To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Co nie tak z tym ecu

Anonymous - 02-10-2006, 14:23
Temat postu: Co nie tak z tym ecu
Witam
Mam głupie pytanie - czy do odkręcenia kompa na zdjęciu:

potrzeba jakiś specjalnych kluczy?
Te 2 śruby (złota i srebrna z literką E) wyglądają całkiem zwyczajnie a za cholerę nie mogę ich odkręcić. Tzn najpierw myślałem ze są bardzo mocno przykręcone i próbowałem kluczem 10. Ale potem zwątpiłem czy dobrze robię - nie chce im łbów zjechać.
Próbować jeszcze raz na chama?

Bartek - 02-10-2006, 14:26

bez problemu powinny się odkręcić - sprawdzone dziesiątki razy w różnych autach
Krzyzak - 02-10-2006, 14:39

Na pewno da się je odkręcić - tylko nie pamiętam czy klucz 10 czy 12. U góry siedzi na wcisk, więc potem ciągniesz w dół.
W końcu ASO Ci mówiło, że oglądało kompa od środka - jakoś go musieli odkręcić. I pewnie za mocno dorypali...

Anonymous - 02-10-2006, 16:20

Ok poczulem się upośledzony i moja urażona ambicja kazała mi odkręcic kompa 2 minuty i sie udało:)
Wygląda tak:

Rzeczy które dla mnie wyglądaja nienormalnie zaznaczyłem czerwonymi strzałkami.
Jeśli coś wykryjecie to piszcie!




Bartek - 02-10-2006, 16:30

Coś ktoś grzebał. Te wymieniane scalaki wyglądają jak sterowniki urządzeń zewnętrznych typu przekaźniki.... jeżeli mają oznaczenie: M5269 to na pewno..... Może komuś się jakieś zwarcie zrobiło w instalacji i posypały się.....
Anonymous - 02-10-2006, 16:33

Czyli jest możliwe że własnie jeden z nich steruje silniczkiem krokowym przez co on teraz nie działa? Czy te scalaki da rade wymienic czy szukac nowego kompa? Mają dokładnie takie oznaczenie jak piszesz, dokładnie M5269L.
Bartek - 02-10-2006, 16:38

Da radę.... ale nie pamiętam jak w CJ rozwiązany jest silniczek krokowy. Jeżeli jest to krokowy sensu stricte, to jest on sterowany takimi układami, jeżeli zaś liniowy z odczytem pozycji, to zupełnie inna bajka, i takie silniczki sterowane są innymi układami (np. TDA 8050)
josie - 02-10-2006, 16:38

Albo to złudzenie, albo kondensator na 3 fotce, ten po prawej jest wyraźnie spuchnięty.
Krzyzak - 02-10-2006, 16:46

W CJx jest silniczek krokowy - 6 pinowa wtyczka itd.
Początkowo myślałem, że to zalana linijka oporników, ale widać wyraźnie, że to jednak są scalaczki (ICxxx).

Anonymous - 02-10-2006, 16:52

Bartek, Josie i Krzyzak - dziękuje za info. Czyli ASO najprawdopodobniej ma rację tak? Te wymienione scalaki mogą sterować silnikiem krokowym?
Jaka jest wasza sugestia co do dalszej terapi?

Bartek - 02-10-2006, 17:01

Nie mam schematów CJ.... ale możesz sprawdzić czy są to rzeczywiście M5269 i czy ich wyjścia podłączone są do silniczka krokowego
Krzyzak - 02-10-2006, 17:12

Schematy do CJx są w FAQ->Download. Pytanie do Łukasza - czy możesz sprawdzić na które nóżki ECU idzie sterowanie z tych scalaków.
Oczywiście istnieje możliwość, że ASO ma rację - widać że ECU było robione i pewnie z jakiejś przyczyny te el. zostały wymienione. Być może była to naprawa krótkotrwała.
Jeśli nadal możesz kupić ECU za tą cenę, którą podawałeś, to może warto się skusić - ew. przed kupnem można je otworzyć i zobaczyć wnętrze.

Anonymous - 02-10-2006, 17:26

Bartek napisał/a:
Nie mam schematów CJ.... ale możesz sprawdzić czy są to rzeczywiście M5269 i czy ich wyjścia podłączone są do silniczka krokowego

Są to rzeczywiscie M5269 - z literką L na końcu czyli M5269L. Niestety nie wiem jak sprawdzić ich wyjścia...:(
Krzyżak - ecu kupić w celu wymiany całego kompa czy jako magazyn czesci zamiennych? Wymiana ecu wiąze sie z wymianą ecu immo, wszystkimi zamkami i wkładką stacyjki. Jak napisałem nie wiem jak sprawdzić wyjscia tych scalaków...
W service manualu nie widziałem nigdzie żadnych schematów połączen z ecu...

Krzyzak - 02-10-2006, 18:00

Schematów ECU wewnątrz ja też nigdzie nie znalazłem. Chodzi o to, żeby zobaczyć po ścieżkach które nóżki scalaka są wyprowadzone na zewnątrz do pinów wyjściowych ECU (tych do wtyczek) a wtedy dalej już jest pokazane, że silniczek krokowy bierze sterowanie np. z tej a tej nóżki ECU. Jeśli to te same nóżki, to wszystko jasne. Nie wszystkie nóżki tego scalaka będą wyprowadzone na zewnątrz.
Acha - litera L na końcu to oznacza niski pobór prądu.

Anonymous - 02-10-2006, 19:15

No to wszystko jasne:

Piny zaznaczone jako 4,5,17,18 odpowiadają stepper motor coil A1, A2, B1 i B2.
Jak ja lubię wiedzieć co jest grane. Jeszcze raz dzięki za wszelkie informacje. Jeszcze tylko muszę znaleźć kogoś kto mi te scalaki wymieni...:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group