To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - 2.0 16 wentyli - strasznie ciezki pierwszy rozruch na zimno

Śpiewak - 06-05-2010, 20:09
Temat postu: 2.0 16 wentyli - strasznie ciezki pierwszy rozruch na zimno
wiec panowie borykam sie z takim problemem - gdy wsiadam do mojej furmany rano badz po pracy gdy auto caly dzien stoi nietykane,przekrecam kluczyk i co? wtedy dzieje sie masakra. strasznie dlugo trzeba meczyc rozrusznik,kiedy juz zaczyna lapac to mija tez dobra chwila zanim zlapie swoje obroty. cale szczescie ze moj akumulator jest chyba niesmiertelny :D dodam ze zmienilem pompke paliwa poniewaz podejrzewalem ze to ona daje zbyt niskie cisnienie na rozruch ale jednak nie - dalej to samo. filtr paliwa nowy. wiec pomozcie panowie bo nie mam kiedy rozgrzebywac mojego szatana i szukac igly w stogu siana. :P
areksz121 - 06-05-2010, 21:05

Śpiewak, sprawdź przede wszystkim stan kopułki, palca, świec i kabli...błędy sprawdzałeś? Kolejno może być moduł zapłonowy i na szczycie ECU... Ja miałem takie same objawy jak opisałeś i to był nieszczęsny moduł. Koszt nowego niemały, w moim Galu zastosowałem zewnętrzny moduł (20PLN) i prawie 30kkm zrobione w niecały rok...:)

Edit:
Ew. kondensatory ECU może też trzeba sprawdzić.

Śpiewak - 06-05-2010, 21:23

areksz121, arek mam caly drugi silnik z osprzetem:) podsuwasz same usterki elektryczne a ja jednak chcialem drążyc temat paliwa,bede szedl Twoja droga. takie pytanie - czy galant jest wyposazony w gniazdo diagnostyczne? jezeli tak to gdzie jest skitrane i jakiego jest typu bo w pracy mam mozliwosc korzystania z KTSa Boscha wiec z checia bym sobie bledy poczytal bo check swieci sie tak samo jasno jak rezerwa :D
jacek11 - 06-05-2010, 21:52

Galant posiada gniazdo OBD,znajduje się pod deską rozdzielczą nad prawym kolanem kierowcy.Zwierasz pierwszy,i czwarty pin.Przekręcasz zapłon,i kontrolka silnika mruga błędy.

Pozdro. :)

Śpiewak - 06-05-2010, 22:18

coz,bede dzialal ale w weekend bo w tym tygodniu pracy poruszam sie moimi dwoma kólkami poki pogoda pozwala 8) dzieki wielkie :)

[ Dodano: 10-05-2010, 19:36 ]
wiec tak panowie, wybadalem temat - pompka paliwa dostaje prąd dopiero jak krece rozrusznikiem, na wlaczonym zaplonie nie. stad ciezki rozruch,tylko teraz gdzie go boli? przekaznik? jak tak to ktory to podpowiedzcie proszę ;)

areksz121 - 13-05-2010, 01:18

Śpiewak, ale mi to wygląda na normalne zachowanie...Hyundai pony z sercem colta i mój E55A ma tak samo. Pompka włącza się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem...mam 2 kulawe wtryski (chwilowo) i nawet przy nich silnik "łapie na dotyk". Próbowałeś włączyć wcześniej pompkę i potem kręciłeś? Jeśli jesteś pewien, że to wina niedoboru paliwka, pompka rzekomo swoją wydajność ma, to pasuje sprawdzić jeszcze zawór zwrotny na listwie wtryskowej może nie utrzymuje ciśnienia... Takie moje sugestie.

Jeszcze co do przekręcania kluczykiem, jeśli przekręcam na ACC ( włączam zapłon) to silnik krokowy się ustawia, ale i wtryski startową dawkę wtryskują, pod warunkiem, że na listwie panuje jakieś ciśnienie. Pewnie dlatego tak szybko łapie.

Dlaczego jestem pewien, że wtryski przed odpaleniem dają pierwszą dawkę? Bo po odłączeniu krokowca i ponownym włączeniu na ACC nadal coś słychać i to właśnie wtryski.

Trochę się rozpisałem, może coś pomoże w dociekaniu problemu :)

Śpiewak - 13-05-2010, 18:25

ogolnie mialem mala wojne z galantem w zeszly weekend bo zgasilem go i tak juz po zawodach - nie zapalił wiecej. w koncu udalo mi sie do uruchomic po zmianie pompki paliwa jednak teraz czasem chodzi na 3 cylindry - zmienilem swiece,palec i kopulke, komputer sterujacy. wlasnie jestem ciekaw swoich wtryskiwaczy... mam drugie to zobacze jak to wyglada.
areksz121 - 13-05-2010, 23:00

A obrotomierz Ci nie wariuje czasem jak już go odpalisz i jedziesz ( najbardziej przy przyspieszaniu)??? Skakanie obrotomierza to chyba pierwsza oznaka, tak nawet ze schematu wynika...

Zobacz mój przeszły załatwiony problem...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39834

Jeśli masz aparat zapłonowy na podmiankę to też możesz sprawdzić, w innym wypadku jest tam jeden link do postu autorstwa kolegi Burst.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group