Pajero III - [3.2 DID] Ciśnienie oleju ...
Bartek5 - 09-05-2010, 11:01 Temat postu: [3.2 DID] Ciśnienie oleju ... Witam wszystkich MitsuManiakiów
Tydzień temu nabyłem Pajerko z 2005r z przebiegiem ok. 80tkm w automacie.
Przed wymianą filtrów/olejów przetestowałem go w terenie I wszystko było super
dopóki nie wjechałem po raz 4 górkę.... zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju (czerwona) gdy auto było nachylone. Gdy zjechałem kontrolka "żarzyła się" a jak delikatnie dodałem gazu to już było wszystko ok. Po przeglądzie i wymianie oleju na Valvoline Synpower MST 5w-30 (wlałem 9 L). zauważyłem, że po dłuższej jeździe gdy zatrzymam się np. na skrzyżowaniu kontrolka ciśnienia oleju zaczyna się żarzyć jak przełączę bieg na N lub bardzo delikatnie dodam gazu od razu kontrolka gaśnie.
No i pytanie czemu tak się dzieje i czy mogę tak jeździć
Pozdrawiam
tomekhydra - 09-05-2010, 11:28 Temat postu: ! Witam,sprawdż standartowo;czynie ma wycieków,poziom na bagnecie itd.O ile dobrze pamiętam w 3,2 did wchodzi 9,6 l oleju,nie patrz na bagnet zbyt ufnie -niekture miały za długi ,była akcja serwisowa.Wydaje mi sie że powinneś dolać 0,5 l oleju i powinno być ok. pzdr tomek
squad - 09-05-2010, 11:43
Miałem to samo!
Po przejechaniu paru kilometrów olej się rozgrzewa, robi się rzadszy i podcieka przez czujnik ciśnienia oleju.
Wymieniłem czujnik i wszystko jest OK!
Bartek5 - 09-05-2010, 11:50
Zero wycieków, nic się nie poci nawet, stan oleju się utrzymuje, olej klarowny. A w sprawie bagnetu już dzwoniłem do ASO i jest do wymiany. Do sprawdzenia jest jeszcze chłodnica EGR, podobno występowały dwa rodzaje w tym modelu.
[ Dodano: 09-05-2010, 13:22 ]
Im rzadszy olej tym niższe ciśnienie. Tak właśnie przypuszczam że jest coś z czujnikiem ciś. oleju. A gdzie on jest wkręcony do silnika?
A wracając do bagnetów czy mógłby ktoś zmierzyć długości dobrego bagnetu (podobno jest on z zieloną kropką)
Wymiary złego bagnetu to:
A = 70,7cm
B = 66,9 cm (do znacznika max. poziomu)
zdjęcie:
zbyszekm2 - 09-05-2010, 13:30
jaki miałeś przed wymiana olej?
Bartek5 - 09-05-2010, 14:02
podobnież 10w-40
zbyszekm2 - 09-05-2010, 17:08
Bartek5 napisał/a: | podobnież 10w-40 |
Nie można przechodzić z 10W/40 na 5W/40. Nie wiesz ile tak naprawdę ma przejechane auto. Zmień na 10 W/40. Prawdopodobnie pomoże.
plecho1 - 09-05-2010, 17:30
Ja w cari mam 165tys i przeszedłem właśnie na 5w40 i nic złego się nie dzieje a jeszcze przy przebiegu jaki ma autor posta...
A co do ciśnienia to najlepiej sprawdzić manometrem bo jeśli naprawdę kontrolka świeci się z powodu niskiego ciśnienia a nie np. uszkodzonego czujnika to szkoda silnika.
squad - 09-05-2010, 17:38
Bartek5 napisał/a: | Zero wycieków, nic się nie poci nawet, stan oleju się utrzymuje, olej klarowny. |
U mnie tez nie bylo widocznych wyciekow, czy ubytkow. A jednak wymiana czujnika zalatwila sprawe.
Bartek5 napisał/a: | Im rzadszy olej tym niższe ciśnienie. Tak właśnie przypuszczam że jest coś z czujnikiem ciś. oleju. A gdzie on jest wkręcony do silnika? |
Nie wiem gdzie on dokladnie jest bo wymienial mi go mechanik. Podobno jest bardzo kiepskie dojscie. Warto sprobowac bo koszt samego czujnika to 20-30zl.
Bartek5 - 09-05-2010, 22:56
W golfie 1.6TD 90r mam przejechane ok pół miliona kilometrów i przeszedłem z 15w40 na 10w40 i przejechałem już 20tkm i nic się nie stało , a każdy mi mówił że wypłukam silnik itp, itd... Przecież przy temperaturze roboczej silnika te oleje wykazują podobną lepkość / gęstość.
wracając do Pajero , wymiana oleju nic tu nie pomoże , bo na starym tak samo mi się działo z tą różnicą ze troszkę mocniej musiałem poszaleć żeby tak żarzyła się.
Dziś cały dzień jeździłem spokojnie i kontrolka nawet nie mrugnęła.
PS.
Auto ma naprawdę taki przebieg, oglądały go różne osoby (mechanicy, handlarze aut, itp) każdy mówił że te Pajero ma rzeczywiście tyle przejechane. Oczywiście przebieg udokumentowany nie tylko książką serwisową ale również posiada certyfikat belgijski firmy CAR-PASS. Jako ciekawostkę dodam, że auto posiada najprawdopodobniej oryginalne wszystkie opony od nowości, łącznie z zapasówką. Są to Duelery z końca 2004r.
Dlatego zalałem mu taki olej. Jest on zgodny ze specyfikacją zawartej w instrukcji obsługi. Więc nie widzę powodu żeby olej ponownie wymieniać.
Pozdrawiam
zbyszekm2 - 09-05-2010, 22:59
No to musisz podłączyć manometr i zobaczyć jakie masz ciśnienie.
Bartek5 - 10-05-2010, 22:45
Panie Zbyszku a dałby Pan rade zamieścić wymiary dobrego bagnetu do silnika i posłużyć się moim zdjęciem do opisu? Wymiar B jest odcinkiem miedzy początkiem bagnetu a poziomem max.
zbyszekm2 - 10-05-2010, 22:47
Bartek5 napisał/a: | Panie Zbyszku a dałby Pan rade zamieścić wymiary dobrego bagnetu do silnika i posłużyć się moim zdjęciem do opisu? Wymiar B jest odcinkiem miedzy początkiem bagnetu a poziomem max. |
Jutro podam wymiar.
Bartek5 - 23-06-2010, 13:24
No to jak z tym wymiarem ?
PiotrKw - 14-08-2011, 11:32
Prośba , mógłby ktoś posiadający prawidłowy bagnet oleju, zmierzyć i podać odległość B ze zdjęcia powyżej. Wymieniałem dwa dni temu olej i ( do tej pory tego nie analizowałem) wlano mi 8,5 litra oleju .( dwie bańki po 5 litrów , pozostało w jednej 1,5 l) Poziom był ponad stan max. Po ściągnięciu ok 0,3 litra mam poziom max. Czyli w silniku jest ok 8,2 litra oleju.
Zmierzyłem bagnet i wymiar B jest taki jak na zdjęciu czyli ok 67 cm.
Pojemnośc całkowita z ksiązki obsługi wynosi 9,8 litra ( miska , filtr ,chłodnica) . Czy wlewać pozostałe 1,5 litra ? Mając wymiar prawidłowy na bagnecie mógłbym to szybko zweryfikować.
|
|
|