L200 Techniczne od 2006r - Tylne zawieszenie układ amortyzatorów
Witold_Rybarz - 27-05-2010, 15:22 Temat postu: Tylne zawieszenie układ amortyzatorów Skąd się bierze w tylnym zawieszeniu przeciwny układ amortyzatorów
tzn lewy w tył prawy w przód?
Chodzi mi o techniczne raczej kinematyczne-kinematyczne uzasadnienie tego układu.
a pytanie bierze się z tąd że gdy wymieniłem resory to nowe są dużo wyzsze - na granicy skoku amortyzatrów i te amory a raczej ten prawy ciągnie most do przodu przez co już czuję że go ciu ciut zeskosowało
namotore - 27-05-2010, 23:40
wzgledy konstrukcyjne jedynie, asymetria kolejna
Witold_Rybarz - 28-05-2010, 08:34
namotore napisał/a: | wzgledy konstrukcyjne jedynie, asymetria kolejna |
mnie jedynie przychodzi do głowy że zaoszczędzają na podstwie mocowania resora bo nie ma lewa prawa tylko odwracają tę samą.
Kibloo - 03-06-2010, 22:21
w takim układzie amor niweluje moment skęcający mostu (jak ruszasz lub ostro hamujesz) dodatkowo niweluje siły działające na zawieszenie podczas najeżdżania i zjeżdżania z nierówności i tyle... koszt wykonania mocowania nie ma znaczenia. Jak popatrzysz na inne samochody z mostem (głównie cieżarówki) to zobaczysz, że wiekszość ma taki sam układ.
pozdro
Witold_Rybarz - 04-06-2010, 14:35
Kibloo napisał/a: | w takim układzie amor niweluje moment skęcający mostu (jak ruszasz lub ostro hamujesz) dodatkowo niweluje siły działające na zawieszenie podczas najeżdżania i zjeżdżania z nierówności i tyle... koszt wykonania mocowania nie ma znaczenia. Jak popatrzysz na inne samochody z mostem (głównie cieżarówki) to zobaczysz, że wiekszość ma taki sam układ.
pozdro |
nie negując zapytam czy to pewnik z teorii??
bo idąc tym tropem moment skręcający (kręcący wokół osi koła -chyba) musiał by wpierw skręcić resor?
|
|
|