To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Czy nowy 1.6 mivec będzie też dostępny w lancerze?

matrycy - 30-05-2010, 16:12
Temat postu: Czy nowy 1.6 mivec będzie też dostępny w lancerze?
Pytanie jak w temacie, chodzi o benzynowy 1.6 , który jest dostępny w ASX. Jestem zainteresowany lancerem, ale wersja 1.8 troche za duzo pali, a te 140 koni nie jest mi potrzebne. Z kolei obecny 1,5 ciut za słaby. A może będzie też nowy diesel z ASX-a, zamiast tego obecnego klekota z VW? Wiem, że nikt nie jest wróżką, ale może ktoś ma jakieś przecieki ;-)
Trik - 30-05-2010, 16:32

Pod koniec roku, prawdopodobnie, mogą pojawić się nowe disle 1,8 od MMC w Lancerach. Nie wiadomo jeszcze co z 1,8 benzynowym, bo w Japonii ASX(RVR) ma poprawiony 1,8 139KM. Może w 2011 okazać się że Lancer dostanie 1,6 do dyspozycji, kto wie?
Me-Tsu - 01-06-2010, 15:46
Temat postu: Re: Czy nowy 1.6 mivec będzie też dostępny w lancerze?
matrycy napisał/a:
Pytanie jak w temacie, chodzi o benzynowy 1.6 , który jest dostępny w ASX. Jestem zainteresowany lancerem, ale wersja 1.8 troche za duzo pali, a te 140 koni nie jest mi potrzebne. Z kolei obecny 1,5 ciut za słaby. A może będzie też nowy diesel z ASX-a, zamiast tego obecnego klekota z VW? Wiem, że nikt nie jest wróżką, ale może ktoś ma jakieś przecieki ;-)


a jezdziles 1,5 testowo?
fakt ze z pelnym bagaznikiem, pasazerami i zalaczona klima trzeba zredukowac (czasem o 2)zeby tira szybko wyprzedzic ale w miescie naprawde daje rade, malo pali i na 1,8 bym nie zamienil :)

gzesiolek - 01-06-2010, 22:58

Me-Tsu, nie przetlumaczysz... 1.5 jest za slaby i juz... bo jest 1.5, jakby przy tej dynamice mial 1.6 lub wiecej juz bylby ok... :P

inna sprawa, ze z danych technicznych ten 1.6 z ASX rysuje sie jako super silnik... ;)

Trik - 02-06-2010, 07:59

gzesiolek napisał/a:
nie przetlumaczysz... 1.5 jest za slaby i juz... bo jest 1.5

Racja gzesiolek, Chyba jakaś psychologia tłumu :twisted: albo kompleksy :wink: . 1,5 jest be i kiepsko by wyglądała etykietka na klapie (gdyby była), ale 1,8, mimo że chlej straszny, jest już spoko. Na dodatek w 1,8 SB jest wolniejszy niż 1,5 SD (napisali jak wół w katalogu) :P No ale za to jaki zapas mocy ma. :roll: tylko do czego, napędzania klimy chyba. Może jak by MMC dało wreszcie ten 1,6 do Lancera to dyskusji było by mniej co do różnic. :mrgreen: Z resztą w Japonii poprawiony 1,8 ma jedyne 139KM katalogowo.

krzychu - 02-06-2010, 13:28

Trik napisał/a:
Z resztą w Japonii poprawiony 1,8 ma jedyne 139KM katalogowo.


Tam trochę inne paliwko jest ale może w końcu bardziej elastyczny jest/będzie.

tomekrvf - 02-06-2010, 19:11

Trik napisał/a:
Z resztą w Japonii poprawiony 1,8 ma jedyne 139KM katalogowo

Lepiej żeby miał 120 KM ale wyższy moement przy niższych obrotach niż 143KM z których korzysta się wyjątkowo rzadko.

Trik - 02-06-2010, 20:03

tomekrvf napisał/a:
Lepiej żeby miał 120 KM ale wyższy moement przy niższych obrotach
No to niech ma do tego 4x4 i glanc pomada, bedzię do czego ten moment przyłożyć. :) tak jak w 2L lub 2,4L na bardziej elastycznych rynkach.
tomekrvf - 03-06-2010, 13:21

Trik napisał/a:
tak jak w 2L lub 2,4L na bardziej elastycznych rynkach.

