To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA5A 1.8] silnik 4g93 wadliwe głowice?

kartomaniak gti - 07-05-2010, 17:20
Temat postu: [CA5A 1.8] silnik 4g93 wadliwe głowice?
Jak juz niektórzy wiedzą podczas ostatniego kjs-u w moim gieteju zawór powiedział papa. głowica pojechała do naprawy po raz drugi :? Od remonty przejechałem niecałe 3 tys km i motor padł. wszystko rozgrywa sie na 3. cylindrze, mam 2 głowice w których ten sam ssący zawór spotkał sie z tłokiem i trochę go powyginało. Na domiar złego w lancerze 4g93 także poleciały zawory, po prostu sie urwały. W czwartym silniku który rdzewieje u mnie w garażu jest wypalona dziura w tłoku na 3. cylindrze.
Gdzie szukać przyczyny? cholerne zawory "pękają" jak zapałki...może to wina prowadnic? bo nie jest normalnym, że zapłaciłem 1000zł na remont głowicy i po 3 tys km musze robić to ponownie :evil:

mkm - 09-05-2010, 10:58

Wina przebiegu i przeprowadzanych remontow. Zobacz, ze kolejność jest taka:
Przebieg „około 300tys”, wymiana uszczelki pod glowica – koniec silnika.
Wg. mnie jest kilka opcji.
Podczas „remontu” pomijamy jakas bardzo istotna czynność (np. wymiana „jakiegos drobiazgu”teoretycznie niezwiązanego z sama uszczelka)
Przebieg silnika jest obliczony na 300tys., a pozniej to już kwestia szczescia.
Jest tez jeszcze jedna możliwość i od tej bym zaczal. Katalizator, a dokladnie caly układ wydechowy.
Może przez przypadek odkryłeś, ze jazda bez kata jest bardziej szkodliwa niż wszyscy przypuszczali?

Anonymous - 09-05-2010, 17:05

Nie wiem jak to jest w 1.8 GTI ale w eclipse i evo zawory są zgrzewane z dwóch części po to żeby w trzonku zaworu zamknąć sód czy coś tam. Ja bym postawił na układ paliwowy,myślę że trzeba winić wysokie temperatury za awarię(przytkany wtrysk=wysoka temperatura=pęknięty zawór).To tylko teoria.
kartomaniak gti - 09-05-2010, 21:36

mkm napisał/a:
pomijamy jakas bardzo istotna czynność (
u mnie nie ma takiej opcji

mkm napisał/a:
Katalizator, a dokladnie caly układ wydechowy.
że niby odpręzony za bardzo ?

mkm napisał/a:
Przebieg silnika jest obliczony na 300tys
gdzie jest tak napisane?
mkm - 09-05-2010, 22:23

kartomaniak gti napisał/a:
u mnie nie ma takiej opcji

Jest, jest tylko jeszcze o niej nie wiesz :mrgreen:
kartomaniak gti napisał/a:
że niby odpręzony za bardzo ?

Niekoniecznie odprężony. Może gdzies cofa spaliny? Nie wiem. To moje „strzały”. Zastanawia mnie ten trzeci cylinder i powtarzalność usterki.
kartomaniak gti napisał/a:

mkm napisał/a:
Przebieg silnika jest obliczony na 300tys
gdzie jest tak napisane?

Nieprecyzyjnie napisałem.
W sensie, ze do 300tys. nie ma problemu (ewentualnie jakies drobiazgi), a po 300 zaczynaja się powazniejsze usterki. Wiek, zuzycie materialu itp.
Moze wymiana zaworow (na ori) jest konieczna przy tych przebiegach? Nie wiem.
Temat ciekawy - zwlaszcza, ze mojemu do 300tys brakuje niewiele :mrgreen:

kartomaniak gti - 09-05-2010, 22:31

mkm napisał/a:
Jest, jest tylko jeszcze o niej nie wiesz
to niech mnie ktoś oświeci :P zaraz cos na to poradzimy :lol:
mkm napisał/a:
Może gdzies cofa spaliny?
pomyśle nad tym, w każdej chwili moge wstawić tłumik środkowy co by go troche "zdławić"

mkm napisał/a:
a po 300 zaczynaja się powazniejsze usterki
wszystko zależy od użytkowania, mojemu koledze w clio silnik 1.8 wystarczał na ok 15 tys km (w tym kjsy itp) :twisted:
mkm - 09-05-2010, 22:54

kartomaniak gti, jak dasz rade to zrob pare fotek do "sledztwa" to zainteresujemy tematem paru sledczych 8)
kartomaniak gti - 10-05-2010, 10:10

głowa jest już prawie zrobiona więc nie bedzie fotek uszkodzeń :( szkoda, że nie mam bloku od 1.6 to bym spróbował przepasować :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group