Carisma - Techniczne - czujnik
konradsd - 06-05-2010, 02:34 Temat postu: czujnik witam posiadam carisme 1.8 gdi rok 2001, borykam sie z pewnym problemem dosc dlugo gdyz wczesniej nie mialem funduszow i nie moglem sie za to zabrac, ale do rzeczy, otoz od czasu do czasu pali mi sie kontrolka chec, auto przy pedale wcisnietym do podlogi jak by sie dlawi krztusi obroty stoja w miescu jak mam lekko pedal wcisniety dochodzi tylko do 4 tys obrotow i koniec, na luzie obroty ida normlanie ale tez tylko do 4 tys, ma czasami przeblysk i wtedy auto smiga elegancko, ostatnio tez na zimnym silniku nie chce odpalic za pierwszym razem, bylem na kompie wykazalo ze walniety czujnik ciesnienia paliwa, komp byl do aut niemieckich wiec nie wiem czy w ogole w cari takie cos jest i czy ten czjnik moze miec wplyw na odpalane auta?, prosze o porady pozdrawiam
Bartek - 06-05-2010, 07:42
Jest taki czujnik, pada niezwyke rzadko, bo zazwyczaj problemy dotyczą pompy wysokiego ciśnienia przez zapchane filterki w niej lub jej zniszczenie tym, co na stacjach nazywają szumnie benzyną....
pawelsonx - 06-05-2010, 10:09
błąd czujnika ciśnienia paliwa nr 56 to według starej interpretacji błędów jest poprawka do tego i tak jak pisze obywatel Bartek, dotyczy całego systemu włącznie z zapowietrzeniem i pompą paliwa niskiego ciśnienia
konradsd - 06-05-2010, 12:32
to w sumie zaryzykuje i odrazu kupie ten czujnik i zobaczymy co bedzie sie dalej dzialo, bo chcialem jeszcze pojechac dla pewnosci na kompa do japonskich aut ale wobec tego chyba zaryzykuje, jestem ciekaw ile kosztuje taki czujnik i czy sam dam rade go zamontowac, dzieki za pomoc pozdrawiam
gdyby ktos z was znał gdzie można taka częśc zdobyc nawet na zamówienie to bede wdzieczny bo dzwonie po hurtowniach w okolicy bydgoszczy i nic takiego nie maja, pytaja mnie tez o numer tego czujnika niestety jescze nie zagladalem tak gleboko i nie wiem
pawelsonx - 06-05-2010, 14:32
komp do japońskich aut do europejskiego samochodu .
taniej ci wyjdzie kupno evoscana za 25 dolarów plus kabel vag kkl za 40zł
chcesz wymienić czujnik bo diagnosta źle zinterpretował błędy ??
Nie mógł ci wykazać czujnika ciśnienia paliwa bo w serwisów-ce mitsubishi nie ma takiego błędu
konradsd - 06-05-2010, 23:23
nie bardzo wiem co to takiego evoscan i ten kabel w jakim celu mial bym to kupic?, a czujnik cisnienia paliwa mam do wymiany tak mi powiedzil mechanik ktory podlaczyl go do kompa, teraz dzwonilem do niego bo pojawil sie problem z odpalaniem na zimnym silniku odpala za 2 razem i mowil ze moga to byc swiece filtry, wyczytalem tez na tym forum ze jak odkrecam wlew do zbiorniku paliwa slysze ze jest zasysane powietrze, czy jest to jakas wskazowka do czegoś?, teraz tylko zastanawiam sie czy zaufac diagnostyce na kompie niemieckim i kupic czujnik ktory uzywany kosztuje 400zł czy jechac jeszcze na inna diagnostyke dojaponskich aut i wtedy zaczac dzialac?
achanumer tego czujnika jaki podali mi w serwisie mitsubishi to MR560127
pawelsonx - 07-05-2010, 00:02
podłączył pod kompa i stwierdził że do wymiany czy może wziął miernik i zrobił pomiary pod maską ??
Jakie wskazania miał ten czujnik??
Tak jak zasysa powietrze to tworzy się podciśnienie które utrudnia zasysanie paliwa przez pompę (nie powinno tak być) i wtedy wywali ci błąd 56 cisnienie systemu paliwa poza normą (przez pseudo mechaników interpretowany jako czujnik ciśnienia bo w 1997 oznaczł właśnie czujnika ale w 15,12.1998 serwis mitsu wydał poprawke i stwierdził ze dotyczy całego układu paliwowego)
Evoscanem i kablem sam sobie zrobisz diagnozę na poziomie ASO
zadzwoń do mechanika zapytaj sie czy oprócz diagnozy komputerowej wykonał inne czynności w celu sprawdzenia czy to czujnik a nie coś innego i czy zmierzył ciśnienia pompy w baku i pompy wysokiego ciśnienia.
A że niemiecki komp to nie czyni wiarygodnym mechanika polski cdif2 tez jest niezły lub chiński x431
Poczytaj równiez o filterkach w pompie itp
konradsd - 08-05-2010, 13:12
dzieki za porady tzn kompa podlaczyl i jechal autem i nie wiem co sprawdzal wiecej jadac moze cisnienie, z tego co napisales wnioskuje ze najlepiej bylo by udac sie do dobrego diagnosty, bo nie koniecznie to musi byc ten czujnik, zaczne chyba wlasnie od sprawdzenia dokladnej przyczyny, powymieniam filtry ,swiece, bo jak dotyczy to calego ukladu paliwa to rownie dobrze moze byc pompa dobrze rozumiem?, pozdrawiam zaczne dzialac od poniedzialku i zobaczymy, nie wiem czy pisalem wczesniej ze auto jak stoi na luzie i wcisne caly pedal do konca odrazu to tak jakby pierdzialo z tlumika jak dociskam pedal do polowy to obroty wtedy rosna powoli do 4tys
[ Dodano: 09-05-2010, 23:04 ]
jeszcze jedno mi sie nasunelo po przeczytaniu paru postów czy moge miec tez uszkodzony regulator napiecia, zauwazylem ze obroty mi faluja delikatnie jak wlcze klime to lekko spadaja jak kierownica na postoju skrece maksymalnie w lewo lub w prawo czuje jak zaczyna buczec auto i tez spadaja obroty, teraz na obrotomierzu wskazówka jest na tej pierwszej kresce wczesniej byla wyzje? może te dodatkowe objawy przybliza bardziej co moze byc uszkodzone,jutrojade na komputer moze dowiem sie jeszcze czegos
[ Dodano: 10-05-2010, 18:31 ]
witam tak wiec bylem na diagnostyce wyszło ze jest cos w ukladzie paliwowym, blad P0190 fuel preassure sensor 1, rozdzielacz paliwa czujnik cisnienia tak w sumie ogolny blad ale koles mierzyl tez cisnienie przez podlaczenie do kompa w sorodku na jalowym biegu bylo 0,30-0,40 atmosfer jak przygzowalem rowniez na biegu jalowym na postoju skoczylo maksymalnie do 1,34 max 2 , to chyba za malo z tego co mi koles powiedzial, twierdzil zebym najpierw wymienil filtry sprawdzil swiece i potem zajal sie ukladem paliwa mowil ze raczej to nie bedzie czujnik ze moze to byc pompa, prosze was o porade jak mam sie do tego odnies? czekam na odpowiedz pozdrawiam
|
|
|