To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1g 93r] Po raz kolejny skrzynia

maniek6 - 25-05-2010, 11:02
Temat postu: [1g 93r] Po raz kolejny skrzynia
Witam,

Mam pierwszy poważny problem w moim klipsie i szukam rozwiązania. Podczas ostatniej jazdy nagle miałem problem z wbiciem biegów ( można było wbijać tylko na siłę wiec zjechałem na pobocze). Zgasiłem silnik i okazało się, że nie mogę wbić 3ki i 4ki a gdy lewarek jest na ''luzie'' mam cały czas wbity 3ci bieg. Kiedy na luzie puszczam sprzegło auto ma wbita 3ke ale nie do końca, bo przy ruszaniu bieg wyskakuje, po chwili znowu jest to samo i się blokuje i znów nie mam biegów, a próba wbicia innego biegu skutkuje tym, że mam 2 biegi wbite naraz :(

Teraz pytanie- co to może być ( wodzik) ?
gdzie to robić? (jestem z Gliwic)
jakie koszta + -?

Dodam ze miałem problem z synchrem 3go biegu ( 50% prób szybkiej zmiany biegów 2-3 konczyła sie zgrzytem) i na zimnym biegi wchodziły z małym oporem ( miałem własnie wymieniac olej w skrzyni).

pomocy :wink: :(

lombard - 25-05-2010, 13:28

Z doświadczenia wiem że skrzynie w 1g to raczej słaby temat a koszty naprawy skrzyni na nowych częściach to ok 1000 zł +wyjęcie i włożenie -(ceny Koszalin).Proponuję poszukać skrzyni w dobrym stanie i taką założyć koszt skrzyni używanej to ok 400 zł + koszty wymiany - (nie znam cen robocizny w twojej okolicy).Możesz jeszcze sprawdzić czy któraś z linek nie pękła i się nie rozciągnęła - gdzieś czytałem o takim temacie i podobnym problemie jak u ciebie.Nie mniej jednak po tym co opisałeś myślę że to uszkodzenie samej skrzyni.Do eclipse 1g powinna pasować też skrzynia z Mitsubishi Galanta 2,0 DOHC i Hyundaia Sonaty 2,0 DOHC -nie jestem pewny tej informacji i nie wiem do końca z jakich roczników podejdzie ta skrzynia więc może ktoś zweryfikuje te info.Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie więc jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.Pozdrawiam.
kamil4711 - 25-05-2010, 15:07

tak jak pisze lombard , dodatkowo sprawdziłbym czy w ogóle miałeś jakiś olej w skrzyni , nad skrzynią przed linkami masz chyba takie tulejki na cięgnikach , sprawdź je + linki , moim zdaniem nie warto reanimować starej jeżeli jedziesz na serii , parę skrzynek jest na allegro
maniek6 - 25-05-2010, 17:24

Dzieki chłopaki.
Narazie sprawdziłem cięgna przy lewarku i przy samej skrzyni i wszystko wyglada ok....dalej nurtuje mnie to co to może być :?: Dzisiaj wypchnąłem auto z garażu i kumpel siedział w srodku i podczas pchania udało mu sie zrzucić tą felerną trójke, wiec odpaliłem przejechałem sie kawałek i wszystko było ok przez jakis czas ale po chwili znów to samo i złapało 3ke.
Co do oleju to nie wiem ile go jest i czy kiedykolwiek był wymieniany :!: :?
przy zakupie nie wiedziałem o problemach ze skrzyniami w mitsu :roll: a furka wydawała sie tip top idealna 8)

Troche się boje używanej skrzyni bo może być to samo... powiedzmy, że mam troche doświadczenia z uzywanymi częsciami i to nawet z najpewniejszych źródeł

Anonymous - 25-05-2010, 19:36

mozesz za połowe ceny kupic skrzynie od galanta, a ja jeszcze sprawdził bym wysprzęglik i pompe sprzegla
maniek6 - 25-05-2010, 23:53

dyzio007 - dzięki za rade, jutro sprawdzę, może to coś zobrazuje...jest to wogóle możliwe przy takich objawach? Skrzynia z galanta będzie pasować? Jeśli tak to ciekawią mnie przełożenia. Pewnie prawdopodobieństwo znalezienia dobrej z galanta jest większe niż z eclipse.
lombard - 26-05-2010, 00:38

