To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Głowica z 1.8 GTI w 1.6 czy spasuje??

Oskar2000 - 09-05-2010, 12:38
Temat postu: [CAxA] Głowica z 1.8 GTI w 1.6 czy spasuje??
Witam. Zastanawia mnie czy głowica z gti podeszłaby do 1.6 i jaki byłby efekt zrobienia czegoś takiego??
Przykładowo jeżeli do cc 1.1 zakładają głowice z 1.2 moc wzrasta z 55 do 70-75 koni.
Czy w colcie też by się to sprawdziło?? Pytam z ciekawości. Próbował już ktoś tego?? :mrgreen:

mkm - 09-05-2010, 12:56

Ze wstepnych ustalen wynika, ze podchodzi.
Podobno jest na forum ktos, kto to zrobil, ale jakos nigdy nie znalazl czasu, aby sie pochwalic.
pawela przeklada czesci z 4G93 po kawalku.
Ja kompletuje czesci i polece "hurtem" (jak dobrze pojdzie to jeszcze w tej dziesieciolatce :mrgreen: )
Teoretycznie powinien byc jeszcze mocniejszy niz seryjne 1.8.
Ponoc 1.6DOHC (opisywany np. na Wikipedii :wink: ) mial 147KM wiec w teorii wyglada to super.
Podobienstwa miedzy 4G92, a 4G93 sa bardzo duze.

l_i_p_a - 10-05-2010, 18:06

Też jestem zainteresowany tematem także jakby ktoś miał więcej info ewentualnie jakies linki do stron to niech się podzieli. pozdro
mkm - 10-05-2010, 19:15

Po lewej blok 4G92, po prawej 4G93

Bartek - 10-05-2010, 19:30

1.8 16v SOHC przyjmuje głowicę DOHC plug&pay - na 99% i 1.6 przyjmie. Oczywiście potrzebna głowica + pompa oleju z DOHC
kartomaniak gti - 10-05-2010, 21:11

tzn, że uszczelki pod głowice są takie same?
mkm - 11-05-2010, 00:03

Nie.
Glowna roznica to material.
1.8 ma metalowa, a 1.6 "zwykla".
Reszta chyba taka sama.

kartomaniak gti - 11-05-2010, 08:41

mkm napisał/a:
1.8 ma metalowa, a 1.6 "zwykla".
nie, do Gti są też grafitowe
mkm - 11-05-2010, 12:33

Na "chlopski rozum" musza sie roznic :doubt:
Trzeba porownac...
To jest niestety zamiennik, ale oryginal byl tylko troche inny. Na pierwszy rzut oka byl po prostu staranniej wykonany.
Uszczelka z 1.6:


Ma ktos zdjecie z 1.8 lub jest biegly w katalogach?

pawela - 11-05-2010, 12:55

wg katalogu inter cars uszczelki głowic 4G92 SOHC i 4G93 DOHC:

4Max - inne nr
AJUSA - ten sam nr (cena też)
Corteco - ten sam nr (cena też)
Goetze - ten sam nr (cena też)
Jakoparts - ten sam nr (cena też)
JC - ten sam nr (cena też)

musi pasować ;)

kartomaniak gti - 11-05-2010, 14:08

wczoraj miałem w ręku uszczelke elringa do mojego gti i wyraźnie było zaznaczone że do 4G92 tez pasuje :)
pyjte - 11-05-2010, 14:24

Uszczelka, Uszczelką. A co ze skokiem tłoka ? Nie zderzy się po zamontowaniu z zaworami :>?
kartomaniak gti - 11-05-2010, 15:18

pyjte napisał/a:
Uszczelka, Uszczelką. A co ze skokiem tłoka ? Nie zderzy się po zamontowaniu z zaworami :>?
da sie ogarnąć :d
mkm - 11-05-2010, 17:00

pyjte, wydaje mi sie, ze problem moglby byc przy zmianie glowicy w 1.8.
W 1.6 powinno byc bezstresowo :wink:
Jezeli faktycznie pojemnosc jest zrobiona glowica, to przy 1.6 moze byc nawet za duzo miejsca.

tecno - 16-05-2010, 22:17

jezeli na 4g92 wrzuci sie glowice z 4g93 doprezymy motor. oznacza to ze zwiekszymy jego moc. oczywiscie po takim zabiegu stosunek afr ulegnie drastyczniej zmianie i wystapi spalanie stukowe co w rezultacie doprowadzi do r0zpuszczenia tlokow. jezeli decydowac sie na taki ruch to nalezy dostroic komputer tak by stosunek afr byl na wlasciwym poziomie. przy takich zabiegach lepiej dobrze przygotowac motor czyli sprawdzic/wymienic paneki korbowe oraz pierscienie jak i gladz cylindrow. z racji dosc mocnych blokow wiekszosc z tych motorow cylindry ma ok. zeby zrobic dobry efekt koncowy mile widziany dobry dolot i wydech.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group