To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Broki do sigmy

zuku19 - 05-05-2010, 15:28
Temat postu: Broki do sigmy
Mam mały problem , czy ktoś wie jaki rozmiar broków (czy 3/4,czy 1/2,) idzie do sigmy 12V i ile szt.
Zajc3w - 05-05-2010, 17:40
Temat postu: Re: Broki do sigmy
zuku19 napisał/a:
Mam mały problem , czy ktoś wie jaki rozmiar broków (czy 3/4,czy 1/2,) idzie do sigmy 12V i ile szt.


W głowicy są po 1 w bloku nie wiem. W głowicach raczej 1" . Miałem je(głowice) jeszcze wczoraj w domu.

lukasz12 - 05-05-2010, 19:31

Co to jest? To są jakieś zaślepki czy coś?
Zajc3w - 05-05-2010, 19:40

Zaślepki w układzie chłodzenia głowicy i bloku. Przypuszczam, że równocześnie zaślepki otworów technologicznych.
lukasz12 - 05-05-2010, 20:01

Zajc3w napisał/a:
Zaślepki w układzie chłodzenia głowicy i bloku. Przypuszczam, że równocześnie zaślepki otworów technologicznych.


Właśnie takie coś zamówiłem Wojtkowi przypadkowo ostatnio. Od Sonaty 3.0 podejdą...W serwisie Hyundaia w cenie 8 zł.

zuku19 - 05-05-2010, 20:36

Zajc3w napisał/a:
Zaślepki w układzie chłodzenia głowicy i bloku. Przypuszczam, że równocześnie zaślepki otworów technologicznych.

Brok ma za zadane tylko i wyłącznie jedno. W razie zamarznięcia cieczy chłodzącej zamiast rozsadzić blok wywala brok, innymi słowy jest to bezpiecznik /korek.
W ASO zamówiłem szt.2 jeden 41mm, drugi 35mm, dalej zobaczę , co jeszcze się stało .
Wszystko zaczęło się że wyjechałem do Francji, miałem auto sprzedać , potem był pomysł aby jechać sigmą , ale z racji że koszt był duży pojechałem autobusem, autko zostawiłem pod opieką i....... jest jak jest , teraz staram się ją reanimować , ale wszystko się okaże po uszczelnieniu układu chłodzenia , ponoć stała nie odpalana od jesieni , po naładowaniu aku. odpaliła dosłownie z dotyku.

Andrew - 05-05-2010, 21:23

zuku19 nie wiem czy pomogę, ale jak znasz rozmiar broku, to możesz go kupić u Mateusza Hanżka. Ja zamawiałem znajomemu do carismy, miał od ręki w cenie 5-8 złotych.
zuku19 - 05-05-2010, 21:51

andrew84 napisał/a:
zuku19 nie wiem czy pomogę, ale jak znasz rozmiar broku, to możesz go kupić u Mateusza Hanżka. Ja zamawiałem znajomemu do carismy, miał od ręki w cenie 5-8 złotych.

Jak będę wiedział dokładnie jaki rozmiar to chętnie skorzystam , dzięki :) , mam tylko cichą nadzieję że uszczelki pod głowicą całe , bo opiekun sigmy, jeździł najprawdopodobniej bez płynu i mówił że para poszła z pod maski , myślę że ta para to nie z przegrzania tylko woda/płyn wylatywał na rozgrzewającą się rurę wydechową , mówił że wskaźnik temperatury nie podskoczył i tu rodzi się pytanie czy dlatego nie pokazał bo nie było cieczy , co jest prawdopodobne. jeśli uszczelki poszły to będzie chyba auto na części, choć szkoda , silnik nigdy nie widział gazu , pali od strzału i ogólnie mam do niego sentyment , jestem pierwszy właścicielem w Polsce , sprowadzony z Danii

Andrew - 05-05-2010, 22:03

Jak jeździł bez płynu to różnie może być. Wszystko wyjdzie "w praniu". Czemu nie było płynu? Wyciek miał jakiś? Jak nie długo jeździł w takim stanie to powinno być ok, choć na pewno to pozostawi jakiś ślad na uszczelce. Szwagier jeździł zwykłym golfem bez płynu, mówił, że auto nie grzeje, to sprawdziłem płyn i dolałem weszło 2,5 litra do silnika 1.4 :shock: No i po miesiącu uszczelkę dmuchnęło... Miejmy nadzieję, że u Ciebie będzie ok :)

zuku19 napisał/a:
jeśli uszczelki poszły to będzie chyba auto na części
jak same uszczelki ewentualnie by były do wymiany, to chyba reanimacja nie powinna być aż tak droga?
zuku19 - 05-05-2010, 22:18

Właśnie nie mogę się dowiedzieć wszystkiego od niego , z prostego względu kolega ni w ząb nie zna się na mechanice , uszczelki pod głowicę coś pod 90zł za szt.do tego inne uszczelki , ale jak zdejmę głowicę to przydało by się je sprawdzić zrobić uszczelniacze sprawdzić zawory, prowadnice , zrobić planowanie , a w Warszawie to spore koszty.
Nie ma co się na zapas martwić , jestem optymistą może skończy się na brokach.
P.S
Całkiem zapomniałem że sonata ma ten sam silnik

wojtas - 06-05-2010, 00:13

Z tego co pokazuje caps wynika, że takie zaślepki występują :
w bloku od strony skrzyni i rozrządu po dwie na stronę, nr: MF665541, średnica 35mm,
w bloku od przodu i tyłu po trzy na stronę, nr: MD096863, średnica 41mm,
i w głowicy po jedną na głowicę od strony skrzyni, nr: MF665541,średnica 35mm,
Więc takie same jak w bloku.
Jak coś to mam takie na zbyciu 2 szt. (ori Hyundai), ale taniej niż 6,50zł za sztukę + koszt przesyłki ich nie oddam. :D

zuku19 - 06-05-2010, 09:30

wojtas021180 napisał/a:
Z tego co pokazuje caps wynika, że takie zaślepki występują :
w bloku od strony skrzyni i rozrządu po dwie na stronę, nr: MF665541, średnica 35mm,
w bloku od przodu i tyłu po trzy na stronę, nr: MD096863, średnica 41mm,
i w głowicy po jedną na głowicę od strony skrzyni, nr: MF665541,średnica 35mm,
Więc takie same jak w bloku.
Jak coś to mam takie na zbyciu 2 szt. (ori Hyundai), ale taniej niż 6,50zł za sztukę + koszt przesyłki ich nie oddam. :D

Wielkie dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź, to mi dużo pomoże bo wiem już teraz ile sztuk i jakie , jeśli będą potrzebne chętnie skorzystam z oferty.
Masz 2szt 41, czy 35?

wojtas - 06-05-2010, 09:34

zuku19 napisał/a:
Masz 2szt 41, czy 35?


Mam: 2szt 35mm

Tak to wygląda:


zuku19 - 06-05-2010, 09:45

wojtas021180 napisał/a:


Mam: 2szt 35mm

Oki , jak założę te co zamówiłem a będzie potrzeba jeszcze to chętnie odkupię :)
Na razie nie wiem ile brakuje bo nie mam kanału i nie mogę dokładnie zweryfikować silnika , jak zaślepię z przodu będzie wiadomo co dalej.
Jeszcze ciekawe jak chłodnica, czy nie oberwała.

wojtas - 06-05-2010, 09:56

Zakładając najgorszy scenariusz, będziesz musiał wyciągnąć skrzynie, bo dwie zaślepki w bloku są pomiędzy skrzynią a silnikiem. Miejmy nadzieje, że będzie bardziej optymistycznie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group