[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Żółta kontrolka silnika
April77 - 05-05-2010, 08:25 Temat postu: Żółta kontrolka silnika Ostatnie 7-8 pełnych baków wyjeździłem na Shell v paver racing (100 oktanów i duża kaloryczność-promocje na stacjach - często w cenie zwykłej 95) i muszę przyznać ze po kilku bakach auto dużo lepiej jeździ. (ale zanim się ułoży silnik to jakieś dwa pełne baki wyjeździłem) Wczoraj podjeżdżam na stacje a tu koniec promocji i cena 5,49 Zrezygnowałem i zatankowałem zwykłą (prawie 45 litrów)
Po przejechaniu 10 km zapaliła się żółta lampka kontrolki silnika i cały czas świeciła przez jakiś 80-90 km. Potem zgasła.
Czy ktoś tak miał? i wie dlaczego? Paliwo zwykłe (95Pb) ale na dobrej zaprzyjaźnionej stacji (na pewno nie chrzczone)
banzajek - 05-05-2010, 09:01
Primo, wysokooktanowa benzyna nie powoduje przyrostu mocy ani tego ze "auto duzo lepiej jezdzi". Spada temperatura spalin w kolektorze, dzięki czemu możesz auto agresywniej wystroić. Jednak przy aucie fabrycznie strojonym na 95 to nie ma zadnego sensu. Ot taki efekt placebo. Jakkolwiek ta V-racing rzadko na którym szelu ma naprawdę 99+ oktanów. Zaletą jest to że ma sporo środków czyszczących których brakuje w zwykłym paliwie. Jeśli zgasła bez gaszenia silnika to po prostu przystosował się do gorszej jakości i tyle. Jeśli musiał gasić silnik to pewnie sonda lambda wykryła jakieś nieprawidłowości.
jaca71 - 05-05-2010, 10:35
banzajek napisał/a: | Jeśli zgasła bez gaszenia silnika to po prostu przystosował się do gorszej jakości i tyle. |
A czy czasem check engin nie zapala się jeśli paliwo ma zbyt niska ilość oktanów?
Radassss - 05-05-2010, 10:46
no moze sie wtedy zapalic, ale przypuszczalnie lanie x litrow tego vpower spowodowalo to ze auto "przyzwyczailo sie" do tego wysokooktanowego i to normalne przez pewien czas nie smakowalo ... kawior zostal zatapiony kurczakiem
tomekrvf - 05-05-2010, 20:07
Bez odczytania DTC nie można gdybać dlaczego świecił się MIL. Krótko mówiąc trzeba obrać kierunek ASO.
PS Nie wiem po co wlewać takie paliwo do zwykłych silników. Moje moto osiąga prędkość maksymalną na paliwe z pierwszej lepszej stacji Neste.
Roberto_ - 05-05-2010, 22:55
mnie tam przestrzegał gosc z salonu jak odbierałem auto , zeby nie zmieniac mu paliwa tylko smigac na jednym rodzaju bo silnik nie lubi zmian oktanowych
banzajek - 05-05-2010, 23:01
gdyby kolega byl z Wawy to mógłbym mu za darmo zczytac bledy, chociaz pewnie jakby podjechal do chlopakow z TTC i ładnie sie usmiechnal to tez by pewnie nie roblili klopotow.
rkowalcz - 06-05-2010, 15:02
miałem żółta kontrolkę - skończyło się na wymianie sondy lambda
banzajek - 07-05-2010, 10:52
ja mam żółtą kontrolkę średnio raz w tygodniu a dalej mam zdrową sondę nie ma co straszyc ludzi.
rkowalcz - 07-05-2010, 11:02
jak masz żółta kontrolkę to musisz mieć jakieś błędy (nawet jak zgaśnie to można odczytać co ją spowodował) i najlepiej to zrobić.
U mnie sonda działa poprawnie (nie miałem żadnych problemów w czasie jazdy) z wyjątkiem jednej sytuacji - wyłączenia silnika, bo zamiast się wyłączyć nadal pobierała prąd i dlatego był błąd - wymienili sondę na gwarancji.
airchick - 20-09-2010, 16:30
moim zdaniem, Lancer na Vpower dużo lepiej jeździ niż na 95.
Na Vpower śmiga spokojnie 200 na niemieckiej autostradzie, a przy 95 jakby się fochował.
Kjuba - 21-09-2010, 10:56
Vpower nic nie daje, takie jest moje zdanie - silnik jak nie jest przystosowany do paliwa o większej liczbie oktanów to nie poleci szybciej a efektem może być nawet wyższe spalanie. silnik ma określoną mapę i żadne paliwo tego nie przeskoczy no chyba że na gorsze to owszem
piomic - 21-09-2010, 16:38
rkowalcz napisał/a: | jak masz żółta kontrolkę to musisz mieć jakieś błędy (nawet jak zgaśnie to można odczytać co ją spowodował) i najlepiej to zrobić | Hmm...
banzajek kilka postów wyżej napisał/a: | gdyby kolega byl z Wawy to mógłbym mu za darmo zczytac bledyc |
alfiq - 22-09-2010, 12:38
Mnie zapaliła się żółta kontrolka kiedy po wyjeździe z salonu, po paru kilometrach zatankowałem do pełna 98 na orlenie (w baku było 10l teoretycznie, więc była konieczność). Przy czym nie zapaliła się od razu a następnego dnia po odpaleniu silnika. Z lekkim stanem przedzawałowym zadzwoniłem do dealera i zgłosiłem usterkę ale jak skończyłem rozmawiać, to już zgasła Sprawdzili mi to potem na kompie ale nie zapisał się żaden błąd. Prawdopodobnie nawet 98 w Polsce jest gorsza od jakiejkolwiek benzyny z Japonii i się musiał troszkę przystosować. Teraz nie ma problemów, nawet jak śmigam na 95, choć jak już pisałem wcześniej - tankuję tylko na jednej stacji Shella w Katowicach. Ostatnio wlałem v-racing (ten zwykły) i jedyne co zauważyłem, to że ciszej i równiej chodzi. Przyrostu mocy czy mniejszego spalania nie zaobserwowałem.
|
|
|