To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Ciężka praca drążka zmiany biegów

leniviecmoto - 08-05-2010, 14:17
Temat postu: Ciężka praca drążka zmiany biegów
Witam
mam problem ze swoim Galem tzn dokładnie ze skrzynią biegów.
Sytuacja wygląda następująco, gdy auto jest zimne drążek zmiany biegów chodzi
płynnie w osi pionowej i poziomej natomiast problem zaczyna się w chwili gdy zrobię już parę kilometrów i samochód jest nagrzany optymalnie, dźwignia zmiany biegów zaczyna stawiać
duży opór przy ruchach na lewo i prawo (trzeba się z nią siłować) słychać przy tym dźwięki pod drążkiem podobne do "skrobania" jakby coś się zacierało, ruchy w górę i w dół są płynne, wyrzucając biegi 1,2,5,R dźwignia pozostaje w miejscu i nie wraca samoczynnie do centralnego położenia drążka.

Może ktoś przerabiał już taki problem lub wie jak do tego się zabrać żeby było dobrze, gdyż robię ok 700 km tygodniowo i jakoś warsztaty mi są nie po drodze a to może być jakiś szczegół tylko trzeba wiedzieć jak do tego się zabrać.
Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Anonymous - 08-05-2010, 14:22

mozliwe ze to brak oleju w skrzyni ??
leniviecmoto - 08-05-2010, 18:26

A czy jest możliwość żeby olej ubywał ale nie przez wyciek gdyż jeżeli już parkuje auto to auto stoi na kostce a zawsze jest pod nim sucho.
Hugo - 08-05-2010, 21:28

Wygląda mi to na problem z mechanizmem lewarka zmiany biegów i/lub linkami. Ja bym wyjął linki z auta i nasmarował, przy okazji odczepienia linek sprawdź czy sam lewarek bez nich pracuje OK. Jeśli nie to zdemontuj środkowy plastik z tunelu i nasmaruj mechanizm lewarka (ze środka auta).
Damooo - 10-05-2010, 10:28

sprawdz olej w skrzyni najprawdopodobniej jest go za mało
Owczar - 10-05-2010, 11:55

Hugo napisał/a:
Wygląda mi to na problem z mechanizmem lewarka zmiany biegów i/lub linkami


Wtedy temp silnika nie miałaby wpływu na działanie lewarka.

Hugo - 10-05-2010, 16:41

Owczar napisał/a:
Wtedy temp silnika nie miałaby wpływu na działanie lewarka.
Od silnika wszystko wokoło się nagrzewa.A tymbardziej tunel środkowy od wydechu. Jeśli gdzieś brakuje smaru i współpracujące ze sobą elementy (tymbardziej plastikowe)się zacierają no to mamy odpowiedź na ten problem.
Damooo - 10-05-2010, 23:55

Spróbuj tak :
nagrzej auto do momentu jak lewarek juz cięzko chodzi , zgas silnik podnies maske i odepnij ciegna z mechanizmu skrzyni ( 2 zawleczki ) i rekom spróbuj wrzucac biegi , jesli wchodza lekko wskakując i wyskakując to wskocz do srodka i pomachaj lewarkiem z odpieta skrzynia i wszysko bedziesz wiedział :rolleyes:

leniviecmoto - 14-05-2010, 22:14

Witam.
Dzięki wszystkim za porady.
Okazało się że to zatarły się teflonowe tulejki przy wybieraku przy skrzyni. Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group