To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Zaciski hamulcowe [tył] - wersja 2WD/4Wd

Serek - 27-05-2010, 22:08
Temat postu: Zaciski hamulcowe [tył] - wersja 2WD/4Wd
Czy ktoś mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć - zaciski hamulcowe na tył w Galancie E33A są identyczne jak w E38A/E39A ? Jeżeli ktoś z Was ma wolne pod ręką, proszę o zdjęcia tych od zwykłego GTI/GLS w wersji 2WD.
Anonymous - 28-05-2010, 22:40

te w 4wd sa inne.
Bartek - 29-05-2010, 08:30

W E39 miałem identyczne jak w E33
Anonymous - 29-05-2010, 20:32

ja widziałem od galanta IV z tarczami z tyłu i mocowanie przewodu hamulcowego było inne - na śrube, rozmiar moze i podobny był.
Anonymous - 30-05-2010, 02:08

Zaciski są w 4wd takie same jak w 2wd z tarczami. jarzmo też identyczne. wymieniałem u siebie więc sprawdzone:)
Serek - 30-05-2010, 12:40

To dlaczego po rozebraniu tylnego prawego (za pasażerem) zacisku w E39A okazało się, że nie pasuje mocowanie linki ręcznego (te widły), ktoś wcześniej przykręcił je odwrotnie bo też nie pasowały. Niestety zacisk opierał się na tylnej obudowie piasty i haczył na tulejkach prowadnic, kiedy je zdjąłem i założyłem widełki poprawnie, zacisku nie założę bo przeszkadzają...widełki. Wychodzę z założenia, że ktoś je wymienił od wersji 2WD (być może Eclipse) gdzie z tyłu była belka.
Z drugiej strony będąc w IC kupiłem zestaw naprawczy tylnego zacisku...dla tłoczka 35, bo innego nie mają w katalogu. Gumki nie pasują, bo są za duże :roll:
Pytam, ponieważ chciałbym wymienić zaciski na inne, w lepszym stanie zamiast oddawać do regeneracji i zostać bez auta. Pytając o zaciski od 4x4 sprzedawcy podają śmiesznie wysokie ceny, z kolei za FWD zapłacę grosze.
P.S. Tylko Eclipse 4x4 i Galant 4x4 mają te same katalogowo zaciski z tyłu (ten sam numer katalogowy). Wersje 2WD nie miały tych zacisków co 4WD.

Anonymous - 01-06-2010, 11:03

ok sprawdzę może w tym tygodniu. U mnie ukręcił się gwint w jarzmie i zmieniłem jarzmo. potem po zimie staną zacisk na tulei i wymieniłem zacisk i jest ok.Wszystko poprawnie działa i ręczny też. Fakt że zacisk brałem z magazynku mojego mechanika więc nie zdjąłem go bezpośrednio z e33 ale od 4-5 lat nie było u niego 4wd na warsztacie. Chyba że to od sigmy było? A i jeszcze jedna sprawa, mój e39 jest z 89' roku a w 90' w maju były drobne zmiany. muszę zajrzeć do manuala. zmierzę też tłoczek
Serek - 01-06-2010, 17:35

1. jarzmo może być to samo w E33A, E39A, E38A
2. zacisk lewy czy prawy? Bodajże lewy (za kierowcą) może być podobny
3. Tak, była zmiana w średnicy tłoczka (i takie już były w Eclipsach 4x4)
4. W wersjach FWD tylny zacisk mocowany jest prawie w pionie, w 4x4 jest ukośnie przykręcany. Stąd może ta różnica w budowie.

U mnie prawy tylny po założeniu opiera się na belce koła i za nic nie przykręcę tego uchwytu od ręcznego.



[ Dodano: 08-06-2010, 22:48 ]
Ogromna prośba po raz kolejny: Proszę o fotki lub potwierdzenie następującej rzeczy - OBA TYLNE zaciski w miskach E38A i E39A posiadają wkręcane w zacisk przewody hamulcowe, natomiast zwykłe GLS i GTI przewody montowane mają za pomocą śruby z otworem. Tak ? Na w/w zdjęciu widać w lewym górnym rogu podział na AWD i ten wężyk z gwintem a zaraz obok niego po prawej wersja FWD i tam jest wężyk przykręcany bokiem za pomocą śruby.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group