Outlander II GEN Techniczne - brak napięcia we wszystkich(3) gniazdach zasilania-zapalnicz
MariuszSz - 15-05-2010, 12:01 Temat postu: brak napięcia we wszystkich(3) gniazdach zasilania-zapalnicz Dziwna sprawa bo straciłem zasilanie we wszystkich gniazdach. Prawodpodobnie to przepalony bezpiecznik. Sprawdziłem pobieżnie te w komorze silnika po prawej stronie i z opisu nie wynika który jest za to odpowiedzialny. Wyjąłem kika podejrznych ale są OK. Czy ktoś wie który to bezpiecznik, a może przyczyna jest zupełnie inna?
mitsu00 - 15-05-2010, 13:04
Masz jeszcze gwarancję? Jeśli bezpieczniki są OK to wydaje mi się że to jakiś problem w komunikacji między ETACS-em a CAN-em. Do sprawdzenia poprzez MUT w ASO.
Anonymous - 15-05-2010, 16:14
czy w outku na wyposażeniu jest zapalniczka??? ja mam tylko jedna zaslepke
mitsu00 - 15-05-2010, 16:20
gajduss napisał/a: | czy w outku na wyposażeniu jest zapalniczka??? ja mam tylko jedna zaslepke |
W moim Instyle-u mam 3 gniazdka, z czego 1 w bagażniku.
Anonymous - 15-05-2010, 19:16
gniazda tez mam trzy, lecz czy masz na wyposażeniu zapalniczke?
Anonymous - 15-05-2010, 20:11
Bez zestawu dla palacych w misku nie ma zaApalniczek
mitsu00 - 15-05-2010, 21:02
gajduss napisał/a: | gniazda tez mam trzy, lecz czy masz na wyposażeniu zapalniczke? |
Mam ale nie palę i nie używam
MariuszSz - 17-05-2010, 00:35
Problem rozwiązałem dzięki książce serwisowej. W kabinie za małym schowkiem po lewej stronie są również bezpieczniki. Za ich umiejscowienie mały Japończyk - projektant powinien zostać pozbawiony premii. Jeżeli masz dłoń rozmiaru europejskiego to niechybnie sobie ją poocierasz o ostre krawędzie plastiku. Aby wymienić bezpiecznik najwygodniej jest kucnąć na zewnątrz samochodu i przez otwarte drzwi trochę na wyczucie wyjmować bezpiecznik. Więc w deszczu sama przyjemność. Samo "wyrywanie" schowka również przysparza niezapomnianych wrażeń. Przyznać należy że rozlokowanie bezpieczników dobrze opisane. Za gniazda odpowiada bezpiecznik nr 13 lub 15. Jeden bezpiecznik jest na wszystkie trzy gniazda stąd problem. Oczywiście aby nie było zbyt łatwo, zapasowe bezpieczniki są tylko w skrzynce w komorze silnika więc zabawa na całego. Niemniej bezpiecznik wymieniony i działa.
Rzeczywiscie schowek jest po lewej stronie, już zmieniłem w treści.
karol_alasz - 17-05-2010, 01:18
MariuszSz napisał/a: | W kabinie za małym schowkiem po prawej stronie są również bezpieczniki |
Chyba chodzi Ci o ten schowek po LEWEJ stronie...
Część forumowiczów mogła by sobie przyjąć za pewnik,że poszukiwania rozpocząłeś od manuala a dopiero potem nie odnajdując rozwiązania "poszedłeś" po pomoc na forum...
mitsu00 - 17-05-2010, 09:46
MariuszSz napisał/a: | Jeżeli masz dłoń rozmiaru europejskiego to niechybnie sobie ją poocierasz o ostre krawędzie plastiku. Aby wymienić bezpiecznik najwygodniej jest kucnąć na zewnątrz samochodu i przez otwarte drzwi trochę na wyczucie wyjmować bezpiecznik |
Najwygodniej to jest , zdjąć lewy wlot nawiewu, odkręcić 2 śrubki od pokrywy pod kierownicą i odchylić caly ten plastik wraz z klapką i wtedy dostęp do ETACS-a z bezpiecznikami masz idealny.
MariuszSz - 17-05-2010, 11:29
karol_alasz napisał/a: | Część forumowiczów mogła by sobie przyjąć za pewnik,że poszukiwania rozpocząłeś od manuala a dopiero potem nie odnajdując rozwiązania "poszedłeś" po pomoc na forum... |
Zwykle tak czynię, ale tym razem od manuala dzieliło mnie kilkaset kilometrów i dopiero w niedzielę mogłem do niego zajrzeć
karol_alasz - 18-05-2010, 05:57
MariuszSz napisał/a: | tym razem od manuala dzieliło mnie kilkaset kilometrów |
Nic bardziej mylnego... Manual mozna ściągnąć z działu Download
I nie chcę się wymądrzać ale Twój przykład jasno pokazuje,że instrukcje warto wozić w samochodzie
[ Dodano: 18-05-2010, 06:18 ]
MariuszSz napisał/a: | Dziwna sprawa bo straciłem zasilanie we wszystkich gniazdach |
I rzeczywiście to dziwne bo conajmniej 2 bezpieczniki chronia te gniazda (pewnie jeden jest od zapalniczka+podłokietnik a drugi od bagażnika)...
|
|
|