[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] 2.0 16V problem z wymiana komputera/sterownika
radek25Galant - 28-05-2010, 12:40 Temat postu: [EA2A/W 2.0] 2.0 16V problem z wymiana komputera/sterownika Witam! ostatnio zdarzył mi sie nieprzyjemny przypadek... Otóż po kilku dniach jazdy swieżo sprowadzonego Galanta, strzelił pasek pomocniczy przy pasku rozrządu. W konsekwencji pasek uszkodził czujnik położenia wału i sterownik. Rozwaliło też cewki zapłonowe. Problem polega na tym że nie wiem jaki komputer powinienem dobrać. Czy symbole znajdujące się na sterowniku muszą być identyczne? czy nie jest to ważne... szukam w używanych częściach ale dokładnie takich samych numerów nie mogę znaleźć... z kasą u mnie krucho i obawiam się najgorszego(kupna oryginalnego sterownika z kosmiczne pieniądze). Z góry dzięki za pomoc
numer na sterowniku to md358135 98' rok
Hugo - 28-05-2010, 13:59
radek25Galant napisał/a: | W konsekwencji pasek uszkodził czujnik położenia wału i sterownik. Rozwaliło też cewki zapłonowe | Pasek rozwałił komputer i cewki zapłonowe.
Owczar - 28-05-2010, 13:59
Musisz szukać identycznego sterownika. Można sprawdzić model sterownika po numerze VIN.
Ale niestety czeka Cię także wymiana Immo oraz wszystkich kluczyków, a co za tym idzie stacyjka i wkładki. Chyba, że przeprogramujesz immo w swoich kluczykach pod kluczyk który kupisz z ECU. Przeprogramowanie ECU to już większy problem.
Powiedz mi jakim cudem się uszkodził ten sterownik i skąd ta diagnoza?
[ Dodano: 28-05-2010, 14:01 ]
W 2.0 występowały takie ECU:
MD340456
MD358135
MD362348
Nie wiem jak z ich kompatybilnością, może Bartek będzie wiedział czym się różnią...
radek25Galant - 28-05-2010, 17:25
no z tymi cewkami dziwna sprawa ale przed usterką były sprawne nic nie zawodziło. Jeżeli chodzi o elektryke nie mam żadnego pojęcia. Opieram sie jedynie na słowach mechanika. Wytłumaczył mi to w taki sposób, że to raczej wina jakiegoś zwarcia po uszkodzeniu czujnika. Dziwił się właśnie jeśli chodzi o cewki czemu są uszkodzone. Prawdopodobnie podczas holowania był przekręcony zapłon i je rozsadziło (osobiscie nie wiem bo nie ja holowałem ). Właśnie chodzi mi o kompatybilnośc przykładowo tego MD340456 sa w przyzwoitej cenie w uzywkach i są dostepne, Jednak MD358135 nie moge znalezc i boje sie że nowy sterownik ze sklepu załamie mnie ceną. Jeszcze tak jak mówicie o Immo to grubo zastanawiam się nad sprzedażą Miśka. Chyba mnie na to auto nie stać...
majster_18 - 01-02-2011, 17:59
Witam mam problem z moim Galantem.
Jestem użytkownikiem dieselka z 1997, niestety przy wymianie akumulatora na nowy zostały błędnie podpięte klemy. W wyniku tego incydentu samochód powariował popaliło kilka bezpieczników po wymianie wszystko okazało się sprawne do momentu odpalenia silnika. Nie odpala normalnie z kluczyka tylko trzeba grzac świece przewodem z akumulatora, były wymieniane w zeszłym roku. po rozgrzania chechłą chechła i pali ale to nie koniec problemów. Samochód ma tylko niskie obroty tak do max 1700, im mocniej naciśnie się gaz obroty opadają do samego dołu. Jazda jest praktycznie wykluczona.
