To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - Problem ze skrzynią automatyczną

kdf - 05-05-2010, 23:08
Temat postu: Problem ze skrzynią automatyczną
Witam. Problem mój polega na tym że zmiana biegów następuje na b.wysokich obrotach. Mogę spowodować wcześniejsze przełożenie biegu poprzez puszczenie pedału gazu, ale gdy tylko nieco mocniej wcisnę gaz, od razu następuje redukcja. W tej sytuacji jazda moja wygląda dokładnie tak jakbym jechał z manualną skrzynią, tyle że nie dotykam lewarka zmiany biegów. Po prostu wciskam gaz, po osiągnięciu np 3000 obrotów zdejmuję nogę z pedału-następuje przełożenie biegu, po czym ponownie wciskam DELIKATNIE gaz (jeśli wcisnę choć nieco gwałtowniej nastąpi redukcja) i tak przez kolejne biegi. Jeżeli pedał gazu podczas tej "wymuszonej" zmiany nie będzie puszczony do oporu-następuje dość nieprzyjemne szarpnięcie. Generalnie nie ma tu nic z przyjemności jazdy ze skrzynią automatyczną bo przez cały czas trzeba mieszać pedałem gazu, z jednej strony aby przerzuciła bieg na wyższy i jednocześnie uważać aby za bardzo nie wcisnąć pedał by nie nastąpiła redukcja.
mario mario - 05-05-2010, 23:30

Napisz jakąś historię usterki, czyli jak do tego doszło, prawdopodobnie tarczki na koszach są spalone, ale potrzebuję wiedzy na temat jak, co i kiedy.
kdf - 06-05-2010, 18:15

Hmmmm trudno mi cokolwiek na ten temat napisać ponieważ jest to nowy nabytek. Poprzednim właścicielem był przez 6 lat lekarz który używał go na polowaniach, więc nie był katowany na przeprawach. Czy powodem mogą być zmienione opony? Obecnie są założone b.duże balony,więc obciążenia są większe.
mario mario - 06-05-2010, 21:48

Postaraj się, nie wierzę że auto kupiłeś bez pomocy osoby która z na się na asb
kdf - 06-05-2010, 22:28

Niestety. Czy w razie "W" skrzynia z modelu II pasuje do I ?
mario mario - 09-05-2010, 12:44

kdf, opony nie mają tu nic do rzeczy, musisz zebrać więcej info, potrzebna nam wiedza kiedy był olej wymieniany, kto to robił, jak to robił, jak często, czy skrzynia była remontowana, jak tak to co było wymieniane, czy jak robiłeś jazdę próbną to tak samo się zachowywała skrzynia jak teraz, jak się zachowuje na zimnym , a jak na rozgrzanym oleju, jaki silnik, najmocniejszy był 3.0 chyba 140 KM. Nie panikuj z wymianą skrzyni, chyba że masz nową, używana skrzynia może za rok sprawiać takie same lub większe problemy.
jawaldek - 09-05-2010, 13:05

Spróbuj zresetować "skrzynię" zdejmij z akumulatora na kilkanaście sekund przewód prądowy. Skrzynia ma tendencję do "zapamiętywania" jazdy poprzednika.Czy aby nie jeździsz na ower draiwie->> nadbieg wtedy częściej skrzynia wachluje. Jeśli szarpie to nie są to zbyt dobre oznaki dla skrzyni. Sprawdź poziom oleju na rozgrzanym i pracującym silniku i zobacz jaki kolor jest oleju->> powinien być w barwie czerwony. Zanim będziesz myślał o zmianie skrzyni wymień olej oraz filtr w tejże->> tylko rób to tam gdzie potrafią to robić bo zapowietrzyć skrzynię jest łatwo->> popytaj na forum regionalnym może znają dobrego fachowca. Małopolska ma takiego P.Leszka i nie wiem czy jeśli nie znajdziesz żadnego w swojej okolicy czy nie warto,po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się->> roboty ma od zarąbania,wybrać się w okolice Krakowa?? taaaa tylko te 370km do pokonania :?
mario mario - 09-05-2010, 18:08

