luzy na łożyskach. w tym celu musisz podnieść przód auta i poszarpać troszke za koła ;) .mało osób wie że nawet nowy komplet tarcz i klocków musi się spasować, także głupotą jest odrazu testowanie ich w ekstremalnych warunkach przy prędkości powyżej 100 poza tym tak jak ktoś wcześniej napisał gwałtowne hamowanie ze 160 potem kałuża.... i myślę że można myśleć o nowych tarczach jeżeli te co kupiłeś były jakimś mocno budżetowym rozwiązaniem :D źle wyważone koła powodują wibracje ale raczej cały czas a nie tylko podczas hamowania
mario mario - 03-05-2010, 20:48

Centosz, taka jest prawda i prawidło zaczynamy sprawdzać rzeczy które pochłaniają najmniej czasu i kosztów, no chyba, ze ktoś wie na 100 co jest przyczyną.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group