Pewien elektronik twierdzi, że to na pewno awaria sterownika silnika (komputera). Numer z obudowy tej części to MD333002, 175800-0512, 4D68 12v. Szukam tego już od ponad 3 miesięcy i nie moge takiego samego znaleźc, jestem załamany. Niewiem co jeszcze mogę zrobic. Jest możliwe że bęzie pasował z jakiegoś innego diesla z podobnym wyposażeniem. Jak ewentualnie wykluczyc że to coś innego a nie komputer. ?
Taki jeden mechanik - elektronik twierdzi na 85% komputer. Co mam zrobic jeżeli stanę na głowie znajdę go zagranicą i to nic nie da.? Na allegro pustki
Jakby mógł ktoś coś doradzic będe wdzięczny.
lipinski.rafal@interia.pl
Owczar - 01-02-2011, 19:15
majster_18, jaki w końcu masz ten silnik?
W profilu masz wpisane GDi, tutaj piszesz 4D68 12V (nie ma 4D68 12V).
Jak zmienisz sterownik to musisz odrazu kupić z kluczykami i stacyjką...
[ Dodano: 01-02-2011, 19:31 ]
Po numerze komputera wnioskuję, że masz TD.
Do diesli szedł tylko taki sterownik, więc będzie pasował z galantów EA6x z lat 1997-2001. Musisz szukać kompletnego zestawu, czyli ECU, stacyjka, wkładki do drzwi i kluczyk. Jakiś czas temu mieli taki zestaw, ale z jednym kluczykiem u tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=2768027
Ewentualnie szukaj jakiegoś autoelektronika. Podobno gdzieś na puławskiej w Wawie reanimują sterowniki. Ktoś na elektrodzie mi kiedyś pisał, że można wysłać, ale nie pamiętam jaka to była firma. Tyle, że ceny też mają spore i taniej wyjdzie kupić ten zestaw. W Górze Kalwarii chcieli za to coś koło 500zł. Szukaj całych TD na części i dzwoń. Nikt tego na allegro nie wystawia.
[ Dodano: 01-02-2011, 19:36 ]
Tutaj np mają całego na części:
http://allegro.pl/mitsubi...1423072898.html
robertdg - 01-02-2011, 22:37
Komputer można spróbować naprawić, jest jeden spec z okolic śląska, jak będziesz zainteresowany to napisz
Owczar - 02-02-2011, 14:54
Rozmawiałem wczoraj z majster_18. Najpierw ma przeprowadzić diagnostykę... Bo jakiś czas temu świeciło się CE, ale mechanicy nie mogli odczytać błędów, więc wyjęli kontrolkę CE.
robertdg - 02-02-2011, 15:14
Owczar napisał/a: | Bo jakiś czas temu świeciło się CE, ale mechanicy nie mogli odczytać błędów, więc wyjęli kontrolkę CE. | Ty chyba nie piszesz poważnie
Owczar - 02-02-2011, 15:22
Niestety tak... To się nazywa kompetencja polskich warsztatów...
robertdg - 17-02-2011, 21:11
Jak postępy, wiadomo już coś
Tomii - 04-06-2013, 20:22
Hej
Czy zamiast komputera o numerze MD340456 mogę użyć chyba trochę nowszego o nr MD358135 ? z tego co zauważyłem płytki różnią się brakiem jednego opornika w tym drugim Czy były jakieś poważniejsze zmiany między rokiem 1997 a 1998 ?
robertdg - 04-06-2013, 20:31
Jak wymienisz ECU to musisz ogarnąc też immo, MD340456 było stosowane do 11.97, a MD 358135 od 12.97
Tomii - 04-06-2013, 20:32
robertdg napisał/a: | Jak wymienisz ECU to musisz ogarnąc też immo, MD340456 było stosowane do 11.97, a MD 358135 od 12.97 |
no jeden kluczyk mam i mam nadzieję że moduł IMMO nie będzie się gryzł z "nowym" ECU
danino88 - 04-06-2013, 20:51
wsadzaj kompa i działaj
|
|
|