To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A] dziwne objawy pracy silnika

areksz121 - 25-05-2010, 11:42
Temat postu: [CA1A] dziwne objawy pracy silnika
Witajcie koledzy, jestem obecnie w NL i szukam rozwiązania problemu dla Coltcika kolegi.
Problem jest z odpalaniem i utrzymaniem obrotów. Kiedy silnik jest zimny, np po nocy, to za pierwszym razem odpali ładnie, pochodzi może z minutkę na podwyższonych obrotach, po czym zdławi się i zgaśnie. Potem trzeba czekać 10-15 minut, bo długotrwałe kręcenie nic nie daje. Jeśli silnik zdąży się zagrzać, nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem (100/100) i nie gaśnie w czasie jazdy w przeciwieństwie do zimnego silnika.

Kable i świece wymienione, kopułka i palec w porządku...
Próbowałem wyczyścić przepustnicę, nauczyłem wolnych obrotów na gorącym jak w instrukcj, zostawiliśmy żeby wystygł całkiem...po kilku godzinkach kiedy to już miałem odjeżdżać do domu poszliśmy odpalić Colta i elegancko za każdym razem. Na drugi dzień kolega dzwoni, że jednak to chyba nie to bo odpalił, pochodził, zdechł i tyle, czyli jak wcześniej.

Jest tylko ta różnica zimny /ciepły i zastanawiam się czy czujnik temperatury może mieć coś z tym wspólnego? Ew jakie powinny być wartości na zimnym/ciepłym silniku?

Pozdrawiam

Hugo - 25-05-2010, 16:11

areksz121 napisał/a:
Jest tylko ta różnica zimny /ciepły i zastanawiam się czy czujnik temperatury może mieć coś z tym wspólnego?
Jak najbardziej. Miałem podobnie w Galu tylko, że nie gasł.
areksz121 napisał/a:
Ew jakie powinny być wartości na zimnym/ciepłym silniku?
Na zimnym (ok. 20 st. C) oporność od 2,1-2,7 kOhm'a, a na rozgrzanym (ok. 80 st. C) oporność od 2600-3600 Ohm.
U mnie po wymianie czujnika ma piękne obroty na ssaniu i po rozgrzaniu również miód-malina.

areksz121 - 25-05-2010, 18:51

Hugo napisał/a:
Na zimnym (ok. 20 st. C) oporność od 2,1-2,7 kOhm'a, a na rozgrzanym (ok. 80 st. C) oporność od 2600-3600 Ohm.


Hugo, jeśli się nie mylę to za dużo po jednym zerze przy rozgrzanym silniku...myślę, że 260-300ohm chyba brzmi lepiej. Bo to co wyżej wychodziłoby że czujnik jest po to żeby dziury nie było :) (2,7kOhm=2700Ohm).

Dzięki za odp będziemy sprawdzać :)

Hugo - 25-05-2010, 22:12

Sorry, na rozgrzanym od 0,26-0,36 kOhm'a.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group