Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Wymiana zawieszenia
cbanan - 19-05-2010, 09:56 Temat postu: [Cari 1.8] Wymiana zawieszenia Witam,
jakie elementy zawieszenia warto wymienić przy okazji wymiany amortyzatorów ??
pawelsonx - 19-05-2010, 09:58
zużyte
cbanan - 19-05-2010, 11:02
Heh, głupie pytanie, dobra odpowiedź. To może inaczej. Od ostatniej wymiany jakichkolwiek elementów zawieszenia minęło ok 35 tys km. Jakie elementy mogą wymagać wymiany jeżeli zawias tłucze jak decha (nie chodzi o to że jest twardawy tylko ewidentnie brak tłumienia). Pytam bo mam zamiar z teściem wziąć się za wymianę, do teścia mam 50 km a nie będę specjalnie jeździł w tą i spowrotem do Japaneze, wole kupić i załatwić za jednym zamachem, nawet trochę profilaktycznie. Dotyczy zawiechy z tyłu i z przodu.
Pozdrawiam
Czarek
Saqu - 19-05-2010, 11:12
Jak tłucze to mogą być np tuleje metalowo gumowe do wymiany, warto by było przed tym podjechać na stacje diagnostyczną i zobaczyć gdzie są luzy, bo takie zgadywanie w ciemno to wiesz...
kris80 - 19-05-2010, 11:33
Ja jestem właśnie na etrapie wymiany zawieszenia. Ja robię łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora i amortyzatory. Wszystko przód i tył. Zostawiam sprężyny bo są dobre, wszystkie tuleje bo nie maja luzów i mocowania amorów bo to straszny koszt a nie tłuką sie jeszcze. Komplet amorów KYB +łączniki +gumy to koszt ok 1000zł. Mam nadzieje że będzie o niebo ciszej i przyjemniej sie jeżdziło. W przyszłym roku planuję wymianę wszystkich tulei z tyłu (14szt) i z przodu (4szt +2 swożnie) ale to koszt znowu ok 600zł. Oczywiście nie licze robocizny bo wszystko robię sam.
Siero19 - 19-05-2010, 12:56
jak by ktoś chciał to mam na sprzedaż 14 tuleji do 1,8 gdi z 98 r. oczywiscie all na tył
cbanan - 19-05-2010, 13:35
Saqu napisał/a: | warto by było przed tym podjechać na stacje diagnostyczną i zobaczyć gdzie są luzy, bo takie zgadywanie w ciemno to wiesz... |
Wiem, wiem tylko nie za bardzo mam czas żeby się pałętać po diagnostach
kris80 napisał/a: | Ja jestem właśnie na etrapie wymiany zawieszenia. Ja robię łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora i amortyzatory. Wszystko przód i tył. Zostawiam sprężyny bo są dobre, wszystkie tuleje bo nie maja luzów i mocowania amorów bo to straszny koszt a nie tłuką sie jeszcze. Komplet amorów KYB +łączniki +gumy to koszt ok 1000zł. Mam nadzieje że będzie o niebo ciszej i przyjemniej sie jeżdziło. W przyszłym roku planuję wymianę wszystkich tulei z tyłu (14szt) i z przodu (4szt +2 swożnie) ale to koszt znowu ok 600zł. Oczywiście nie licze robocizny bo wszystko robię sam. |
O to to tato to to Właśnie o cuś takiego mi chodziło. Też będę musiał robić dwuetapowo - niedobór miedzi - a niechciałbym za chwilę znowu dokładać, także amorki też będą KYB(udało się załatwić za mocno przyzwoitą kaskę) a łączniki i gumy wybierał Marek vel Japaneze także powinno być OK.
kris80 - 19-05-2010, 21:54
No i po wymianie amorków, łączników i gum nadal cos mi stuka w prawym tyle. Takie metaliczne stuki (szybkie i krótkie), jakby dzięcioł stukał. Nie wiem co to może być. Zostały mi ewentualnie tulejki wachaczy.
cbanan - 20-05-2010, 08:15
Saqu, przypomnij mi jak sie kiedyś spotkamy, że wisze ci wielkiego browara
Stwierdziłem, że jednak podjadę na stację diagnostyczną. Wyrwałem się z roboty na pół godzinki i co się okazało?? Że amory to ja mam po 79-80 % a przyczyną walenia i pływania dupci na zakrętach z wertepami (czyli cholercia prawie wszystkie w łodzi) są kompletnie rozklepane tuleje z tyłu
Także dzięki Tobie trochę kaski mi w kieszenie zostanie.
Pzdr
kris80 - 20-05-2010, 08:19
Duże miałeś te luzy na tyle? U mnie też coś stuka i nie mogę tego zlokalizować. Ruszając wahaczami nie wyczuwam żadnych luzów. Wszystkie wahacze bardzo sztywno siedzą. Jak oni ci to sprawdzali na stacji?
jaro805 - 20-05-2010, 08:53
Sprawdź tuleje wahacza wzdłużnego czy przypadkiem nie jest pęknięta guma. Być może to jest problemem.
Ja ostatnio u siebie wymieniałem wszystkie wahacze poprzeczne i gumy w wahaczu wzdłużnym.
Siero19 - 20-05-2010, 10:45
ja jak na oko patrzylem czy mam wybite tuleje tez stwierdzilem ze sa w dobrym stanie, zajechalem na diagostyke na zbiezność, a oni mi mowia ze wszystkie tuleje z tylu do wymiany o przodzie nie bede juz pisal,
wedlug mnie poprostu te tuleje nie wybijaja sie jak na belce w seicento, ze widac na oko, one traca swa sztywosc i podczas pracy (na podnosniku skrecanie lub unoszenie i opuszczanie) widac ich przemieszczenie, wyginanie itp. Luzów brak...
Saqu - 20-05-2010, 13:01
Ręcznie tego nie sprawdzisz, chyba że ktoś będzie mocno tarmosił auto... na trzepakach prędzej wyjdzie.
cbanan - 20-05-2010, 14:47
@kris80
Jedna guma pęknięta(źle to brzmi, oj źle ) to widać na oko, ale wyrobienie pozostałych widać dopiero na trzepakach. Ostatecznie możesz zatrudnić kogoś, żeby ci solidnie potargał autko na boki, ale żeby coś zobaczyć potrzebny podnośnik, albo dobrze oświetlony kanał. A gumy jak dla mnie poprostu parcieją i tracą elastyczność.
mlun - 20-05-2010, 16:27
Guma na wahaczu wleczonym? To najlepiej oryginał bierz bo zamienniki lubią szybko padać.
|
|
|