Pytanie czy nasz rynek jest na tyle elastyczny by znaleźli się chętni na Lancera 2.4.

piomic - 03-06-2010, 15:49

Znaleźliby się, ale ekoterroryści ich tępią.
krzychu - 03-06-2010, 17:34

Może na 2,4 nie było by tyle chętnych (chyba że z napędem AWD na elektromagnesie w dobrej cenie) ale na 1,6 i 2,0 zamiast 1,5 i 1,8 było by dużo więcej chętnych. W ogóle ten pomysł że lepiej klepać 1,8 zamiast 2,0 bo będzie tańsze ubezpieczenie to jakiś poroniony pomysł. Nie ma to jak wprowadzić nowy model który po mimo większej mocy jest wolniejszy od poprzednika :finga:
reneyvan - 26-06-2010, 18:44

Ciekawe, czy coś się zmieni w kwestii gamy silników w Lancerach, gdy zacznie obowiązywać norma Euro 5?
el_diablo - 27-06-2010, 19:09

krzychu napisał/a:
Może na 2,4 nie było by tyle chętnych (chyba że z napędem AWD na elektromagnesie w dobrej cenie) ale na 1,6 i 2,0 zamiast 1,5 i 1,8 było by dużo więcej chętnych. W ogóle ten pomysł że lepiej klepać 1,8 zamiast 2,0 bo będzie tańsze ubezpieczenie to jakiś poroniony pomysł. Nie ma to jak wprowadzić nowy model który po mimo większej mocy jest wolniejszy od poprzednika :finga:


Jeśli cena 2,4 nie była by chora to chętni (choć nieliczni) pewnie by się znaleźli.
To że jest 1,8 143 KM zamiast 2,0 155 KM to pewnie kwestia bezpośredniej konkurencji na danym rynku - w Polsce dominują moce w ok. 140 KM.

Hubeeert - 27-06-2010, 19:18

tomekrvf napisał/a:
Lepiej żeby miał 120 KM ale wyższy moement przy niższych obrotach niż 143KM z których korzysta się wyjątkowo rzadko.

Ja bym nie narzekał bo w codziennej jeździe 1.8 z Lanca jest zaskakująco podobny do 2.0.
A pojemność mniejsza i apetyt na paliwo też. Co zaś się tyczy kręcenia - 2.0 4G63 DOHC w moim Galu nie ma lekko ze mną nie dlatego, że musze ale dlatego, że lubię :D
I Lancerem i Galem da się bezstresowo jeździć od 2000 obrotów, ale żeby mieć emocje brakuje tam małej turbinki - takiej jak w Mirage ;-) Dla przypomnienia - Lancer jest z 2009, Gal z 1991 i dostarcza więcej frajdy z jazdy :D

Nie ma co narzekać - trzeba czekac na diesla i ewentualnie 1.6 benzynowe - 1.5 jest do tak cięzkiego samochodu o rozmiar za mały - bardziej pasuje do Colta jako silnik o max pojemności.


A swoją drogą - gdyby MMC wprowadziło Lancera 3 drzwiowego to sprzedałbym obie nerki Jackiego, żeby takiego mieć 8)

jaca71 - 27-06-2010, 19:32

Hubeeert napisał/a:
Ja bym nie narzekał bo w codziennej jeździe 1.8 z Lanca jest zaskakująco podobny do 2.0.
A pojemność mniejsza i apetyt na paliwo też.

A ja sobie pozwolę nie zgodzić się z przedmówcą. 2.0 z rodziny 4B1 jest bardzo fajnym silnikiem. Nawet w Outku 2wd zapewnia więcej frajdy na asfalcie niż klekoczące diesle. A spalanie? Jak patrzę na Motostat to jestem w środku stawki Lancerów 1.8. Dodatkowo łapie się na niższą akcyzę. To dlaczego nie kopić 2.0? Coś mi ten 1.8 wygląda na niewypał. Z innego wątku o Lancerze 1.8 ClearTec (ten co w Japonii jest podstawowy w ASX) wygląda mi że udało się Japończykom go w końcu dopracować przynajmniej pod kontem oszczędności kosztem ledwo 3 koników ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group