jawaldek napisał/a:
bo zapowietrzyć skrzynię jest łatwo->>
,
a mógłbyś mi podpowiedzieć jak zapowietrzyć automatyczną skrzynię biegów, bo na te parę wymian oleju jakoś mi nie udało się.
jawaldek napisał/a:
Czy aby nie jeździsz na ower draiwie->> nadbieg wtedy częściej skrzynia wachluje.
, kolego z całym szacunkiem ale jak można jeździć na over driv-ie, mam nieodparte wrażenie, ze masz dobre intencje, ale nie bardzo wiesz jak opisać to co czujesz, albo używasz sobie znanych sformułowań, a nasz kolega jest trochę zielony w kwestii ASB. Widzę w opisie, ze jeździsz automatem.
jawaldek napisał/a:
Skrzynia ma tendencję do "zapamiętywania" jazdy poprzednika
skrzynia nie ma tendencji, tendencja to znaczyć może że raz zapamięta a innym razem nie, skrzynia czyta parametry z poszczególnych czujników i dobiera poszczególne operacje do tych sygnałów. Po resecie skrzyni, a raczej kompa, ten wraca do ustawień fabrycznych, ustawia się na sygnały z czujników zbierane w trakcie testu ustalającego tzw. mapę pracy ECU i stąd się bierze stwierdzenie że skrzynia się uczy.
Co do kolegi zakładającego temat to chyba nie bardzo oczekuje podpowiedzi, a ma zamiar wywalić trochę grosza, więc to jego temat i jego skrzynia. Pozdrawiam.

jawaldek - 09-05-2010, 21:23

mario mario napisał/a:
a mógłbyś mi podpowiedzieć jak zapowietrzyć automatyczną skrzynię biegów
tego to nie wiem bo jest to robione w sprawdzonym warsztacie
mario mario napisał/a:
bo na te parę wymian oleju jakoś mi nie udało się
to się ciesz a takie przypadki były już opisywane na forum jako ostrzeżenie
mario mario napisał/a:
kolego z całym szacunkiem ale jak można jeździć na over driv-ie
dzięki za szacunek :mrgreen: zadałem pytanie czy aby nie ma włączonego ??? Nie wiem czy zauważyłeś ale "zapamiętywania" jest w szczególny sposób zaznaczone.
mario mario napisał/a:
skrzynia nie ma tendencji, tendencja to znaczyć może że raz zapamięta a innym razem nie, skrzynia czyta parametry z poszczególnych czujników i dobiera poszczególne operacje do tych sygnałów. Po resecie skrzyni, a raczej kompa, ten wraca do ustawień fabrycznych, ustawia się na sygnały z czujników zbierane w trakcie testu ustalającego tzw. mapę pracy ECU i stąd się bierze stwierdzenie że skrzynia się uczy.
w uczony :wink: sposób to opisałeś i dobrze tylko czy aby przypadkiem"nie obrażasz nas" :mrgreen: :wink: mam nadzieję że chwyciłeś żart.A kdf czy chce wywalić grosz czy też nie to już Jego problem może nie ma dostępu do kompa???? albo już Ktoś w bardziej przystępny sposób Mu wytłumaczył????
kdf - 09-05-2010, 21:23

Generalnie najbardziej wkurza mnie że jadąc na 4 biegu (tu ponoć nazywa się go nadbiegiem) powiedzmy z prędkością 95/h, niemalże każda próba przyspieszenia kończy się redukcją. Nie mówię tu o wciśnięciu gazu do dechy ale po prostu lekkie naciśnięcie pedału.
Po przeczytaniu innego forum zdecydowałem się poluzować nieco (1.5 obrotu nakrętek) linkę idącą do skrzyni, sprzężoną z linką gazu. Wynik jest bardzo obiecujący. Redukcja nadal następuje ale znacznie później. A tak w ogóle dzisiaj pojeździłem trochę w terenie i było super. Auto w podmokłym terenie gdzie nawet ciągnik rolniczy miał niezłe problemy z jazdą , jechało tylko z napędem na tył.

