To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Delikatne szarpniecia autem na luzie.

MichuGdy - 09-05-2010, 14:33
Temat postu: Delikatne szarpniecia autem na luzie.
Witam zainteresowanych tematem :)

Mam pytanie, występują u mnie delikatne szarpnięcia w bliżej nie określonych odstępach czasowych, najczęściej występuje to na rozgrzanym silniku na postoju w oczekiwaniu na zielone światła. Nie występuję u mnie zjawisko falowania obrotów, nie równe przyśpieszanie. Tankuje na statoil - supreme 98. Wcześniej tankowałem na neste - 98.

Dodam, że z coltem miałem dokładnie to samo. Co może być przyczyną ?

Nie jest to coś bardzo przeszkadzającego, ale jestem przewrażliwiony ;p

Pozdrawiam,
Michał

gigant87 - 09-05-2010, 15:11

Dopisz czy skrzynia automat czy manual.
aren195612 - 09-05-2010, 15:12

Na postoju, nagrzany silnik GDI po zdjęciu nogi z gazu przechodzi w tryb "mieszanka uwarstwiona.



To jest ten obszar gdzie napięcie sondy lambda jest zbliżone do zera, ten tryb pracy cechuje się także niskimi obrotami, u mnie jak widać w takiej temperaturze otoczenia jak obecnie około 656. Jakie u ciebie są te obroty?, bo poniżej 650 praca silnika może być nierówna. Ten tryb nie trwa wiecznie, po około 4 minutach silnik przechodzi w tryb "mieszanka stechiometryczna". Właściwe obroty dla tego trybu to 750obr/minutę.

MichuGdy - 09-05-2010, 15:27

Skrzynia manualna, ciężko ocenić mi dokładne obroty, kierując się tylko i wyłącznie wskazówką obrotomierza.

Przypominam, że w Colcie miałem to samo, a tam był zwykły silnik 1.6 (nie GDI)

Pozdrawiam.

[ Dodano: 13-05-2010, 01:06 ]
Jakieś pomysły ?

Może to nie tyle szarpnięcia, co jakieś krztuszenie się, kurcze ciężko mi to nazwać.
W każdym razie jest to delikatne, co jakiś czas, raczej tylko na postoju.

[ Dodano: 13-05-2010, 01:23 ]
Na forum v40 wyczytałem, że przyczyną mogą być "cewki - mianowicie zaśniedziałe i zabrudzone sprężynki w fajkocewkach".

na ile ten element jest rozbieralny.

To faktycznie może być przyczyna gdyż, w Colcie z tego co pamiętam, nie wymieniałem tego elementu ani tam nie zaglądałem.


Przyjrzę się temu.

jakieś sugestie ?

Anonymous - 25-05-2010, 07:58

Mam podobne objawy, po podłaczeniu do kompa wyszło że albo katalizator, albo sonda lambda.Jestem na etapie zakupu sondy , bosh lub NGK (tylko ta cena ok 400 PLN) ;-(
MichuGdy - 25-05-2010, 08:42

A jakby kupić oryginalna ngk, ale uniwersalną ? Są 4 razy tańsze.
Anonymous - 25-05-2010, 10:40

ok 270 PLN ale trzeba chyba wtyczki wymieniać( ciąć i lutować kable)
MichuGdy - 25-05-2010, 10:57

to faktycznie, u mnie w Carismie są 2 sondy, więc porażka. Chyba należy je najpierw sprawdzić pod katem sprawności a wtedy ewentualnie wymienić.
Anonymous - 25-05-2010, 13:03

zasadniczo jak pada to ta pierwsza, drugiej bym nie ruszał
MichuGdy - 25-05-2010, 17:39

a ta pierwsza to która :) ?
plecho1 - 25-05-2010, 18:17

Pierwsza jest przed katalizatorem a druga jest za oczywiście patrząc od strony silnika.
MichuGdy - 04-07-2010, 20:26

Kolego angopl, czy wymieniłeś może już sondę, czy problem został rozwiązany ?

Pozdrawiam,
Michał

lotam - 04-07-2010, 22:20

Co do fajkocewek to ten element jest rozbieralny, ja właśnie wczoraj czyściłem obydwie silnik 1.6, są trzy miejsca w których trzeba wyczyścić, w miejscu gdzie wchodzą kable wysokiego napięcia na połączeniu fajki z cewką i na połączeniu fajki ze świecą. U mnie niestety nie pomogło prawdopodobnie do wymiany jedna cewka bo dzisiaj jak dotknąłem to dostałem potężnego kopa :D a przewody mam podmienione.
MichuGdy - 04-07-2010, 23:18

W takim razie za cewki póki co nie zabieram się.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group