Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Sprawdzone komponenty rozrządu, demontaż osło
MichuGdy - 18-05-2010, 17:47 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Sprawdzone komponenty rozrządu, demontaż osło Koledzy doradzilibyście mi sprawdzoną konfigurację, na dzień dzisiejszy części potrzebnych do wymiany w rozrządu w Carismie 1.8 GDI po lifcie (2002 r.)?
I jeszcze jedno, gdybym chciał rzucić okiem na pasek i resztę podzespołów rozrządu w mojej Cari to dużo roboty ? Bo nie wiem czy Niemiec wymieniał czy też nie a na słowo to nie wierze.
Wiem, że zawsze lepiej wymienić i mieć spokój, ale chciałbym rzucić oko, tak jak moglem uczynić to w przypadku dwóch pasków wielorowkowych , które defacto wymieniłem na paski firmy mitsuboshi, bo wcześniej miałem zamontowane goodyear'a
Pozdrawiam,
Michał
mlun - 18-05-2010, 19:39
Jest juz temat prztklejony o rozrządzie.
Paski Mitusboshi, rolki Koyo i GMB, napinacz najlepiej oryginalny(jest w fajnej cenie na allegro),pompa wody GMB. No i świece by się przydało wymienić razem z rozrządem. Niewiadomo jak z uszczelniaczami bo to dopiero po rozebraniu będzie widać.
MichuGdy - 18-05-2010, 20:00
chodzi o ten napinacz hydrauliczny z zaporową cena 320 zł ?
Dużo filozofii jest przy zdejmowaniu pokrywy rozrządu w Carismie po lifcie ?
plecho1 - 18-05-2010, 20:11
Ja u siebie zmieniałem sam bez pomocy, trochę gimnastyki z tym było. Miejsca jest niewiele aby wszystko rozebrać ale jak masz garaż z narzędziami i troche cierpliwości to da radę. Niestety ceny napinacza nie przeskoczysz. Można go wymieniać co drugą wymiaę paska ale pewności nie masz kiedy był wymieniany.
mlun - 18-05-2010, 22:26
Cena nie jest zaporowa uwierz mi. W podobnych cenach można kupić zamiennik a wiadomo co jest lepsze.
MichuGdy - 18-05-2010, 23:33
plecho1 mógłbyś napisać jak przebiegała wymiana w Carismie po lifcie i jakich narzędzi użyłeś, z czym były problemy, jakieś uwagi etc.
Byłbym wdzięczny
Z tego co widziałem przy wymianie pasków wielorowkowych, faktycznie miejsca tam mało.
Pozdrawiam,
Michał
plecho1 - 19-05-2010, 07:31
Wymieniałem rozrząd już w kilku autach ale w mojej cari było chyba najciężej z racji miejsca. Nie używałem żadnych specjalistycznych narzędzi, zwykłe klucze oczkowe i nasadowe. Skorzystałem z tego schematu:
http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
Ciężko było odkręcić koło pasowe na wale korbowym ale teść trochę mi w tym pomógł. Żeby zablokować wał wrzuciłem piątkę a on wciskał hamulec.
MichuGdy - 19-05-2010, 17:59
nie wiem czy zabierać się do tego bez klucza dynamometrycznego i tego do zablokowaniu koła pasowego, przydałby się jeszcze ten tensjometr...
dzięki za manuala
plecho1 - 19-05-2010, 22:07
Ja ustawiłem naprężacz tak aby szczelina była około 3,8mm jak w manualu a śruby dokrecam na wyczucie i nigdy jeszcze nie miałem z tym problemu.
Jeśli jednak nie czujesz się na siłach to może wymianę poleć mechanikowi bo jednak nie jest to tak proste jak choćby w astrze czy golfie. Wszystko komplikuje tu głównie to że jest mało miejsca.
MichuGdy - 19-05-2010, 22:37
Ile mechaniorzy mogą wziąć za wymianę rozrządy, pytanie jeszcze czy zrobią to sumiennie.
plecho1 - 19-05-2010, 23:01
Myślę że minimum około 200zł. A co do sumienności mechaniorów to wiadomo jest różnie. Ja tam wolę zawsze sam wszystko naprawiać i wtedy mam pewność jak jest zrobione.
MichuGdy - 20-05-2010, 16:10
jeszcze jedno pytanko, gdybym chciał zobaczyć jak wygląda obecnie mój pasek rozrządu, wystarczy odkręcić 4 śruby , chyba nasadka 10mm , co pozwoli mi na zdjęcie górnej pokrywy ?
Pozdrawiam.
|
|
|