mario mario - 09-05-2010, 21:45

kdf, no widzę że jednak śledzisz temat. przyznam, ze nawet nie mam pojęcia jaka skrzynka siedzi w twoim sprzęcie, jakbyś napisał co to za sprzęt to mógłbym coś podpowiedzieć. Na chwilę obecną to moge podpowiedzieć abyś nic sam nie kombinował z linkami. Skrzynia ma czujniki prędkości na wejściu i wyjściu, ponadto tak jak pisałem ECU skrzyni zbiera dane z wielu czujników, mógł jakiś paść i skrzynia wariuje, lepiej wydać 100 zł i podłączyć do kompa niech ci odczyta błędy silnika i skrzyni i będziesz wiedział co i jak. Z opisu wiele razy wyglądało na określone uszkodzenie konkretnego elementu a po rozebraniu skrzyni okazywało się całkiem co innego.
Whitie - 10-05-2010, 20:46

Zacząłbym od wymiany tego starego, śmierdzącego :) przepalonego oleju .....
mario mario - 10-05-2010, 21:24

Whitie napisał/a:
Zacząłbym od wymiany tego starego, śmierdzącego :) przepalonego oleju .....
Co jak co , ale tego jestem pewny. Tam gdzie pobieram lekcję robi się tak. Przyjeżdża gościu i, chodzi mi tu o skrzynię, pierwsze co robimy sprawdzamy stan oleju, i jak jest zapach spalenizny nawet taki lekko wyczuwalny wtedy na 100% wiadomo, że elementy cierne czyli tarczki na którymś z koszy są do wymiany, w takim przypadku jeszcze nie zdarzyło się aby było inaczej, także jak piszesz, że wymień spalony olej to zła rada, tu już wymiana nic nie pomoże.
polaff - 10-05-2010, 22:47

Cytat:
Po przeczytaniu innego forum zdecydowałem się poluzować nieco (1.5 obrotu nakrętek) linkę idącą do skrzyni, sprzężoną z linką gazu. Wynik jest bardzo obiecujący. Redukcja nadal następuje ale znacznie później.


moim zdaniem to może być dobry trop tylko, że zależnie od tego co działo się z autem przed zakupem.

nie wiem jakie masz auto, ale...

Ja mam jedynkę i pierwotnie była w manualu, założyłem automat i powiem tak:

komp w tej skrzyni to tylko prosta puszka sterująca momentem w jakim dział przycisk o/v zależnie od temperatury.

Skrzynia nie uczy się tak jak współczesne automaty (mam taki w osobówce).

Linka której ustawienia zmieniasz steruje kick down czyli tym kiedy skrzynia ma zrzucić bieg ewentualnie ile tych biegów. Czyli coś co może mieć wpływ na Twoje problemy.

Nie wiem czy problem może wynikać z usterki bo na automatach się nie znam. Wiem natomiast, że za swoją skrzynię zapłacilem 800 zł BRUTTO + olej i jak dotąd przejechałem na niej około 30tyś km (nie wiem dokładnie ile) od listopada2009 z czego jakieś 5 może 10 tyś katowania w terenie i wszystko działa skrzynia jest super - bezawaryjna i idioto odporna (ostatnio znajomy przestawił pozycjioner na R gdy jechałem 80km/h i nic się jej nie stało:).

Dodam tylko, że ja u siebie wyeliminowałem całkowicie ten "komputer" i skrzynia działa super. By wszystko działało wystarczy podłączyć JEDEN przewód (jesli chodzi o elektrykę) i odpowiednio ostawić tą linke o której piszesz.

Pozdrawiam!!!

Przemek.

[ Dodano: 10-05-2010, 22:49 ]
oo nie zauważyłem w opisie... masz jedynkę. Więc masz tak samo "tępą" w sensie prostą skrzynię jak ja

mario mario - 11-05-2010, 05:57

Prawdopodobnie w waszych autach siedzą KM1 -ki, czy to takie proste skrzynie tego bym nie powiedział, jak mi napiszesz dokładne oznaczenie to w niedziele podam więcej szczegółów na temat samej skrzyni i jej charakterystyki, niestety uczę się i musiałbym zapytać fachowca.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group