To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] stuki w zawieszeniu - przeguby?

uciu - 03-05-2010, 13:53
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] stuki w zawieszeniu - przeguby?
Witam

Mam mały problem z (prawdopodobnie) przegubami. Ostatnio zaczęło mi coś stukać w zawieszeniu. Sytuacja od niedawna trochę się pogorszyła bo stukanie zaczęło być bardziej uciążliwe:/ Podczas spokojnej jazdy w miarę jednym tempem nie słychać stukania aż tak, ale przy przyspieszaniu i przy szybkiej jeździe jest bardzo słyszalne jadąc prostą drogą).. Byłem u mechanika i sprawdził mi niby zawieszenie i nie był pewny co to może być - stwierdził tylko na początku, że z gumy są ścięte przy przegubach i zaczyna smar wychodzić.. Przejechał się ze mną kawałek i stwierdził ostatecznie, że to przeguby..

No i mam pytanie czy faktycznie takie objawy to przeguby czy szukać jeszcze gdzie indziej. Możecie coś zaproponować jeżeli chodzi o przeguby z ABS-jakie brać w razie czego, ceny (jakieś rozsądne) i producentów wartych uwagi.

Konkretnie to chodzi o: Carisma 2001 sedan, 1.9 DI-D 102KM

robertdg - 03-05-2010, 14:43

Jezeli przeguby, to powinny takze dawac znac o sobie przy maks skretach, polecana marka zamiennika to SPIDAN
mikall0 - 04-05-2010, 07:48

a moze ten temat Ci pomoze
Artur Sobociński - 07-05-2010, 19:49

Widzę że każdy obstawia przeguby zewnętrzne ale mamy i wewnętrzne które objawiają się nieco inaczej. przegub zewnętrzny sprawdzamy prosto skręcamy w lewo bądź w prawo i ognia. Jak strzela to przegub zewnętrzny jeżeli strzela z prawej to prawy a jak z lewej to lewy. z przegubami wewnętrznymi jest inaczej. Tych skręcając nie sprawdzimy. te sprawdzimy na prostej drodze. Mianowicie. jedziemy po woli albo ruszamy i intensywnie (szybko) się rozpędzamy jeżeli są wyczuwalne drgania bądź stukot to mamy winowajcę. Przeguby wewnętrzne. Tyle że tu jest troszkę ciężej wskazać który to wewnętrzny, Prawy czy lewy. Dodam że na podniesionym samochodzie zawsze jest na nich luz gdyż kamienie ustawiają się pod dużym kątem do bieżni. Ważnym jest żeby być pewnym że nie ma luzu w zawieszeniu i koła są dobrze poważone .
uciu - 14-05-2010, 08:44

Problem ze stukaniem już załatwiony. Wymieniłem przegub od strony kierowcy i wreszcie cisza:) Odebrałem dzisiaj auto od mechanika, a koszt to: 340zł przegub Spidan + 30zł robocizna.

Pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group