Przełożenia w galu którym jeździłem wydawały mi się identyczne jak w ecli ale to moje subiektywne odczucie - nawet jeżeli jest inne to ja pod nogą nie wyczułem.Galant i ecli są podobnej wagi więc myślę że nikt nie projektował by 2 rodzajów skrzyń do tak podobnych wagowo aut z tym samym silnikiem.Przy strzelonym wyspżęgliku raczej pedał sprzęgła wpadł by w podłogę a przy awarii pompy miał byś problem z wbiciem jakiegokolwiek biegu - chyba że na siłę i ze zgrzytem ze zbiciem biegu było by podobnie ale i tak warto sprawdzić.
maniek6 - 27-05-2010, 11:26

Sprawdzałem i wszystko wygląda ok.... Jeszcze jedno pytanie. Przeglądałem książkę serwisową i wynika z niej, że olej w skrzyni nie był wymieniany a są robione dokładne wpisy. Mogę się łudzić, że wymiana oleju coś pomorze? czy już raczej za późno i zostawić olej do ''nowej'' skrzyni?
viader - 27-05-2010, 15:01

Ja bym lał olej już do nowej skrzynki. Przy okazji wymiany obejrzałbym uszczelnienie wałka skrzyni oraz łożyska. Ja tego nie dopilnowałem i po wymianie zdejmowałem skrzynię już 2 razy i znowu coś w niej rzęzi...tym razem nie zdejmę póki się nie rozsypie...
maniek6 - 29-05-2010, 11:51

viader-dzieki za rade. Jednak skrzynia w 1g to bardzo delikatna sprawa :| No to teraz pytanie z jakiego galanta skrzynia pasuje? (mam polifta 93 rok) i biorę się za szukanie dobrej skrzynki.
lombard - 29-05-2010, 21:42

Zapytaj w dziale GALANT o skrzynie do gala 2,0 dohc tzw. 7 bolt - mowa o ilości śrub mocujących koło zamachowe( 7 śrub )- jak zdejmiesz swoją skrzynkę sprawdź ile masz śrub na kole zamachowym dla pewności i takiej szukaj .Z tego co się orientuję to ten silnik montowano w GALU od 88r. do 95 r. ale ręki sobie za to uciąć nie dam -A NO I NIE WIEM ILO BOLTOWE W JAKIM ROCZNIKU BYŁY MONTOWANE.Z takiego gala jak ten : http://forum.mitsumaniaki...b1703702#702434 powinieneś szukać tylko nie jestem pewien rocznika.
maniek6 - 31-05-2010, 13:01

lombard - dzięki. Wie ktoś może jakiej dokładnie mam szukać skrzyni? I jak to sprawdzić? sprawa jest taka, że mam do mechanika przywieźć auto ze skrzynią bo nie ma miejsca ani czasu żeby kliper tam stał :x

[ Dodano: 31-05-2010, 13:14 ]
jeszcze jedno - czy skrzynia w przed i polifcie jest taka sama?

viader - 31-05-2010, 14:59

W eclipse skrzynie się różnią między 6 a 7 bolt. W przedlifcie może siedzieć albo taka albo taka, w polifcie powinny być już tylko 7 bolt. Podobno skrzynia 6 bolt nie podejdzie do silnika 7 bolt, natomiast u mnie siedzi skrzynia 7bolt w silniku 6 bolt bez problemów. Skrzynie te mają też inne przełożenia. 6 bolt ma o wiele dłuższe przełożenia, dla przykładu na 2 biegu można polecieć 120km/h, w 7bolt tylko 90-95km/h. Z tą drugą skrzynią auto lepiej się zbiera. Skrzynia 6bolt wydaje się natomiast rozsądniejsza pod uturbianie dłuższe biegi=dłuższy boost.
maniek6 - 31-05-2010, 15:40

dzięki - o to mi chodziło :) jednak chce taka skrzynkę jaka tam siedziała bo co seria to seria...mam już dawce skrzyni
http://www.allegro.pl/ite...clipse_94r.html
jeżeli kogoś to interesuje to cena skrzyni 350zł + robocizna 300zł + olej mobil 1XX ( nie pamiętam) jestem dobrej myśli i mam nadzieje, że do weekendu kliper będzie znów śmigał...

MATi1G - 01-06-2010, 10:52

maniek6, jak juz bedziesz ta skrzynie zakładał to zaleja ja czyms dobrym np. Redline'em zeby zaraz znowu nie zdechła


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group