To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Sprawdzone komponenty rozrządu, demontaż osło

MichuGdy - 18-05-2010, 17:47
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Sprawdzone komponenty rozrządu, demontaż osło
Koledzy doradzilibyście mi sprawdzoną konfigurację, na dzień dzisiejszy części potrzebnych do wymiany w rozrządu w Carismie 1.8 GDI po lifcie (2002 r.)?

I jeszcze jedno, gdybym chciał rzucić okiem na pasek i resztę podzespołów rozrządu w mojej Cari to dużo roboty ? Bo nie wiem czy Niemiec wymieniał czy też nie a na słowo to nie wierze.

Wiem, że zawsze lepiej wymienić i mieć spokój, ale chciałbym rzucić oko, tak jak moglem uczynić to w przypadku dwóch pasków wielorowkowych , które defacto wymieniłem na paski firmy mitsuboshi, bo wcześniej miałem zamontowane goodyear'a

Pozdrawiam,
Michał

mlun - 18-05-2010, 19:39

Jest juz temat prztklejony o rozrządzie.
Paski Mitusboshi, rolki Koyo i GMB, napinacz najlepiej oryginalny(jest w fajnej cenie na allegro),pompa wody GMB. No i świece by się przydało wymienić razem z rozrządem. Niewiadomo jak z uszczelniaczami bo to dopiero po rozebraniu będzie widać.

MichuGdy - 18-05-2010, 20:00

chodzi o ten napinacz hydrauliczny z zaporową cena 320 zł ?

Dużo filozofii jest przy zdejmowaniu pokrywy rozrządu w Carismie po lifcie ?

plecho1 - 18-05-2010, 20:11

Ja u siebie zmieniałem sam bez pomocy, trochę gimnastyki z tym było. Miejsca jest niewiele aby wszystko rozebrać ale jak masz garaż z narzędziami i troche cierpliwości to da radę. Niestety ceny napinacza nie przeskoczysz. Można go wymieniać co drugą wymiaę paska ale pewności nie masz kiedy był wymieniany.
mlun - 18-05-2010, 22:26

Cena nie jest zaporowa uwierz mi. W podobnych cenach można kupić zamiennik a wiadomo co jest lepsze.
MichuGdy - 18-05-2010, 23:33

plecho1 mógłbyś napisać jak przebiegała wymiana w Carismie po lifcie i jakich narzędzi użyłeś, z czym były problemy, jakieś uwagi etc.

Byłbym wdzięczny :)

Z tego co widziałem przy wymianie pasków wielorowkowych, faktycznie miejsca tam mało.

Pozdrawiam,
Michał

plecho1 - 19-05-2010, 07:31

Wymieniałem rozrząd już w kilku autach ale w mojej cari było chyba najciężej z racji miejsca. Nie używałem żadnych specjalistycznych narzędzi, zwykłe klucze oczkowe i nasadowe. Skorzystałem z tego schematu:
http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
Ciężko było odkręcić koło pasowe na wale korbowym ale teść trochę mi w tym pomógł. Żeby zablokować wał wrzuciłem piątkę a on wciskał hamulec.

MichuGdy - 19-05-2010, 17:59

nie wiem czy zabierać się do tego bez klucza dynamometrycznego i tego do zablokowaniu koła pasowego, przydałby się jeszcze ten tensjometr...

dzięki za manuala

plecho1 - 19-05-2010, 22:07

Ja ustawiłem naprężacz tak aby szczelina była około 3,8mm jak w manualu a śruby dokrecam na wyczucie i nigdy jeszcze nie miałem z tym problemu.
Jeśli jednak nie czujesz się na siłach to może wymianę poleć mechanikowi bo jednak nie jest to tak proste jak choćby w astrze czy golfie. Wszystko komplikuje tu głównie to że jest mało miejsca.

MichuGdy - 19-05-2010, 22:37

Ile mechaniorzy mogą wziąć za wymianę rozrządy, pytanie jeszcze czy zrobią to sumiennie.
plecho1 - 19-05-2010, 23:01

Myślę że minimum około 200zł. A co do sumienności mechaniorów to wiadomo jest różnie. Ja tam wolę zawsze sam wszystko naprawiać i wtedy mam pewność jak jest zrobione.
MichuGdy - 20-05-2010, 16:10

jeszcze jedno pytanko, gdybym chciał zobaczyć jak wygląda obecnie mój pasek rozrządu, wystarczy odkręcić 4 śruby , chyba nasadka 10mm , co pozwoli mi na zdjęcie górnej pokrywy ?

Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group